Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 460 ggr
Bertil
0

V64-5 Solvalla 7/2/07

**Lopp 7. V64-5. DD-1. Tvilling.
****2140:
**1 Cafu Cafe - Witasp L 13431 18,1
2 El Nino Broline - Kihlström Ö d2043 16,4
3 Hennessy Vint - Sundberg H-O 4d211 16,6
4 Kandidat Gene - STRUKEN
5 Tosca du Ling - Frick K 21111 17,0
6 Mister Sigel - Kontio J 26330 16,4
7 Bois de Pinede - Jakobsson M d1242 17,3
8 Quick Demon - Söderholm L-Å 0d224 16,8
9 Kalle Walle W.E. - Partanen J 00146 17,4
10 In the Mood - Lennartsson P 52103 16,2
11 He Has it All - Nordström P 21dd0 18,4
12 Bing Krosby - Goop B 20613 16,5

Nijo
0

Förstahäst är Bing Krosby trots uselt läge, gillar hästen skarpt och slipper han en alltför tung resa så segerstrider han säkert.

Bertil
0

Väljer istället bävrar fr första fållan och i fallande ordning Tosca Du Ling som kom igång bra under fjolåret och har raketstartat innevarande såsong. Därefter plitar jag ner ett kryss för Hennesy Vint, nu när "Rödnäsan" inte lägger trynet i blöt. OCH ni får en bubblare i Cafu Cafe som med lite aggressivt management kan komma fint till från innern. Bing Krosby har ju både fart och hårdhet för att prestera, men spåret är ju bara för trist och måste med nödvändighet garneras enligt mitt tycke.

mvh
Bertil

Bertil
0

Har någon koll på He Has It All och hans senaste galopper…är de gjorda från start eller har de kommit i slutet av loppen…

mvh
bertil

Nijo
0

japp, måste troligen garderas såvidare man inte vill dra en riktig rövare. Tycker det är många om budet bakom, quick demon, mister sigel, in the mood, he has it all och el nino är ju bud också. Varför inte helgardera loppet?? hehe

Bertil
0

Jovisst, alltid fint med helgarnering men jag redan fyllt två lopp V64-3 och 4 ;-)))

mvh
Bertil

Bertil
0

Om man tar alla bävrar som har fibonacci-tal om man ser till startnumren, så kan det bli bra…

mvh
Bertil

_JonnaRoos_
0

Selar själv ut Cafu Cafe, hoppas på en bra prestation..  Men Tosca Du Ling är inte dålig heller.. Cafus form är på topp liksom Toscas, (talar för stallets chanser)

Nijo
0

hehe, ja, men vinner dem? det är iallafall allt jag vill veta:)

känns som det finns 2 alternativ här, chansspik på Bing Crosby elr helgardering.

hoppas att det löser sig med tiden och mer information.

Bertil
0

Trevligt Jonna!!!

Hur bra är "Caffetrian" fr start??? Minst sagt hygglig utifrån vad jag kan utläsa i varje fall.

mvh
Bertil

_JonnaRoos_
0

Cafu är bra med från start, Leif är ju en som laddar allt vad det går oftast och kommer han till front tror jag han kör där om inte kajsa kommer… Jag tror faktist mest på Cafu av våra, han är på väg upp i riktig toppform, och vann med tussar oryckta och bakvänd pisk senast, i stort sätt helt obrukad.. Tosca kan det ju bara gå sämre för:P, hon kan ju inte fortsätta sitt seger tåg speciellt länge till och valla är alltid svårt att vinna på. Men båda borde ju vara med om man tar med nåra i detta lopp!

Nijo
0

Tack, JonnaRoos, det tar jag som ett tecken på att man ska spika Cafu Cafe, spets o slut. Elr så låser jag loppet på den och bing crosby,,,,

Vore underbart om du kommer med lite mer information senare med hur hästarna är fortsatt med sista träningspasset sv.

Bertil
0

Jättetack, Jonna!!

mvh
Bertil

Nijo
0

Studerade senaste loppet av Cafu Cafe och han såg riktigt fin ut tycker jag, verkar vara en travare som nog kan utvecklas mycket och klättra en del i klasserna. Väldigt fint trav och fin gång, vann på ett övertygande sätt senast.

Om Witasp tänker köra i ledningen så blir jag inte det minsta förvånad om han vinner, nästan en rolig chansspik då.

_JonnaRoos_
0

Exakt, Cafu var riktigt fin senast och kommer att klättra på i klasserna, borde ha en hundratusen till på sej minst igentligen, men inte vart fräsch som 3åring, nu är han så fin han kan vara och jag tror på en bra prestation, skall köra honom i morgon, meddelar vidare inför starten:) Mvh Jonna

Bertil
0

Suveränt jonna…håll dig gärna kvar här på TIF….OCH du…andra sjater kan vara väldigt tråkiga….;-)

mvh
Bertil

_JonnaRoos_
0

Cafu var riktigt snärtig och fin i dag, skall gå ett till motions jobb innan, men han verkar riktigt laddad och fin, inget att klaga på :)

Rickard007
0

5:e raka ?

_JonnaRoos_
0

#17, nej jag syftade på cafu inte tosca;)

Nijo
0

Spikar Cafu troligen:)

Rickard007
0

Okej eheh min var lite listig ;)

Bertil
0

4 Kandidat Gene - STRUKEN

Nijo
0

skapar mer plats åt hennessy vint i starten och skapar större möjlighet till felfri avgång.

Tycker dock det ska bli intressant att se vad Mister Sigel kan göra nu, alltid varit en bra häst med fina fartresurser, tyvärr ofta lottats till usla spår och omöjliga uppgifter. Flera invändiga styrningar där han blivit fastlåst med krafter sparade osv, kan vara en häst som kommer klara sig bra i V75 tror jag, upp till bevis nu!