V75-1 Momarken 13/3/10
Lopp 4. V75-1 V5-3 Trio Tvilling. Auto 1640: 1 Babakova Bob - Goop B 50253 13,7a 2 Arctic Bear - Westergaard B d2130 14,3a 3 Count Harry (US) - Kihlström Ö 03122 12,9a 4 London Boss - Kjenner O 31010 13,8a 5 H.P. Speranza (US) - Austevoll G 44321 13,0a 6 Organic Value - Jansson T 00120 11,5a 7 Gidde R. Icke - Björneröd K 22111 15,1a 8 Quantum Winner - Olsson D 11122 14,9a 9 Hardy Ribb - Adielsson E 24240 13,4a 10 Domino Eson - Haugstad K 11020 12,4a 11 Avalon Spider - Malmqvist R 31501 12,9a 12 Valla King - Söderkvist S 43012 12,9a
Momarken har ett mkt långt upplopp vilket gör att det inte behöver vara kört trots att man lottats till ett bakspår och även om det är kort distans. Tipset går till Count Harry. Även om han inte skulle nå ledningen, så tror jag inte att Örjan målar in sig på innern. Hästen har fin form och raden på slutet skulle mkt väl kunna var ettor ifall Fru Fortuna svept med sitt spö. Han är rask i spurt och jag ser få hot om det nu inte blir alltför kostsam körning om ledningen.
Organic Value och Arctic Bear tävlar om "Försten in i kurvan". Förstnämnde gillar spets och hamnar han där är han nog hästen att slå.
Quantum Winner har bytt regering och läget är ju "okul", men jag tycker att han är ärlig i sina framträdanden och han ska med på bongen.
Bubblare: Domino Eson, vilken har mött gangsterbävers mest hela tiden och gjort det bra.
mvh
Bertil

Vet inte om ni sett, men i TGNs variant av 5 tippar V75 tippar alla norskar Gidde R Icke här…
De är nog mera rätt ute än jag, men rätten att tippa förbehåller jag mig dock iallafall ;-)

#3 Nja, jag är inte helt övertygad - om Gidde R Icke alltså (hette ursprungligen Chippen). Tror jag följer ditt förstaval här.
Däremot kanske man ska lägga till Hardy Ribb som normalt möter värre gansters än dessa.
mvh
Bertil
Ett kanonkul lir kan vara 12 VALLA KING. Nu tänker en del att har druckit nu igen
, men det är en del norska statister plus ett jättelångt upplopp som min idè kan spela ut sin speed på när han har smugit med på bortre lång. Att börja dagen med en trolig 1% är aldrig fel…..eller?
Jag tycker att det är ett mkt vettigt resonemang… det kan skrälla i ett flertal lopp, där man underskattat skarpa avslutare… själv har jag försökt att ha detta i baktanke när jag fört mina små resonemang.
mvh
Bertil

Lämnar ett avslag här Nr 3 Count harry inte med på 7 Bävers.

Jag tycker det är lite synd att inte London Boss körs av sin ordinarie kusk, hade antagligen blivit våldsam fart på tillställningen då (det är lite Jenny och Hoity Toity över ekipaget…). Hästen går nämligen bara i ledningen eller dödens, men Kjenner är en mer defensiv kusk. Däremot borde han få körorder framåt.