Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 718 ggr
Bertil
0

V75-7 Axevalla 10/2/07

Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling. Auto. **1640:
**1 Remy Detain - Laursen J 31k02 13,6
2 Kosai L.J. - Lindblom C-E 50211 13,2a
3 Mary* - Goop B 13111 13,0a
4 Sommelier - Kolgjini L 11714 13,2a
5 Blue Canyon - Kihlström Ö 32310 15,4a
6 Hasse Molar - Söderström C 5511d 14,1a
7 Baron Rols - Uhrberg T 21001 12,4a
8 Drisco Accenta - Andersen N 2d142 13,6a
9 Dame Arrow - Svanstedt Å 13444 13,3a
10 Operett Brick - Adielsson E 51253 13,2a
11 Prestige - Söderkvist S 21035 13,3a
12 Rambo Rollax - Olsson D 13300 13,5a

Rickard007
0

Mary skitfin i senaste starterna. Komemr till spets. IdiotLuddde startar Sommelier i ett 1640m lopp. Knepigt. Komemr väl antagligen pressa som bara den, det gynnar Örjan och Baronen. Men Mary har ju imponerat alltså, bra chans anser jag.

Nijo
0

Sommalier gick 1.13 tid över kort distans som 3 åring och det är imponerande så nog kan hästen flytta på sig.

Troligen ett lopp mellan Mary, Blue Canyon(som örjan inte körde med för 5 öre senast) och Baron Rols.

alla 3 väldigt startsnabba och besitter grym kapacitet för klassen.

Rickard007
0

Mary dundrar väl till spets?

Ja men spelar roll vad han gjorde som 3åring? Man vinner inte lopp på gamla meriter. Om det inte blir någit tryck på tillställningen ska Mary vinna. Örjan pressar ju inte ett skit, frågan är vad Uhrberg gör? Ludde kanske pressar om han hinner med?

ina-scot
0

KOSAI L J spetsar men släper calle tro????

Nijo
0

Men Richard, du påstod att Ludde var en idiot som tog ut Sommalier i ett kortlopp och jag svarade dig med att säga att han sprang 1.13 tid över kort distans som 3 åring, varför är han en idiot då? Om han sprang 1.13 tid som 3 åring så finns det tveklöst kapacitet att springa MINST lika snabbt nu när han utvecklats ännu mer. passa din tunga när du sågar en tränare utan att ha saker o ting klart för dig påg.

Annars tror jag säkert att Örjan och Uhrberg kommer att försöka köra sig till ledningen,måste ju försöka. Annars har dem helt klart tillräckligt bra hästar för att gå i dödens här, tempo blir det säkert.

Hannna
0

Drisco Accenta storfidus, men har väl för dåligt läge för att räcka här. Mary är ju mycket startsnabb så i spets är segerchansen god.

Rickard007
0

#5 Sluta lipa för att jag sågar din favvotränare, du sågar ju var och varannan hela tiden. Det är nog din tunga som skall passas.

#4, Inte en chans att den kan hålla ut MAry? Isåfall lär inte Kosai LJ komma imål.

Nijo
0

Richard, jag har iallafall belägg för det jag skriver,,,,,du har ju fel på alla sätt och vis, bara din okunnighet som kommer fram när du skriver det du gjorde mot ludde. Såfall kan inte Baron Rols vara en sprinter heller? han startade på 2640m senast.

ThomasH
0

Tycker att dett handlar om Mary* eller Baron Rols, tror inte att de andra kommer att vara med över upploppet

Rickard007
0

#8, Lägg ner. Ja Baron Rols gjorde det senast men Sommelier har starta på 2640 elr 3140 de senaste 5 starterna ju.

#9, Blue Canyon om det blir fart då? Då måste den räknas.

Nijo
0

Tror att vi kanske får se hur bra Blue Canyon är nu, har plockat ner bra hästar från dödens tidigare och kan göra så nu också, har bra spår för en gångs skull.

