V75-1 Umåker 24/4/10
**Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Production - Bergh R 34100 11,2a
2 Crusinjo - Johansson J-O 04545 13,7a
3 Lord Capar - Olsson D 20005 12,3a
4 Maharajah - Kihlström Ö 11102 12,3a
5 Arnie Super Jazz - Tillman J 413d0 12,7a
6 Stolen Identity - Ohlsson U 602d0 11,3a
7 Smoking Gun* - Lennartsson P 10605 11,1a
8 Calamara Donna - Untersteiner J 32506 12,3a

välkommen till min hemmabana. "åkern" bjuder på finfina tävlingar, hoppas man, så nu får man allt lägga manken till lite extra.
torde vara rätt enkelt lopp att lösa. Maharajah möter, egentligen ingenting här.
Tyckte att han var trög i förra starten och måste ju vara förbättrad nu om detta är den typ av häst som alla verkar tycka att den är ;-)
mvh
Bertil
Maharajah och så går vi vidare till V75-2!
Ja, gå gärna vidare och låt höra dina tankar ;-)
I ovan bemälda ärende, så tillåter jag mig att ha mina dubier ang. "busar" som nyss gjort årsdebut, även om de av många anses ha vunnit Elitloppet 2012 redan nu ;-)… Tyckte inte att Maharajah gjorde entre som det anstår ett högdjur… Visst kan mina extra streck bli dyra, men det är så jag tänker…
mvh
Bertil

Och själv slösar jag (som vanligt) bort sympatistreck… Men om man räknar Åbystarten som den egentliga årsdebuten för Lord Capar (Färjestad var ju bara galopp och glöm!) så var ju inte den så illa ändå. Höll ihop travet bra och går framåt med loppet förstås. Har varit fin i jobb efter det.
Titta på förra veckan, Bobtail vinner som veckans största favorit och ändå ger det över 4 mille, och Maharajah har väl större chans på förhand än Bobtail hade, så för min del blir det en given spik.
Bobtail var väl 70% och Maharajah 93%.
Jag går alltid för miljonerna vilket är korkat många ggr och säkert denna gång också. Jag garderar och då fick det bli alla pållar