V75-6 Axevalla 10/2/07
Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
Auto. **2640:
**1 Squirtle Countach - Goop B 41162 15,7a
2 Time is Time - Svanstedt Å d2611 14,8a
3 Mr Playstation - Pettersson R 56116 13,9a
4 Diamond Hunter - Söderkvist S 24d32 13,8a
5 One Man Show - Kolgjini L 031d3 13,5a
6 Closed Case - Persson S 11202 15,4a
7 Nouvelle Pontus - Falsig B 13032 13,3a
8 Lajos Ufo - Tillman J 10541 14,1a
9 Isolated - Jakobsson M 32323 14,3a
10 Lonesome Laday - STRUKEN
11 Horsys Quattro - Nilsson F 40231 15,0a
12 Gin T.Annie - Forsgren L 23414 14,5a
Squirtle Countach jättebra sist jue Lång disatns för andra gången i karriären. Första gången blev det vinst, repris nu?
Time Is Time känns som ett vasst motbud.
Hjälp mig att hitta fler segerkandidater!
Tror det är tid för One Man Show att visa vilken fin travare det är, bra spår och möjligt spikförslag då jag tror att han kan ta ledningen här och då blir han grymt svårslagen.
Closed Case borde man se upp med också om han får sitt lopp, kan spurta väldigt fint.
tror det står mellan dessa 2 framförallt, är betydligt mer härdade än de andra ekipagen och har troligen störst fartresurser.

heh. nu du Nijo skall Horsys Quattro med och det samma gäller för Mr Playstation som avgjorde på ett bra sätt näst senast. kan få ett smyglopp även denna vecka.
#2, Asså eviga tjatet om Ludde ;). Är inte Time is Time startsnabb? Isåfall kan ju ludde glömma spets, trycker han på bäddar det för Goop. Closed Case var du väl emot för ett tag sedan? Jaja skrällduglig kanske. Men den går väl gärna i dödens? Sitter Ludde alt. Åke där blir han nog inte nedsläppt..
#3,Horsys Quattro ja man måste ju nämna den, läget är svårt. Men inget läge är omöjligt på Axevalla.
Mr Playstation vet inget om denne hästen…

tror Pontus vinner!
Vinner Mr Playstation detta loppet så lägger jag av med trav, usel häst.
Closed Case trodde jag inte på senast, men det var mot mycket hårdare motstånd, detta gänget kan han lägge på rygg om han kommer ner i bra läge och det klaffar lite med tempo osv.
Time is Time är inte särskilt startsnabb och jag har mycket svårt att se han stå emot One Man SHow från start, är auto nu så det blir absolut ingen galopp och från ledningen blir jag MYCKET överraskad om ludde förlorar detta, utan tvekan bästa hästen kapacitetmässigt han kör.
Horsey Quattro, visst är det en kapable travare och med en bra stam, men han kräver sina smygresor och har bara en speed som håller en 200m, mycket som ska klaffa för att han ska vinna igen, dock inte borträknad.
Jag spikar troligen detta loppet, ONE MAN SHOW!

Jag fortsätter att tjata om Lonesome Laday (till slut kommer det en vinst). Satt fast för länge senast bakom en tröttnande Black Gold och spurtade riktigt bra då luckan kom en bra bit in på upploppet. Lonesome Laday är troligen gynnad av distansen då den verkar vara stark och rejäl. Glöm för allt i världen inte att ta med honom!!!
Hmm Nijo fortsätt spika Ludde du. Gick ju bra sist ;)
Volt då, och sedan 1:an blev struken så fick han ingen rygg att gå på i volten vilket han inte klarade av och bara ville sticka iväg, ludde sade detta redan innan. travsäker annars…….tror knappast det finns någon annan häst här som kan utmana om one man show presterar vilket han borde göra då formen ska vara bra.
möjligt att distansen kan häxa en del kanske och att han blir lite sårbar om ledningen missas.
Okej… Visst et motbud till 1.2 med inte förstahandare?
Tycker nästan att Closed Case är en spik mot detta motstånd
#11, Hehe nu har du ju tillochmed Nijo på din sida ;). En av flera ingen spik.
enligt mig är closed case klar andrahäst med tanke på motståndet, blir One Man Show struken så kan jag också tänka mig att spika Closed Case ^_*
Hehe okehj. Jag hoppas nästan på strykning av One Man Show eftersom en mindre att slå då för 1 0ch 2!
Jag har kikat lite på One Maan Show's resultat och ser att det är andra gången den går på den här distansen bara… Kn vara något att fundera över..
är en relativt stark häst så distansen är nog inget problem, har klarat 2140m utmärkt tidigare. Fick vandra i dödens i hårt tempo senast och krigade sig till 3:e plats, Nu är det ledning och slut.
Okej, ändå ett litet frågetecken för mig när det är Axevalla's långa upplopp.
men det är ju inget negativt om det då ska vara bästa hästen ledningen…….inte direkt tänkt att han ska bluffa bort loppet och sedan bli avslagen på uploppet.
Med tanke på just det långa upploppet så kan den som spekulerar lite titta på Nouvelle Pontus som har spurtat mycket snabbt i dryga spår de två senaste loppen, men har inte hunnit fram till ledaren. Detta är en mycket stark herre som trivs över distansen. Bo Falsig kan rensa lite bland kupongerna
#18, Nej men en häst har ju större chans att bli trött på ett långt upplopp eller så..
det har väl de andra hästarna också? jag förstår inte resonemanget riktigt.
Nej det behöver du inte göra. Jag vet iaf.
om jag inte behövde det så är det ju inte lönt att du nämner det i forumet…….Bara för att en häst har ledningen över ett långt uplopp så behöver det inte betyda att vinstchansen är mindre. Är One Man Show bästa hästen så håller han ju undan till vinst, styrka att springa 2640m har han absolut.
Nej, men ett långt upplopp kan medföra att hästar som kommer bakifrån, via 3.e spår i sista kurvan har möjlighet att hinna fram, så¨ser jag det.
10 Lonesome Laday - STRUKEN
pass upp för nr 4.
mm, ska låsa loppet på 4,5,6

glad att jag satte dubbeln med 9:an Isolated som andra häst. gillar distansen och får ett bra drag i bakre leden av täthästarna. avgjorde på ett bra sätt med några längder. DD:n gav iaf bra med pengar.
Grattis, jag hade satt DD om One Man Show hade hållt undan!
One Man Show var bra, svårt att svara en smykörd häst som hänger med i ryggen hela vägen. Ludde gjorde rätt som försökte dra hårt när han kom ut, men isolated gjorde det dock bra.
måste dock nämna Diamond Hunter, blev stekhet och öpnade 1.10 över 2640m, släppte sedan ledningen och pullade lite där i rygg,,,avslutar sedan som 3:a, bra insats!
fin DD brutalen.
MM, Diamond var grym!