V75-1 Axevalla 10/2/07
**Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
****2140:
**1 Affe Fager - Svanstedt Å 32051 15,1
2 New Grove Global - Forsgren L 00561 14,7
3 Peasant Gallant - Uhrberg T 40072 15,2
4 Dream of Gate - STRUKEN
5 Beseiged Krik M.J. - Wiman J 00000 15,3
6 Global Glory - Goop B 04302 15,5
7 Power Cape* - Söderkvist S 01442 14,4
8 Sea Striker - Kihlström Ö 42021 15,5
9 King Value - Adielsson E 30146 14,3
10 Ladon du Goutier* - Kolgjini L dd047 14,2
11 Another Leaf - Berntsson C 00300 15,1

Affe Fager tycker jag ska bli svårslagen om man beaktar den uppvisning han hade senast.
Håller med, men spåret kan minst sagt ställa till det för han?
Sea Striker är inget dåligt motbud…även om spåret är trist även för denne
mvh
Bertil
#3, Nah nu med deffen Örjan i sulkyn. Senaste loppet var ingen klass direkt, värdelöst motstånd. Svårt att se att denne skall vinna.
Men, Axevalla är Axevalla.

Sea Striker känns mer som en mkt okej sprinter. nu medel och spår 8. blir nog tungt mot dessa namn.

storfidusen som skall med på bongen är ju Power Cape. varit ute i tuffa lopp sista tiden och gått riktigt bra. superskräll. lär bli lite spelad också.
luktar spik på Global Glory, tar troligen ledningen och blir svårslagen där.
bakom räknas, Affe Fager, peasent gallant och ladon du goutier. Resterande hästar kan knappast kallas för silverhästar, dålig klass på loppet.
#6, Kan hålla med. Gick ruggigt bra som 4:a senast på Axevalla. Platslir kanske? Svårt att vinna men chansen finns faktist.
#7, Nah aldrig spik på Goop här. Global har int eöbvertygat den sista tiden. En av flera. (Oj trodde du på Ludde xD)
tror att ledningen kommer att vara avgörande i detta dåliga silverlopp,,,,Global Glory och Goop kommer säkert få dirigera en hel del och då är det inget svårt att vinna, kolla bara på arnie somolli senast.
Hmm, skillnad på kapacitet mellan de hästarna? Om int eÅke sitter fast kan du ju glömma att han låter en viss GOOP sitta ifred. Önsketänkande.
tror knappast affe fager kan vinna detta från dödens.
#11, Om Goop svarar Åkekommer inte Goop imål. Så om Affe blir kvar i dödens vinne rinte Global Glory iaf.
Nu är Åke ute på hemmabana och jag tror att Affe Fager kommer att vinna detta plättlätt och spikar, i brist på andra bra spikar i omgången. Eller vilka spikar har ni andra hittat?
Miramis F.B och Nec Carmolo är 2 bra spikar, sedan blir troligen One Man Show min 3:e spik.
Möjligt Affe Fager vinner detta, men han kan bli fast invändigt och han lär knappast vinna detta från dödens, blir inte det minsta förvånad om ledaren får fuska bort loppet.
One Man Show tycker jag är för osäker för att var en spik, de andra två kan vara intressanta, måste nog läsa på lite mera om dem.
#13, Håller med. Vågar dock inte sika tror jag ej.
#15, Håller med igen. (Ska vi spela ihop ;))
4 Dream of Gate - STRUKEN
85% på Affe Fager, tycker det är för mycket streck, blir nog till att gardera loppet ändå. 85% är myckefr en häst som kanske inte kan få ledningen och riskerar bli instängd.
2,3,7,8,10 är intressanta bud till gardering.
#18, Sant. Guiden hade Power Cape som första motbud.Har jag ej nämnt här men den är klart skärllduglig.

Rickard. Inte får du ta mina bud om hästar. skrev redan om Power Cape i inlägg #6. -:P
men jag tror att det är en storfidus. kommer att köra på 3 streck vilket jag tror räcker i denna avd. 1-7-8. Sea Striekr är mer av en sprinter men får nu ligga o ladda i draget bakom Affe Fager och kan avsluta mkt vasst. det har vi sett tidigare. tycker att det är okej att garnera med en 9% respektive 12 %:are
Rickard!!
Lysnna ny nu snällt och lydligt på "brutalen"…..han har faktiskt fattat något ;-)))

vad exakt är det du mera på att jag har rätt i. ang inlägget eller garderingarna Bertil??
garderar med power cape på mitt mindre system också, kan helt klart skrälla om han då kommer ner i slagläge, hyfsad risk att han bli hängande då han inte kan öppna i volt. Global glory och ladon du goutier ligger också nära till hands som garderingsbud.
ha nu inte spenderbyxorna på er igen, varför gardera omgångens klaraste segrare, Affe Fager löser spåret, har råd att backa sist och runda detta fält om det behövs.

