V75-5 Axevalla 10/2/07
Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
Auto. **1640:
**1 Nec Carmolo - Uhrberg T 42011 13,2a
2 Super Senator - Stjernström M 33135 14,4a
3 Fortune Access - Svanstedt Å 44511 14,0a
4 Carolus Tif - Smith K 2dd14 14,8a
5 Sixten Tim - Goop B 2d061 15,2a
6 Sugarcane Nips - Jensen F 01651 14,7a
7 L.A.Avenger - Jönsson J 61243 14,6a
8 Tindra Briljant - Mahony P 01141 14,8a
9 Kingpin la Marc - Persson S 20102 14,5a
10 Mackenzie Flow - Jakobsson M 13602 14,5a
11 Holmapojken - Lindblom C-E 320d1 15,7a
12 Speed Demon Love - Adielsson E d1114 14,9a
Sugarcane Nips tror jag plockar ner detta fältet om dne sköter sig, men vi vet ju hur det kan vara med Flmmeings hästar.
Tidigt motbud är väl en häst soms tår ruggigt bra inne i klassen (249k av 250 möjliga) Nec Carambolo vet ej hur snabb den är ut, klarar han läget?
Sixten Tim vann för första gången senast efter månag starter. Har det vänt nu? Kanske kan överraska lite här,men eftersom det är Goop som kör blir den ju överstreckad som vanligt?

Holmapojken var riktigt bra i hans senaste start på Åby. lär bli understrekad. han kan vara en riktig storfidus! spåren gör ju att man tvekar en och två gånger.
Här hittar vi utan tvekan omgången bäta spik i form av Nec Carmolo,,, sett lysande ut i de 2 senaste loppen och denna travare kommer att klättra högt i klasserna. Spets och slut här, tror knappast någon kan utmana vid normala omständigheter.
garderingsbud är L.A Avenger och Kingpin la mark, 2 bra hästar som är tidiga motbud vid favoritfall.
#2, Hehe inga spår är omöjlig apå Axevalla. Kolla sist när det var V75. Dubbeln var 12-12 oddset 769 gånger. EDIT: Du verkar leta mycket kantbollar ;)
#3, Varför tror du inget på Flemming?
jo, flemming har en mycket bra häst m säkert kan vinna, men jag tror knappast han besegrar Nec Carmolo som troligen sitter i ledningen.
Vid favoritfall räknas sugarcane nips tidigt,,, bra häst för klassen, helt klart.
Okej, men du nämnde han inte som ett garderingsbud till och börja med. Svårt att se att 7 o 9 är före Jensen om den är felfri, dock Nec Carambolo. Säkert lås`?

Fortune Access rankar Åke S som sin bästa chans och då bör den absolut räknas.
#7, Jo jag såg det med. Även åm Åke inte brukar vara den bästa hjälpen vad gäller sånt men.
#7, Speciellt eftersom han tror den spetsar, ingen lär vilja trycka emot den för gom vet att dom får svar så tt en chansspik kanske..

Eftersom jag anser att Affe Fager bör ha en toppchans i avd 1 och detta är en ännu bättre chans enligt honom kan det bara sluta på ett sätt = minst två vinster till mannen i grönt, Åke S!
nja, men jag tror inte Svanstedt är påläst, tror knappast han snuvar Nec Carmolo på ledningen och ska han sedan besegra den från dödens?
Helt klart värt att kolla närmare på, en det känns som att Svanstedt inte har läst på lppet och utgår bara från hans egen häst,,,möjligt man fegar sig och låser på 2.
Hmm när Åke tror på sin häst brukar det inte vara en bluff, även om han inte får ledning blir han nog farlig.

Var det ingen av er som såg hur otroligt bra Tindra Briljant var i förra starten på Färjestad? Några spår längre in på lördag och jag hade troligtvis spikat. Men misstänker att Paw nog laddar för ledning ändå.
#13, Nej faktis tingen aning, men jag lirar inte sådana kuskar i ett Vanligt V75 lopp. Aldrig.
Moget, Richard. Alla kuskar kan vinna V75! Håller med att Tindra Briljant var strålande, motståndet var dock inte strålande, Jag har en känsla av att Åke har Fortune Access i strålande form och lurar om det inte är en spik
Tindra briljant har spår 8 på kort distans mot hårt motstånd lär bli en svår uppgift, men visst finns chans om det blir överpecat och det klaffar lite med positioner. Kusken ser jag inget problem med alls, lirar hästarna och inte kuskarna.

