Grandpré
Har ställt samma fråga på en massa ställen, hoppas på att få ett svar någon gång…
Har någon en bild på Grandpré som vann Prix d'Amerique 1978?
Har letat i några år nu, han är pappa till "min" häst, skulle vara kul att se en bild på honom.
(Bild vore roligt även på Ideal Rodney f.63)
http://www.youtube.com/watch?v=0V2VMobULOM - där är ett videoklipp men mycket svårt att se, tror Grandpré startar som andrahäst. Hittade inget annat förövrigt

Tack! Det närmsta jag kommit en bild på honom, även om man inte direkt ser hur han ser ut, men det var kul ändå =D Han kom ju 2:a 1980 och det var ju tydligt vem som var 2:a i slutet iallafall =)
aa =)

Klart det måste finnas blider på han,sök på kusken P.D Allaire
eller på hans pappa ;ja Grandpre´s alltså Quouick JL om det kan finnas där.Vinternr från Travronden finns kanske kvar från 78.

Smart att söka på kusken, det har jag inte provat! Har däremot försökt med pappan, hittar ingenting. Det hela underlättas ju inte av att jag inte kan ett ord franska =P
Hoppas på att du hittar en bild så småningom

Googlat på kusken, fick upp några bilder på honom med andra hästar, men tyvärr inte med Grandpré =(
Synd! Kanske kan du ringa till "valla"kanske kan dom kan hjälpa dig.
Värt ett försök i alla fall

Ringa o störa folk om en sådan sak vill jag inte göra =O Tror de har annat att göra faktiskt =) Men tack för tipset ändå ;)
Var kan man tänkas hitta gamla tidningar från 1978 =S
Men inte stör du väl dom ;)Det finns alltid vänliga själar som hjälper till,det beror ju på hur passens viktigt du tycker att det är förstås då.

Vet inte vad man kan finna gamla tidningar men man kan ringa;) Travronden och fråga såklart.

Finns inte i vinternumret 81 iaf, kan kika om jag hittar i 78-79 när jag kommer till stallet senare :)
Har själva haft en häst efter honom, travproblem var det där ;P

#12 Vore jättesnällt om du ville kika =D
Min häst kom aldrig till start, hon tyckte inte det var roligt att springa fort framför sulky, mycket roligare med ryttare på ryggen o hoppa hinder o rida i skogen =)

#12 Hittade du något?

#14 Har fortfarande inte hittat de numren, har vinternummer som går tillbaks jag vet inte huur länge och allt ligger i en stor röra men jag letar för fullt. Får hoppas jag hittar något :)

Håller tummarna för att rätt nummer dyker upp!
#16 Om du inte vill ringa och störa så kan du ju maila och fråga. Då kan de svara när de har tid…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

#17 Så smart =D Det tänkte jag inte ens på. Ska genast undersökas

#!5 Puttar upp lite bara ;)

#19 jag jobbar på det ;) har varit sjuk nu så det har inte blivit något stall på ett par dagar, fortsätter leta i högarna när jag är frisk igen :)
Har nog nästan varenda nummer av travsonden plus alla vinternummer, har hittat från årgång 40 nånting (årgång 79 nu, så det är en del att leta igenom), tar sin tid innan jag hittar som det verkar men jag letar på! :)

#20 Jättesnällt av dig!