jag var inne på samma spår som du Thomas först. men…men!
om det kommer sig att han blir het eller min andra resonemang: var det en slump att han vann föra gången. en ren och skär kuskvinst med andra ord. hade allt sparat från sin fina position i 3:e ytter och hade bara att dundra förbi det andra över upploppet. nu kanske han får bekänna lite mer färg och detta kan fälla honom det tanka på att detta endas är hans tredje stat efter ett längre upphåll. många om och men. men väldigt stor favorit och känns som att han är "kul" att gardera och då med Power Cape som varit ute i bra lopp den senaste tiden och möt det bästa silverhästarna. där han absluot inte gjort bort sig. och 9% lockar faktist som en riktig storfudus! Sea Striker kan få ett mkt bahagligt lopp i rygg på Affe och många vet att SS har en mkt bra spurt att tillgå. men kommer han lös från ett innerspår??
Då tycker jag att de 2 andra dunderfavoriterna i omgången är mera illa ute, Nec Carmole framför allt Mary. Affe Fager möter ju lite sämre hästar än senast och jag kan inte se honom förlora detta trotts innerspåret. Men, faller han så kan det bli lite pengar, då jag misstänker att minst en av de andra stora singelstrecken faller
Affe Fager är omgången bästa spik vad gäller chans till att vinna, helt klart. Dem som kör större system och vill ha en safety spik har trolige Affe Fager som den spiken.
dock streckad väldigt hårt och risken finns att han missar ledningen, galopperar eller hade en total urladdning senast då han toppades riktigt inför det. Att han ska kunna backa sig sist och gå runt allt tror jag knappast, så bra är absolut inte affe fager. Tror nog att flera överskattar han en del, men med ett hyfsat lopp så ska han bara vinna detta.
kapacitetmässigt finns det väl bara 2 som är lika bra som affe här? Peasent Gallant och Ladon du goutier, men deras form/läge är det frågetecken för.

Mary tror jag inte på så himla mkt. men med kommer hon nog förmodligen. vad gäller Affe så är han ju hästlängden före det andra i mål, om det inte ska vara flera längder. men jag har så svårt att släppa Power Cape. min känsla säger att det kan blir ett roligt drag. kan bli hängande i spåren en bit, men hästen har visat att den klarar av att gå bakifrån vid det senaste tillfällena. och som alla vet så diggar jag hästar som anfaller bakifrån. och 9% säger mig att många bongar kan komma tt brinna redan i första avd.
Lycka till då med ditt drag, man ska följa magkänslan

tackar! ta nu rygg så slipper du vara en av dom där 90% som grinar efter första avd. -:]
Om jag omvärdera Affe Fager som veckans bank, så ska jag ta rygg på dig, men före Power Cape kommer Ladon du Goutier som enligt rapportena har tränat dunder i veckan och kommer att springa barfota runtom.
Så jag har ändrat mig, även om jag tror att Affe Fager vinner så garderar jag upp honom, och då gör jag det rejält. Med Ladon du Goutier, Global Glory, Power Cape* och Sea Striker. Byter nog spik till Nec Carmolo, som jag inser spetsar och han står ju nästan på kronan inne i nästa klass,
Thomas,vart har du fått reda på infon om Ladon Du goutier?? dags att hämta in alla de pengar jag förlorade på han under 2006??hehe
spikat Affe Fager+Nec Carmolo på mitt stora system, känns väl annars som dem 2 med bästa vinstchans i omgången kanske??

ungefär som jag har planerat att göra. kommer att spika Nec Carmolo i 5:e. för när man tittar på hans resultatrad och det motstånd han råkat ut för det senaste loppen så har han haft det riktigt tungt och ändå avgjort på bra sätt. enda orosmomentet är dock Sugarcane Nips 12% som även han verkar ha bra form och om han går barfota så kommer han nog kunna ställa till det lite. ev. att jag garderar upp med honom på ett lite mindre system.
Nijo, jag får ett mail med senaste nytt från en tidskrift under fredagskvällen, mest om vilken utrustning kuskar har tänkt använda och hur hästarna har tränat under veckan

tänkt dela med dig av denna info??
Det är det jag gör under fredagskvällarna. Läs i de trådar där jag har info om utrustning och träning.
Brutalen…du måste vara inloggad och läsa…ordentligt….det är ju här på TIF som många tips ges…;-)
mvh
Bertil

harkel* håller ju på förfullt. du vet, här uppe i dom Norrlänska skogarna är det inte dans på rosor. -:P
Har tittat på det senast loppet av Pesant Galant och han var mycket bra när luckan väl kom på upploppet, tror att jag byter Lähdekorpihäst, för Sea Striker är ju lite beroende av spets för att vinna och Peasant Gallant håller nog bättre form just nu, Om man inte ska gå tillbaka till att spika Affe Fager, vilken vånda!!!

visst är det härligt. har rankat detta lopp enligt och kommer att spela så här oxo.
rank: 1-7-10-3 res 8-6
#39, haha svårare att vara online om man bor i norr xD

mer att isolationen som knäcker en.

Affe Fager är en stark favorit från ypperligt spår.. Men… sen har vi det där med Svanen och hakar. Om hakar skulle krävas idag så kan alla hans hästar vara i fara då dom gynnas mer av barfotakörning. Jag väljer att gardera även denna favorit med 5 Beseigred Krik M.J, 6 Global Glory och 10 Ladon du Goutier.
Efter uppdaterad info ang banan = spik Affe

rankade 1-7-10 blev dessvärre 1-7-9-10 så jag bommade på en häst. men spiken var befogad. tur att ajg gick på era tips och spikade Affe Fager. klar som en sommardag!
Kom ner till butiken och såg en GRYM värmning av Affe Fager, spikade han på alla system jag hade och det är första gången jag spikar samma häst på alla system! Blev ett blufflopp som väntat, Affe Fager behöveinte ens vara bra för att vinna.