V75-2 Axevalla 10/2/07
Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
Auto. **2140:
**1 Lajos Wurö - Tillman J 03134 15,7a
2 Ride Out Well - Nisonen M d31d1 15,1
3 Nashville - Haugstad K 61027 14,9a
4 Icarus Frontline - Nilsson F d1225 15,8a
5 Leif Palema - Karlsson J B kd111 15,1a
6 Keeping Quality - Elfstrand M 46232 14,5a
7 Greenheart - Untersteiner J d3411 15,3a
8 Nec Road - Lönn C 20111 14,6a
9 Liz D.J. - Boel S 013d3 15,1a
10 Quantum Classic - Sundgren J L 31123 15,7
11 Copigirl - Andersen T 1d111 13,2a
12 Winnie Ribb - Källgren D 11254 16,3
Hmm ständigt dessa svåra lärlingslopp på Axevalla.
**Lajos Wurö ? Copigirl? Keeping Quality ?
**Kan ej hästarna så bra men det kan väl ni? ;)
Copigirl var grymt bra senast ch imponerade på mig genom att vinna från dödens i enkel stil på 13.2 över kort.
Quantum Classic är en högkapable travare med som verkligen kan flyga över uploppet, farlig här.
1,2,4,5,7,8 är också välidigt bra hästar. Känns som ett mycket svårt lopp just nu och det kan nog behövas flera streck.
kommer krävas en hel del analyser av loppet.
Mjo, tränar intervjuer och dulikt är nog viktigt här + värmningar.
Var likaså imponerad av Leif Palema senast, tycker att det är ett öppet lopp som kommer att kräva några streck
#4, Ja dte brukar vbara så i lärlingsloppen men jag tror efter lite fundering, 7 Greenheart kan vara något att hänga i granen ?
hamnar från spår 7?? dåligt till troligen, kan helt klart vinna men kommer kräva en del klaff.
#6, Jaadu. Det beror på hur stor chans han tycker att han har själv och hur stor respekt han har hos de andra. Kanske han bara kör fram och hoppas på att få överta ledning?
heja Leffe :D
efter lite studerande har jag valt att ge Jennifer Tillman en ny chans med Lajos Wurö, körde bort chanserna totalt senast jag lirade duon, men nu ser det ut som upplagt för ledningen och då behöver kusken inte vara ett geni för att vinna med en bra häst.
Förstastrecket går till Lajos Wurö, möjligt det blir en rolig chansspik på något system
#9, Håller med om att den är vinstduglig, fast blir det verkligen ledning?
dem utvändigt är inte startsnabba och jag vet att Lajos Wurö är minst medelsnabb ut, svårt att se någon ta en längd i starten då på Lajos.
Vill dock lägga ett varnande finger för Nec Road, varkar vara en väldigt fin häst som besitter en grym vinnarskalle+fin styrka. Verkligen imponerat i sin 3 senaste lopp där det även blivit enkla vinster. 2 starter sedan var det 3:e spår i 1000m på 1.15 tid och sedan fram i dödens för att avgöra lätt med 2 längder tillslut.
garderar man loppet så måste denna med tycker jag.

Jag kommer ta med 2 Ride Out Well på mitt system, fin avslutning senast och har Lähdekorpi nu fått fart på sina hästar tror jag han kan vara med i slutstriden.
Quantum Classic har tydligen tränat mycket bra i veckan och kommer att springa med ny balans, värd ett tidigt streck, då han visade 13/800 senast
Helgarnera!!
mvh
Bertil
Lajos Wurö har aldrig förlorat från spets, det kan vara värt att avvakta värmningsrapporter och se hur hon fungerar för dagen, spets för Jennifer Tillman, som ju är ordinarie kusk på hästen, och loppet är nog över. Vill dock ändå varan för Copigirl som är snabb ut, men behöver inte spets. Flemming Jensens Copiad-avkomma håller full form.
Vi ska också varan för att loppet stora favorit, Greenheart, kan vara i trubbel. Det är mycket troligt att han måste köras med skor, vilket är en klar försämring
Copigirl går bäst barfota, nu ska hon gå med skor vilket är negativt. Jag tror ganska mycket på Lajos Wurö,,,,

jäffla lärlingslopp som ger en huvudvärk! urk!

är det säkert att Copigirl kommer att gå med skor, enligt vad jag läs ska det gå att gå barfota balans idag.
jo, men hennes hovar är slitna och det lär vara omöjlgt att gå barfota runt om ilket fall somhelst med banan.
Se upp för Nec Road, en jäkla krigare som kommer hålla länge från dödens.