Rickard007
0

#11, Aldrig att han kan plocka MAry från dödens. Finns inte på världskaratn.

Nijo
0

Tror helt klart kapacitet finns då Blue Canyon har mycket mer hårdhet i sig och har knappast visat all sin kapactet.

Rickard007
0

Nah, fått för mig att den bara lever på andra. Spurtar m.m

ZenoX
0

Mary* spets o slut ???

Nijo
0

????????

Rickard007
0

#15, Läs lite innan du ställer den frågan för den är ganska omtalad ;)

ThomasH
0

Om man inte tror att det är spets och slut för Mary, vilket är det troliga scenariot, så var Hasse Molar mycket vass näst senast över 1640 meter då Carlos styrde ut honom i 3:e spår från sista plats och sköljde enkelt över ett meriterat fält till seger. Gången innan dess så var han ute i ett lärlingslopp och fullkomligt flög över upploppet från sitt trista 12:e spår, från sista plats till seger. Det är full form på Hasse Molar. Det skulle bli "korsdrag i kuponghögen"

ThomasH
0

Fler aternativ för er som inte tänker spika Mary. Betänk att Operet Brick är kvar i Bronsdivitionen efter finalen senast när han blev 3:a, står alltså mycket bra inne i loppet och Kari har ju åter form i stallet. Han fick ett lopp som 4:e invändigt och backa sig loss och attackerade i 4:e spår i sista kurvan, var med i ryggen på Born To Dance, Nu är nog inte motståndet lika vasst, om man inte tror på Mary

Rickard007
0

#19, Jo den finns faktist lite i tankarna.. Oddset lär bli bra iaf.

Nijo
0

Kosai L.J kommer laddas för ledningen och han är väldigt startsnabb, kan Mary ta sig förbi?? annars blir det väl dödens och helt andra förutsättningar….

Rickard007
0

Hmm tror du verkligen inte att han släpper?

ThomasH
0

Aldrig, har just tittat igenom hans senaste starter och han är synnerligen snabb ut och håller mycket bra form. Har inte släppt spets till bättre hästar än dessa. Jag tror att Mary kan vara i fara. Kosai L.J vinner sin lopp från spets, så varför skulle han då släppa sin favoritposition?

Nijo
0

jo, men såfall kommer inte calle att få köra hästen i framtiden, tränaren är ganska bestämd vad gäller körorder.

Rickard007
0

Okej, intressant är det även om jag håller Mary som 1:a ändå. Men det kanske kan bli en liten skrällDD med Kosai då!

Nijo
0

kommer spika Baron Rols här.

Rickard007
0

Vågat, farligt och klantigt? ;)

Nijo
0

lika farligt och vågat att spika Mary tycker jag då och det är många som har gjort då den är streckad på 80%. Har vunnit loppen mot skithästar och från ledningen. Helt annan klass på detta loppet och långt ifrån säkert att det blir ledningen+det kommer kosta mycket att komma ditt. Baron Rols är ändå en blivande gulddivisionshäst som säkert kan plocka ner detta från dödens om det ska behövs, annars är det väl stor risk för överpace i loppet vilket gynnar Baron Rols troligen.

ina-scot
0

kul att nijo tror på en om KOSAI L J men Mary kan väl vinna bakifrån typ andra tredje ut

Nijo
0

mycket möjligt, men då vill jag se det först. Har hittils bara vunnit från ledningen och mot sämre motstånd, tror många underskattar kosai L.J här som mycket väl kan hålla länge från ledningen och göra det surt för Mary om kanske fastnar i dödens efter blivit svarad???

får väl hoppas att jag har analyserat loppet rätt, väl medveten om att Baron Rols chanser minskar kraftigt om Mary får ledningen relativt lätt. Blir dock inte förvånad om baronen knäcker den där mary från dödens.

brutalaccent
0

jupp! Kosai L.J är ruggit snabb iväg. och vill bara kusken så kommer det att köras där. blir det att köra mot Mary och Goop så kommer nog båda dessa att vara ur spel efter 1000m och inte ha bättre chans än sista platspriset kanske. känns som att många mkt bra hästar i detta lopp är understreckade. Operett Brick 12% och Sommelier 8%

Nijo
0

Dem är knappast understreckade, borde inte vara över 10% streckade tycker jag.  Ingen av dem 2 är i närheten av den kapacitet som baronen besitter, mycket bättre häst än sommalier och operett brick. Blue Canyon går också förre och ska vara streckad mer…..

