Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 427 ggr
Bertil
0

V75-7 Solvalla 3/2/07

Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.**2140:
**1 Bexipop - Takter J 12113 14,3a
2 Real Ås - Jansson T 02322 13,3a
3 Beijing Man - Widegren D 11421 13,0a
4 Key to Dream* - Uhrberg T 11120 14,3a
5 Conrads on Line - Goop B 6021d 13,6a
6 Born to Dance - Kihlström Ö 13311 13,5a
7 Lovebite - Svensson C 53146 13,7
8 Easy Broline - Ohlsson U 31222 14,4a
9 Go on Pale - Svanstedt Å dd111 14,5a
10 Operett Brick - Lennartsson P 55125 13,2a
11 Royal Snix - Adielsson E 0103d 14,8a
12 Rambo Rollax - Kontio J 31330 13,5a

Rickard007
0

Ett riktigt roligt lopp där min tipsetta (i alla fall i nuläget) heter Conrads On Line som enligt mig skulel vunnit senast utan galoppen.

Born To Dance ska bara inte få vinna detta loppet, så bra är den inte.

Go On Pale har ju vart kanonbra på sistone, tråkigt spår men den som jag tror är första motbud till **Conrads!

Key To Dream** lite bleakre sist väl? Borde väl tagit peng iaf? Man kanske dock inte kan nonchalera den totalt här!

Bejing Man vann ju efter smörresa sist. Det räcker inte nu.

Bexipop loosade sist som jag trodde, tycker inte den skall kunna vinna detta heller.

Nijo
0

Håller med richard om Conrads On Line, drömförutsättningar här och lär ha bra spetschans och därav god vinstchans med.

motbud är Key to dream med hög kapacitet och bra spår denna gången(men fomen?), Go On Pale blir livsfarlig och är verkligen på gång nu(minus för ny kusk), Bexipop måste också räknas och är värsta hotet om hon kommer ut, vet inte om jag vågar lämna denna kanonen utanför tipset trots läget. (såg fin ut senast)

Rickard007
0

Varför är det minus för ny Kusk på Go On Pale?

Nijo
0

För att hästen har lätt för att galoppera och det verkar som att hästen började fungera riktigt när Goop började köra, ny kusk nu och svårt att veta hur det slutar då. Svanstedt kanske kör lite för hårt och offensivt vilket kan resultera i galopp för Go On Pale, knäpp häst som hoppar av inga anledningar alls ibland.

Var Goop hemligheten där? får se på lördag, men en varning ska det iallafall utfärdas.

Rickard007
0

Okej, tack för infon, Men den måste ju räknas!

Woody
0

Undrar om du och jag såg samma lopp senast Rickard?

Jag såg en kusk som totalmissade starten med Bexi (han var inte i närheten av att vända upp rätt från springspåret den gode Takter) och valde att backa sist med henne. Hon var fortfarande sist i ingången till sista sväng och gick sedan fortast av alla på upploppet (längst ut där banan var sämst) för att landa en längd från den smygkörda Beijing Man, som i sin tur möjligen hade varit knappt slagen av en felfri Conrads on Line som fått drömresan i 2a utv. Key to Dream blev avklädd på upploppet.

Samma avklädningsöde drabbade som du säkert minns både Beijing Man och Born to Dance  i klass 1 finalen innan dess.

Om du nu dissar henne för läget på innern (visst kan det häxa därifrån, men Takter är ju å andra sidan normalt sett jäkligt skicklig på att lösa sånt) så köper jag det. Om du däremot gör det för kapacitetsmässig underlägsenhet någon annan i detta fält - då begriper jag det inte alls.

Bertil
0

Jag spikade BTD senast och fick f-n för det, här kommer jag nog inte att ha honom med…och då får jag väl f-n för det…

mvh
Bertil

Rickard007
0

#6, För att jag inte gillar när hästar blir överpselade, + att jag tro läget kan häxa.

#7, Nej klart du inte får. BTD ska inte kunna göra upp om segern här.

Woody
0

Hur vet du att hon blir överspelad nu?

Rickard007
0

#9, Vet jag inte men senast tyckte jag hon var det.

Nijo
0

Detta är nog det loppet som är svårast att veta hur strecken kommer att hamna, min teori är att conrads on line blir favorit på ca: 60% och Bexipop på ca: 20-30% och kan vara en bra chansspik då hon har grym kapacitet. Key to dream lär väl också ligga på en 20-30% och är också med i matchen.

Borde väl nämna Royal Snix också, är en humörshäst och det fick vi se senast, kan väldigt mycket när han vill.

