Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 328 ggr
Bertil
0

V75-3 Axevalla 10/2/07

**Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
**Auto. **2140:
**1 Tag The Devil* - Svanstedt Å 20200 10,6a
2 Acclaim - Eriksson H 53131 12,5a
3 Robinson Starlight - Kihlström Ö 50022 11,7a
4 Home Blåbjerg - Uhrberg T 00300 11,3a
5 Thrust My Step - Olsson D 01106 12,6a
6 Favorit - Lindblom C-E 46463 12,7a
7 Minnesota - Goop B 02444 12,6a
8 Skogans Joker - Adielsson E 31311 11,6a
9 Eric Trot - Persson H K 3d022 11,7a
10 Nyby Exet - Lindmark M 10541 12,7a

Rickard007
0

Ett helt okej guldlopp tycker jag.

Robinson Starlight vann den 18/11 guld på Axevalla efter ett blufflopp i ledning. Här spetsar han nog med men lär inte få sitta ifred, Skogans Joker avancerar väl fram tidigt? Får han överta så vinner ju den. Men blir det tryck i dödens av skogans bäddar det för formstarke Hockey! Tag The Devil är ju med också och Åke kör ju offensivt ibland, men läget?

Nijo
0

ett kul Guld lopp, Acclaim blir väl favorit och kan helt klart fällas tor jag.

Home Blåbjerg är ett tidigt bud och en mycket bra häst, en av danmarks bästa och har bland annat vunnit danska derbyt så kapacitet har han verkligen, Uhrberg gillar hästen skarpt med. Haft usla lägen väldigt länge och har varit ute i tuffa lopp,,, mit första streck här troligen.

SKogans Joker är klart garderingsbud trots lägeti sitt livs form.

Tag The Devil lär få ett bra lopp och borde kunna segerstrida här, körs väl intei ledningen över 2140m skulle jag tro….

Thrust my Step gillar jag,,,,i sitt livsform och såg lysande ut senast som fatslåst, ett kul rysarbud. Nyby Exet var lysande senast också, kan få loppet här.

varför inte helgardera?? :-)

Rickard007
0

Taggen spetsar aldrig här.

Du nämner inte ens Robinson som kan få bra resa i rygg på den han släpper till ?

Nijo
0

jo visst ska Robinson räknas, tror dock inte Örjan släpper ledningen om han får den, men jag tror dock att Tag The Devil kan försvara spets om Svanstedt vill köra där.

Rickard007
0

Ja klart han släpper men vinnarhålet är inte fy skam.

ThomasH
0

Får Acclaim spara sin spurt som senast så blir han farlig, tycker dock inte att han normalt ska rå på Skogans Joker

Rickard007
0

#6, Håller med Tomas men om det skulel oväntat bli högttempo. (Som i lördags vem trodde på tempo där?)

Nijo
0

finns knappast någon som vill dra upp tempot här tror jag, möjligt att det blir körning om ledningen lite. Jag tror Svanstedt tänker svara lednigen eftersom Tag The Devil är betydligt bättre än de flesta i detta loppet.

Skogans Joker är med stor sannolikhet bästa hästen i fältet, men spår 8 är inte kul och man hamnar ofta dåligt till från det. Såvidare motståndarna inte lägger sig på ryggen och släpper han till lednigen? enkel vinst då.

Rickard007
0

Hmm du säger att du tror han tänker svara ledning… MEn KAN han det? Robinson är väl mycket snabbare eller?

brutalaccent
0

Skogans Jocker kommer ju iaf få ett mkt tyngre lopp än Acclaim. sedan om SJ är en bättre häst i grynden så är dessa två onekligen i knallform. vad gäller Tag the Devil så är ju den ett litet frågetecken för formen. men startsnabb är han och det kommer att bli körning första biten, framförallt mot Robinson Starlight. så hur löser man detta lopp??

Acclaim får ligga o ruva i 3 ytter och ev. att han får draghjälp av SJ om Erik bestämmer sig för att köra sista 400. sänder han iväg SJ tidigare så kommer det att bli tempo på loppet mellan Taggen och Jockern vilket kommer att gynna Acclaim. för inte tror vi väll att Åke släpper ledningen till SJ. då blir det dödens. Men så dålig som Erik har varit på sisone så tveckar man ju onekligen på att ta med SJ överhuvudtaget.

förra veckan hade jag med BarCode tillsammans med Acclaim. detta scenario kommer jag inte att göra denna helg igen. nu lämnar jag Acclaim ensam på systemet. min första spik lutar det åt. bara att hoppas på att banan blir hårt så Acclaim gynnas mer av den.

vantar mig mkt bra info ang banan av Rickard. -;]

Rickard007
0

#10, Hmm alltså utan tempo vinner nog inte Acclaim över **SJ!
**
Du pratar om baninformation, självklart ;) Och du blir det kladdig bana så kan man nästan ta bort Acclaim han går inte alls på kladdigt underlag..

Nijo
0

Precis, Acclaim är helt och hållet beroende av hur de andra kör i loppet, tempo och position. Därav tror jag inte mer på acclaim än någon anann i detta gänget, SKogans Joker kan i stort sätt placera sig i dödens och kör där i lugnt tempo för att sedan göra det hela till en speeduppgörelse mellan han och ledaren. Sedan tycker jag personligen att Home Blåbjerg är en bättre häst än Acclaim, de besitter liknande egenskaper men Home Blåbjerg har betydligt mer hårdhet i sig.

Mina A hästar är troligen SKogans Joker+Home Blåbjerg, sedan rankar jag som B hästar, 1,2,3,5,10.