Jag tycker d e rätt kul att kolla paw å kolgjini m.fl. Ingen kan säga annat än att d blir färg på loppen m offensiva kuskar. Bara att hoppas att de har tränat så d räcker ända in…
#15, Moget ? Vad är det för kommentar? Så varenda gång du tar bort en viss häst ska jag säga moget? Man tjänar i längden på att plocka boprt kuskar som bara vinner 10 lopp på ett år, chansen att de ska vinna V75 är så obefintlig då.
det har ju helt och hållet att göra med hur ofta dem startar i V75 och hur bra hästar dem har, behöver knappast betyda att det är sämre kuskar.
Nej, möjligt men dom vinner ju i princip aldrig. Man tjänar på att ta bort dem. Är det dock någon bana det ska skrällas på så är det Axevalla. Fast just denna omgång ser ganska favoritbetonad ut..
Jag har nu studerat Nec Carmolo's senaste lopp, och Fortune Access måste vara mycket bra för att rå på honom. Utan tvekan så tror Uhberg att han kommer att sitta i spets och där har han mycket stor segerchans, Nu verkar han inte behöva gå i spets så hästen senast vann övertygande efter en resa utvändigt hela loppet. Men, tittade även på de senast loppen med Fortune Acess, och han är mycket snabb ut det är inte helt giver att Nec Carmolo tar spets. Tycker nog att dessa två är snäppet bättre än de övriga. Även om Sixten Tim var synnerligen duktig senast på Solvalla när han drog tåget i 3:e spår och tämligen enkelt kopplade greppet och van bekvämt. Timo Nurmos har ju hästarna i god författning som vanligt och det kan vara värt att gardera med Sixten Tim
tar helre med L.a Avenger om jag ska gardera nec carmolo+fortune access. Finns en risk för stenhård öppning om svanstedt inte tänker ge sig.
Nec Carmolo har hög kapacitet och såvidare han inte galopperar så vinner han troligen, kan gå i precis alla positioner lika bra.
Då måste du berätta för mig vad du ser i L.A.Avenger, mera än en mycket god stam
Jag tror att om man ska gardera de två favoriterna så var Sugarcane Nips otroligt bra senast för Takter när han vann tämligen enkelt över just 1640 meter, och det mot hyfsat motstånd. Nu kör tränaren Flemming Jenssen igen.
L.A Avenger är riktigt bra över kort distans, hon är grymt hård och viker sig mycket sällan från dödens. Jerry jönsson har sagt flera gånger att han värderar hästen högt och dem är alltid välrtränade för hårda resor hans hästar. Haft otur med svåra löpningar, fel distans och dåliga spår den senaste tiden,,,,förra starten var det stenhård öppning för ledningen och sedan orkade L.A Avenger inte hela vägen till mål, men det var första starten efter lite vila och lär gå framåt nu.
#24, Jo potential finns säkert, men den är ju så uppochner.
Så tycket du att hon var bra senast på Gävle när hon vek ner sig från spets?
#27, Nej men jag sa ju "uppochner".
inte mycket att säga om det, stenhård öppning och sedan var det första starten efter lite vila. L.A Avenger är en häst som ska springa på i jämnt o hårt tempo hela vägen.
Då vill jag gärna att du berättar mera, i de 18 senaste loppen så har hon vunnit 3 ggr, i vilket av dessa lopp har han imponerat? Den enda imponerade vinstsumman hon har sprungit in var som 3:a på Solvalla i November , och det var över 2140 meter, alla bra lopp är just över 2140 meter, varför är hon då bäst över 1640 meter? Men, även det bra loppet på Solvalla när han sprang in 100.000 som 3:e, så fick hon överta ledningen efter ett varv och vek ner sig även denna gång. Om jag ska överväga ett streck på denna välstammade dam så skulle jag uppskatt lite mera motivering
På Solvalla var det ju ganska hårt tempo, tung bana och hästerna som kom från tillägg var mycket bra och det går inte att beära L.A avenger skulle hålla undan då, hade vandrat i dödens kanske 1000m då om jag inte minns fel.
L.A Avenger har körts i dödens i nästan alla lopp och fått lite svåra uppgifter men i stort sätt alltid knäckt ledaren för att bli besegrad av en smykörd, haft dåliga spår ganska ofta också vilket varit någon orsak. Det är en väldigt bra häst som har bra kapacitet och jag kan lova att Jerry kommer att vara väldigt offensiv som han alltid är med denna häst då hon måste gå i jämnt och hårt tempo. Varför det inte varit fler starter över 1640m vet jag faktiskt inte, kanske inte funnits bra lopp? Hon har inte börjat fungera förren 2006 då det var en del problem med henne i början av karriären, kan dock lova att det är en bra häst för klassen.
Jerry är från mina hemtrakter och han har bra rykte, när han startar en häst så är det nästan alltid med vinstchans, bra tränare som verkligen vet vad han gör.
Jag tror L.A Avenger kan gå en 1.13 tid över 1640m, har faktiskt varvat på det ett antal gånger då hon spungit 2140m.
Okej, bra motivering. Tycker också att hon fått tunga lopp, men har tolkat det som om kusken vill ge henne sådana lopp, han har ju haft valet ett flertal tillfällen att sitta kvar 2:a utvändigt, men valt att attackera i dödens för att i ett enormt tempo ta över spets. Hon kan nog få plats på mitt system. Hon har ju en stam som förpliktar, gissar att hästen inte var billig för de som köpte in henne, och har nog stora förhoppningar
Referat från Jerry. "Vi får se om Uhrberg har häst nog att svara".
L.A Avenger är riktigt snabb första biten och komer laddas, är detta övertygande nog thomas? 1 sak kan jag lova, den som har ledningen kommer inte att kunna bluffa bort loppet med lågt tempo, dem lär bli synade kraftigt.
Kollat upp tindra briljant som electra föreslog, imponerad av senaste starten och jag tror säker det kan bli vinst här om det klaffar med positioner och det blir tempo i loppet, säkerligen med på mitt system.
Även svag för viking kronos avkommer så kingpin la mark får kanske plats på kupongen med, väldigt kapable travare.
Jo Viking Kronos avkommor kan massvis, men tyvärr är de flesta av dem mycket osäkra. Ska kolla upp Tindras senaste start. Men Kingping La Marc är inte efter Viking Kronos, utan efter S.J. Photo
hm, sorry såg fel då. Men jag lirar mycket S.J Photo avkommor också, brukar kunna massvis med…….
Viking kronos hästarna brukar ha riktigt hög kapacitet, men är ofta sköra och galoppbenägna.
Men tyvärr så är det det nästan samma sak med S.J's Photos avkommor, enorm kapacitet, men har en tendens att då och då fuska med travet
Sixten Tim kommer att springa barfota runt om och Kingpin la Marc kommer att springa barfota med norsk huvudlag, mycket intressant och en kupongrensare.
Thomas….:-))))))
mvh
Bertil