ThomasH
0

Born to Dance har utvecklats mycket och blir utan tvekan min förstahäst i loppet tycker att även Bexipop får plats på kupongen, vi ger Takter en chans till med honom, Go on Pale har ju verkligen formen på topp och Åke som nu kör har ju en enastående förmåga att vinna finaler på Solvalla. Även Key to Dream* får plats på systemet, men jag tror att Born To dance vinner

ZenoX
0

jag tycker ni har summerat detta lopp på ett bra sätt

Nijo
0

hur menar du då? flera tycker olika, någon ser BTD som ett bra vinstbud och favorit medan en del inte tror något särskilt på han…….

själv kommer jag med stor sannolikhet avstå spel på BTD då jag tycker motståndet är hårt och han troligen inte får sådan perfekt löpning som de senaste 5 starterna. Kan vinna ändå, men den lilla chansen får jag ta.

Rickard007
0

#11, Go On PAle blir väl åtminstonde en 15 % ?

Nijo
0

troligen mer kanske,,,,borde ju bli spelad ganska mycket tycker man,,,,,svårt lopp att analysera streckmässigt som sagt innan…..

Rickard007
0

#16, Mjo men den blir nog lite bortglömd tror jag. Åke har ju vunnit finaler på Valla förr som Tomas skrev!

continue
0

Var hamnar Bexipop? Vinnarhålet, tredje inner eller ännu längre bak, ledningen är väl bara att glömma eller?

Rickard007
0

#18, Nae ledningen kan bli svårt att komma till. Dock sämst vinnarhålet tror jag. Johnny kanske styr ut henne ett spår i banan. Han är skicklig.

Woody
0

Håller med dig Rickard. BEXI har förbättrat sin startsnabbhet lite undan för undan men detta gäng tror jag hon får mycket svårt att hålla ut. Däremot hoppas och tror jag på ditt alternativa scenario, dvs att Johnny får ut henne rätt snabbt. Tror vi gynnas av att 2,3,5,6 alla vill till planka eller spets samt av att Go On Pale i rygg på Real Ås är lusig ut.

Kan också rapportera att hon sett fortsatt grym ut i träningen i veckan och att hon av någon anledning stortrivs och är hellugn just på Valla. Två starter och två överlägsna vinster.

Klart värre motstånd nu och en sån som GO ON PALE leker man inte med precis. Mindre rädd för KEY TO DREAM och BORN TO DANCE som hon bollat med vid tidigare möten. REAL ÅS vill ju överhuvudtaget inte vinna och BEIJING MAN kan väl inte få det serverat två gånger på raken. Kvar har vi CONRADS ON LINE men den känns rejält överstreckad (eller hur Rickard?!), har aktionsproblem och får ingen promenad till ledningen/kommer inte att få ligga ifred där (BTD utvändigt alternativt att Johnny inte kommer att köra passivt med en förhoppningsvis oinstängd  BEXI två gånger på raken - hon är ju helt okänslig för att gå i dödens och snarast trivs där).

Ja ja , drömma kan man alltid …. Torskar hon kan jag ju i alla fall skylla på att det var ett hel bunt inte så tokiga hingstar hon mötte (för inte ska väl nån av de två tjejkompisarna i loppet vinna det här?)

Nijo
0

conrads on line har inga aktionsproblem,,,,vart ett undantag senast pga den usla banan.  Mycket bra häst för klassen och från ledningen borde det vara en hyfsat bra segerchans, kan springa under 1.14 över medel och det kommer man långt på.

Walmann ser Born to dance som en bättre vinstchans än arnie somolli,,,ganska övertygande då, häst undre fortsatt utveckling.

Bexipop har sedan fanemaj aldrg bollat med key to dream, möt varandra 1 gång`? i vilket fall så besitter hästen hög kapacitet.

frågan är dock om man inte ska ha med Royal Snix denna gången, har grymt hög kapacitet när han fungerar och det blir nog bra tempo på loppet nu och sedan får vi se royal snix komma flygande?? STig H har trots allt valt att starta hästen igen och då måste den vara fräsch och frisk vilket betyder att den dåliga insatsen senast var pga humöret.

ThomasH
0

Om Born To Dance säger Walman på sin hemsida "Han går från klarhet till klarhet och jag är inte främmande för att han är med och krigar om segern igen"

Woody
0

# 22

Nijo - jag tror inte du och jag sett samma lopp om du inte tycker Bexi bollade med KTD som fick en mycket bättre resa senast och var fyra tiondelar efter i mål.

COL - Galopperar man i två av sina fyra senaste starter har man definitivt aktionsproblem i denna klass. 

Under 14 denna årstid på medel kan du glömma. Det gjorde hästen mitt i högsommarn.

Mycket möjligt att Wahlmann har rätt (jag har inte missat vad han skriver) men nog får hästen vara mycket bättre än senast på Valla i så fall.

Nijo
0

det var längesedan CoL sprang under 1.14,,,nästan 1 år och han har givetvist utvecklats mycket sedan dess, inte alls främmande för att han ska kunna under 1.14 om det är hyfsade förutsättningar på lördag.

Key to dream var dålig senast, det håller jag med om, men karis hästar fungerade inte den dagen och under normala omständigheter är det tveksamt om bexipop är en bättre häst. 1 dålig insats på de senaste 6,7 loppen, det får accepteras för key to dream…..

