Ny intervjubojkott?
I en blogg på Rondens hemsida skriver Ola Lernå under rubriken "Grogg, Hanne och Doktor Skvätt": "Min vän Robins upptåg att ha en `Tommy Hanné-dag´: dricka grogg och bara lira Tompa en hel tävlingsdag är en kraftigt underskattad företeelse". Även om det är en nödtorftig inlindad antydan om sambandet mellan grogg och en speciell kusk så är det nog klar risk för en ny uttalandebojkott…
===
Tycker att seriösa skribenter ska bespara sig att förtala kuskar och tränare, att Ronden ägnar sig åt sådant skitsnack understryker bara min tidigare bojkott av Ronden som inte utmärker sig som bra travtippare.
mvh/Thomas
Klantigt uttalande.
Ja, Ronden har under nuvarande chefredaktör utvecklats till en samlingsplats för ett gäng självbelåtna individer! Bloggarna har blivit därefter - vem känner t.ex. behov av att få ta del av travjournalisternas åsikter om italiensk fotboll eller deras synpunkter på fläskkorv? När de väl skriver något om trav ingår inte sällan plumpheter och tasksparkar…
Jag lade av prenumerationen för något år sedan, och känner ingen saknad!
fortfarande sveriges bästa travtidning och så länge det inte finns någon av samma kaliber så tänker jag fortsätta med min prenumeration.
Men visst är det tråkigt med deras dumma uttalanden, just detta lägger jag ingen särskild stor vikt på. Men att inte ha med Karis synpunkter i sin tidning skadar den mycket eftersom han startar många hästar med bra chans som folk vill läsa om.
Jag har en hel års prenumeration på ronden varför är inte kari med då även lutfi tror jag har dom skrivit något som dom tagit åt sig lr är dom större än publik å spelare ?????
Generellt så får ni samma uttalanden här från Kanal 75, som jag är övertygad om att Ronden använder som sin källa.

Kari vill väl att ronden ska be om ursäkt för chefredaktörens uttalande i en ledare/blogg eller vad det nu var i samband med doping-vevan då han med andra ord kallades för fuskare i och med att han jämställdes med Ehlert och Gallier.
Sedan har väl inte relationen blivit bättre direkt när han jämförs med en gnällig 3-åring i journalisters bloggar.. .