Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 772 ggr
Bertil
0

v75-4 Åby 17/4/10

Lopp 7. V75-4 V4-1 Tvilling. Auto 2140: 1 Nu Pagadi* - Adielsson E 11d31 11,1a 2 Copper Beech* - Lugauer C 21312 11,2a 3 Debbie Brodda - Ohlsson U 22323 10,8a 4 Go on Pale - Uhrberg T 15102 12,4a 5 Beanie M.M. - Jansson T 11611 10,7a 6 Private Love* - Abrivard M 33110 12,1 7 Torvald Palema - Svanstedt Å 13311 09,7a 8 Triton Sund - Kihlström Ö 31214 09,9a 9 Nelumbo* - Blandin F 2311d 11,4a 10 Simb Chaplin - Kontio J 40101 10,5a

Scarface
0

Beanie MM i spets efter en stund då Copper Beech har släppt ledningen? Torvald hamnar 2a eller 3e ytter och Triton i dödens..Nu Pagadi kommer till slut på innerspår. Torvald går segrande ur striden?

staketkusken
0

Klurigt lopp spekulera i scenarion. I detta lopp finns flera olika badkar att köra om man vill. Men det gäller tro på "sitt" badkar….
Fransmän man ej känner till. NU Pagadi spår 1. Triton Spår 8….
Fransmännen kan ju göra vad som helst har vi sett i urminnes tider i svenska storlopp.

Ja detta lopp är ej det lättaste denna omgång.
Om man ej tar ställnig och ser sitt badkar glasklart….

**Enda självklara i detta lopp är väl att Torwald behöver en smygare för avsluta sylvasst.**
Nu har Åke inga hjälpryttare i loppet heller. Vilket hade underlätta om Finders kommit till final och Earl Tilly som för 2 år sedan när de var 1 2 3 Åkes duo.

Bertil
0

Som Staketkusken säger, ett MYCKET klurigt lopp…. Men vi kommer nog att reda ut det i god tid TIF-anda och i god tid innan inlämning ;-)

mvh
Bertil

skauning
0

Så som Beanie M.M. såg ut senast så finns det i min värld ingen som slår han. Det fanns flera sekunder till att kapa på hans vinnartid(13.0). Kanske kan vi få se ett nytt världsrekord igen?

brutalaccent
0

#4 - ja det hade varit helskönt om man kunde veta det, men så lätt ska vi inte ha det här på TiF. tror att det kan behövas 4 streck för att känna sig HELT säker. finns egentligen bara 4 st som kan vinna detta lopp enligt mitt tycke. OS gör det ju svårt att räkna bort någon men spets(Beanie M.M.), rygg ledaren(Nu Pagadi), dödens(Triton Sund) och 2-3utv (Torvald  Palema)

Vibrante
0

Tycker det räcker med 3 streck, tror inte att Triton Sund vinner från dödens.

Bertil
0

Antingen låser man på två, nämligen Beanie MM och Torvald Palema eller så garnerar man ;-).

Själv gillar jag inte s.k. tvåhästars lås och skulle jag ta ställning, så måste det ändå bli Torvald Palema. Han gjorde inte många fel i fjol och har startat upp fint även i år.

Men jag tycker att det känns intressant att garnera och för ovanlighetens skull, så tar jag med fransoserna… det trodde ni inte ;-).

Men visst tror jag mest på de svenske och det blir intressant att se hur Nu Pagadi klarar sig. Måste faktiskt tillstå att jag inte vet hans troliga rank i gulddivisionen.

Triton Sund vore tjänstefel att inte plocka med vid garnering. Hultman har ju dokumenterad känsla för storloppspreparationer.

En riktig rysare kan vara Simb Chaplin…det ni ;-)

mvh
Bertil

staketkusken
0

Konstigt knappt ngn nämner fransoserna i detta lopp.. Lite hemmablinda???

Bertil
0

Jag brukar inte göra det, men denna gång kan faktiskt båda överraska och jag kör breda pennan i detta lopp och hoppas att det lönar sig. Många av de svenska hästarna har ju nätt och jämnt kommit igång, vilket kan bädda för överraskningar.

mvh
Bertil

staketkusken
0

JO Bertil ingen fransmann har vunnit OS loppet. Men trrender är till för brytas. Speciellt nu när det vankas svåra spår på de 2 bästa.

Visst kan Väl NU Pagadi rinna undan från spetsen men den kommer ju få tryck i omgångar och då kan det gynna en smygkörd Torwald eller den fransman som fått bästa loppet.

Scarface
0

Beanie MM är fin men får det svårt då han inte kommer få sitta ifred i spets den här gången då både fransmän och Triton Sund står för motståndet. Nån kommer pressa sönder ledaren. Torvald Palema borde få ett perfekt lopp här och kan säkert spara krutet till slutspurten. Inte många kommer stå emot. Största motbudet heter Nu Pagadi från ett fint smygläge. Han kanske kan utmana men Torvald känns just nu helt given som etta. Kanske en spik.

Bertil
0

Jag garnerade stenhårt… meeen hade inte vinnaren :-(

mvh
Bertil

Bertil
0

Mina dubier ang Nu Pagadi var ganska befogade… Nu slog han ihop på ett lite "valpigt sätt"