Jag anser fortfarande inte att CoL har aktionsproblem, har ett fint trav och i normalt fall travsäker, det var väldigt många som inte kunde hantera banan och galopperade den dagen.

Rickard007
0

Visst finns chansen att Conrads kan springa under 1.14 det kan man inte blunda för.

_JonnaRoos_
0

Born To Dance var en riktigt fin häst när vi hade honom, men var tyvärr en ritkig gris, vi fick inte kastrera för ägarn och han flytta honom.. Valack direkt hos walmann och skött sig mkt fint och utvecklas storstilat på slutet, GIVEN!

Rickard007
0

Hehe, nah knappast given. Tror det handlar om dessa 2: Conrads & Go On Pale!

_JonnaRoos_
0

Jopp han skall med.. om man vill ha rätt häst i den avdelningen så:P

Rickard007
0

Skall med kanske men du sa "GIVEN"..

ThomasH
0

ja, just det BTD är given och den troliga vinnaren, men du vet JonnaRoos, Rickard och Nijo är alltid motvals när det gäller favoriter som är givna, de ska alltid hitta på egna drag, drag som inte alla andra tror på. Nijo ska inte ens ha med BTD på sitt system

Nijo
0

troligen inte,,,får se hur det blir nu när walmann är så optimistisk. Han brukar ju ha rätt när han tror mycket på en häst, personligen tror jag väl inte direkt att BTD kommer ha någon chans här såvidare allt inte blir serverat i 2:a elr 3:e utvändigt med bra tempo. Dock finns ju risken att dte blir just så.

rankar 1,4,5,9 förre,,,,nästan royal snix också.

Rickard007
0

Haha jag tar den kritiken som ett tack ;D Har jag fel när jag inte tror på vissa hästar då?
Mitt drag här lär ju vara bättre än BTD iaf.

Vinnaren lär stavas Go On Pale/ Conrads.

brutalaccent
0

märkväl att det endast är två hästa som gått tider under 1.15 den senaste tiden. Real Ås och GOP.

Rickard007
0

Däför är Go On Pale ett hett segerbud :)

ThomasH
0

Go on Pale, som är hårt betrodd, fuskade lite med travet senast och det kanske är en liten varning

Nijo
0

enligt rykten ska banan vara lös och tung på solvalla och det gynnar absolut inte hästar som har problem med travet och fästet, därav tror jag Go On Pale kommer få problem.

Rickard007
0

#36, Väldigt synd. Även Conrads då! 

Nijo
0

nja, men jag tror inte risken är lika överhängande för conrads on line om Goop avänder rätt balans för bästa fästet, är ingen häst som är osäker av sig i travet. Ganska lätt i gången också och det är bra, svårast kommer större hästar få som har en stor aktion och måste ha bra fäste för att komma någonstans.

ThomasH
0

Jag är tveksam, tycker att Conrads On line har en tendens att fuska med travet lite då och då, annars har han en skyhög kapacitet. Tycker att det är en favorit som är lite i fara

Rickard007
0

Läs på stalllgoop.se där skriver dom att de hoppas på bättre fäste. Så nog har banan stor inverkan.

brutalaccent
0

Real Ås vinner detta plättlätt!!

_JonnaRoos_
0

Till Rickard: BORN TO DANCE !!!!!!

Bertil
0

Hade honom som fjärde häst och han infriade min ranking och gav mig ett apr sexor och ett gäng femmor….Men jag hade inte honom som tipsetta…det hade jag förra gången…

mvh
Bertil

Nijo
0

ingen överraskning att Go On Pale galopperade, varning utfärdades.

Key To dream var dålig rent av och conrads on line borde ha hållt bättre. Tyckte dock att Bexipop var mycket bra och stod för den finnaste prestationen.

Bästa hästen vann ändå, fick ett fint lopp men avgjorde lätt. BTD

Rickard007
0

Jaopp jag kan erkänna med, jag hade fel i detta loppet.
Men Conrads var knappast 100%, vinner normalt sett det loppet relativt enkelt.
Bexipop var riktigt bra!

Hannna
0

ja Key To Dream har varit riktigt dålig nu i 2 raka starter. Och Örjan sätter dit BTD efter perfekt smygare. Bexipop (som vanligt) bra och höll tappert. Operett Brick spurtade piggt i efter sen lucka till tredjepriset.

Rickard007
0

Mjo och Go On Pale hade nog vunnit utan galoppen.

Bertil
0

hur kan du säga det… ????

Rickard007
0

Därför att jag tror det, 2.a ytter ruggigt fint läge och såg bra ut.

ThomasH
0

Men Rickard. jag har för mig att för att vinna ett travlopp så måste man trava, något som Go On Pale inte är bra på

Rickard007
0

Haha nej men jag sa OM den hade vart felfri. läs.