Hmm, de är så tidiga så man har inte hunnit läst intervjuer m.m så lite svårt att svara med jag tyckte nog Åkes är bäst, vid detta tillfälle.
intressant första häst han vald i v75-1 åke.
#2, Men han mörkar ju ofta. Ingen pålitlig man direkt.
Det är inte att mörka, om det är det han gör, det är ett bedrägligt beteende mot oss spelare, om ni fortfaranade tror att han kommer att Vinna med Tag The Devil och han själv spikar Acclaim.
Jag har lagt in Tag The Devil som A häst på systemet och Acclaim som B häst. Sedan får vi se hur det går, personligen står jag fast besluten att Tag The Devil är en bättre häst och ska ha en bättre vinstchans än acclaim.
hur ofta väljer svanstedt att köra i vinnarhålet?? i stort sätt aldrig och med tanke på den körningen han gjorde mot Conny för en tid sedan så tror jag knappast han tänker vika sig om ledningen i detta loppet.
I princip håller jag med dig, men Tag The Devil har verkligen inte visat någon form på länge, och det är nog som Åke skriver att han är inte lika bra längre. Min A-häst just nu är Skogans Joker och jag lägger Acclaim som B-häst, emedan Tag The Devil får bli C-häst och kommer nog inte med på systemet.
kör med 3st A hästar i form av skogans joker, home blåbjerg och tag the devil. Enligt glen h persson i stallet så ska tag the devil träna bra och känns på "tårna" därav tror han på bra prestation med bra platschans. De sämre insatserna i frankrie var pga han fick feber på vägen ditt så han kunde inte göra sig själv rättvis.
jag gillade ordet "bra platschans" särskilt, brukar ju kunna översättas till bra vinstchans i många sammanhang.
tror inte chanserna är så stora för TTD….blir han fast rygg ledaren så är det ju kört direkt nästan, och lyckas han hålla upp ledningen så blir det ju säkerligen körning, med både Robinson Starlight i starten, och sedan eventuellt Skogans utvändigt ganska tidigt.
Nej, känns som att acclaim bör ha klart bäst chans i detta lopp. är ju direkt i bra slagläge från sitt spår2
Snälle Herr Nijo!!
Ställer du bort Acclaim…är det bara p.g.a. avsky eller vet du något som vi andra inte vet…själv tycker jag med den lilla travhjärna jag besitter att har man inte Acclaim bland de tre troligaste vinnarna, så är det lite märkligt med tanke på de insatser han gjort på slutet
;-)
mvh
Bertil
hehe, jag har aldrig spelat acclaim när den startat i Guld och hittils är jag mycket plus vad gäller det, han har bara 1 vinst i guld och det var ett sämre lopp än detta och där favoriten blev bortkörd.
Visst kan acclaim vinna, men han är kraftigt överstreckad i förhållade till vinstchans. Tycker knappast han är bättre än några andra i detta loppet och han kräver klaff med position och tempo för att kunna vinna, är det bra för en 75-80% streckad häst? knappast.
Kommer med på stora systemet mest för att jag vill inte åka på en favorit, men jag plockar bort han på mitt mindre system. I vilket fall så lever dem som spikar han mycket farligt enligt mig.
Tack för ett fint svar nijo!
Spika vågar inte jag heller, men han kommer ändå med tidigt på mitt system…
mvh
Bertil