ThomasH
0

Kosai L.J kommer i sina laddningar att nå spets dessutom att springa barfota för första gången på länge, se upp!! Vidhåller att Mary tyvärr kan få problem och är en dunderfavorit i fara.

brutalaccent
0

Nijo! ser mera detta ett sätt att försöka lösa loppet efter strecken. det finns en massa startraketer i den främre delen av fältet.

Kosai L.J, Mary, Sommelier, Baron Rols = snabba ut! där har CE Lindblom sagt att han kommer att köra i ledningen med Kosai som förmodligen är snabbast ut med tanka på spåret och CE brukar ju inte alltid vara så sugen på att släppa när han har häst att köra med. knepigt lopp detta? hur löser du detta upplägg Nijo??

ThomasH
0

Men, jag har själv studerat honom under dagen och han är supersnabb ut, jag tror att CE Lindblom sitter bakom segraren. Baron Rols kan ju inte ladda för spets, då blir han ju superhet och pullar bort allt.

Nijo
0

Att Baronen kan vinna detta loppet från alla positioner, blir svårare rfrån dödens, men visst går det även där ifrån. Troliga är att han hamnar 2:a, 3:e utvändigt och flyger förbi allt i sista sväng när dem kört klart där framme. Finns liten möjlighet att uhrbeg lyckas spetsa, j'kligt startsnabb häst.

Men visst, på det stora systemet så streckas det på ganska mycket, det mindre på 200kr så spikar jag Baronen.

brutalaccent
0

CE lär ju iaf sätta upp en tempo i början och det kommer nog att avlösas i dödspositionen under loppet. vilket kan ge Kosai ett tungt lopp? tål han press från flera i omgångar.

tänker så här: vem utmanar honom om spets?? (mina tankar) Mary, men jag tror inte att Björn kommer att pressa denna sköra dam för att få överta. så han kommer i första skedet att hamna i dödspositionen. sedan kommer nog Baronen att komma och få överta i dödens och kanske försöka pressa sig till spets. där kan Kosai vara slut. vem kommer då att komma bakifrån och avgöra loppet?? Blue Canyon, Operett Brick?? andra förslag på hur loppet kommer att köras??

Nijo
0

varför ska det komma någon bakifrån? Är bara baronen i någorlunda form så sticker han undan när han väl fått ledningen eftersom det skiljer 2 klasser mellan han och blue canyon+operett brick. Men visst finns det ett frågetecken för formen…………

brutalaccent
0

så du tror att CE kommer att släppa ledninge med Kosai??

Nijo
0

inte direkt, men jag tror Baronen kommer avancera till dödens direkt när tempot sänks och då får vi se om Calle vill stå emot en tryckare till……

brutalaccent
0

risken finns ju att Baron Rols kan bli hängande i spåren och få det tungt den första biten om inte Thomas bakar ner med honom på en gång. därifrån kommer han dock att kunna ge draghjälp åt andra bra spurtkanoner. (visst är det roligt att leka expert)

ThomasH
0

Och, Brutalen, med det scenariot blir ju tvärspeediga Operett Brick livsfarlig

Rickard007
0

Hmm ju mer alla snacka rom loppet, ju öppnare blir det så håll trut ;)

ThomasH
0

Sommelier kommer att köras med skor, vilket inte är en fördel för Luddes Enjoy Lavec-avkomma