Rickard007
0

Home Blåbjerg har ju inte direkt lyckats det sista..

brovve
0

så länge acclaim slipper dödens så blir det vinst, oavsett tempo på loppet. förhoppningen är ju att åke svarar ledningen med TTD och att SKOGANS kör framåt direkt, sedan får acclaim bara klä av dem över upploppet.

tror på bra vinstchans för acclaim igen.

Nijo
0

hmm, jag funderar på om jag ska chansa bort han på systemet, tycer inte acclaim har bättre vinstchans än någon annan då han är beroende av att få så mycket serverat. blir kraftigt överstreckad, bäst vinstchans borde helt klart SKogans Joker ha trots sitt dåliga läge.

får se med bana osv, men visst kan det blir aktuellt att avstå acclaim på systemet.

brovve
0

njae, då tycker jag du gör en liten miss, för det är ganska uppenbart att acclaim har goda chanser till bra löp ifrån sitt spår. och tempo eller ej så är han speedigast i detta gäng över axevallas långa upplopp.

Nijo
0

utan tempo så lär hans speed knappast bita något, stor chans att ledaren elr hästen i dödens vinner då. Acclaim är inte så särskilt mycket bättre in de flesta i loppet, ligger på ungefär samma kapacitet tycker jag. Visst har han bra läge och kan vinna, men i föhållande till vinstchans så kommer han bli kraftigt överstreckd och därför är jag inte särskilt inresserad av att ha med han på systemet.

Rickard007
0

Hehe ta Nijo's tips emd en nypa salt, hans favorithäst är inte Acclaim direkt ;)

brutalaccent
0

Acclaim gjorde en avslutning på 11,8 sista 800 metrarna ute i spåret efter ett rätt lungt första varv. varför skule han icke få detta i just detta lopp. tycker att det är en okej spik. lär få ett bra löp från spår 2. DVD!

Nijo
0

vad menar du med tungt förstavarv??? Acclaim kördes ju absolut ingenting i början, de andra som stod för tempot. Varför han inte ska få detta loppet`? för att det blir kanske ingen körning och då är det svårt att ta något i spåren när alla går 1.12 sista 800m.

Rickard007
0

Hehe är jag efterbliven Brutalen va menar du med DVD ?

Hannna
0

#20 Öhm, Nijo, han skrev lugnt förstavarv.

Dvd- det vet du? kanske:P ren gissning.

Nijo
0

sorry,, såg fel på lugnt och tungt^^

ber om ursäkt……

continue
0

# 21 DVD = det var det är min gissning men det är bara brutalen som vet det rätta svaret :)

Rickard007
0

#24, Okej, helt nytt för mig, DVD jag ville säga i detta inlägg ;)

brovve
0

Det Vet Du :)

Rickard007
0

Okej, då vet jag det!

brutalaccent
0

hård bana och det kommer att bli "perffa" för Acclaim har sagt det tidigare och jag säger det igen: Plättlätt!!

ina-scot
0

nja är väldigt sugen på skogans joker men tag the devil lär stanna i god tid innan mål

Nijo
0

aldrig

ThomasH
0

Osvuret är bäst, men Taggen har ju inte visat de rätt takterna de senaste året, han gör just det, stannar i god tid innan mål.

Nijo
0

min kommentar var baserat på det brutalen sade, ina-scot måste ha skrivit precis innan mitt lades in på sekunden. Möjligt Tag the devil stannar kort innan mål, beror till stor del på tempot osv.

Rickard007
0

Experten hade fel ;)

brutalaccent
0

Experten hade rätt. lovade plättlätt och det var just vad det blev. Plättlätt!!!

ThomasH
0

Stabilt tippade denna vecka Brutalen

mvh/Thomas

Bertil
0

Fanns ju ganska lite som talade emot Acclaim….bra brutalen!!

mvh
Bertil

brutalaccent
0

är ju det jag säger. på distansen och formen så var det nästan inget som talade emot formen på honom.

Nijo
0

pättlätt?? han vann med nos elr huvud? enligt mig ganska uselt för en häst streckad på 75%, visst var acclaim bra, men han fick mycket serverat med position och tempo och vann sedan bara med nos elr huvud.

helt klart en favorit som var värd att syna enligt mig.

LarsM
0

Plättlätt var ordet, syna från spår 2 och en häst i dunderform mot ett skitgäng. Jag säger all inAcclaim….. Skogans Joker kommer aldrig  att vinna ett guldlopp igen ,han hade chans idag men var totalt chanslös….

Nijo
0

den kommentaren förstår jag verkligen inte, de prestationer som skogans joker gjort senaste tiden har varit mycket bättre än acclaims. Skogans joker har vunnit från dödens efter allt grovjobb medan Acclaim fått allt serverat.

Då kan jag lika bra säga att Acclaim kommer aldrig att vinna ett guldlopp igen, precis lika dumt som att säga att skogans joker inte kommer att vinna.

Acclaim var bra, men jag var absolut inte imponerad och det var en favorit som levde farligt, troligen favorit nästa lopp också, likväl komma jag gardera då med kan jag lova.

Rickard007
0

Han är ju lite ironisk fattar du väl ?

brutalaccent
0

Acclaim kördes ju enligt hans förutsättningar. han skall ta dom till slut. det är inte alla hästar som tränas/körs för att ligga i dra hela loppet. utan Acclam kördes som han skall göras. på väntan och sedan avgöra på speed sista 600m.  detta kunde man räkna ut med arselet och en bit krita redan när man såg startspåren som hästarna hadde. Skogarns Joker gjorde ett okej lopp i kön och sedan i ledningen. men orkade inte stå emot en häst som skall göra likadana jobb gång efter annan. Spiken var bekräftad!

Nijo
0

Brutalen, det är ju inte helt sant, många hästar har samma taktik som acclaim och ofta likadana förutsättningar. Varför vinner dem inte? jo för att dem är helt beroende av vad dem andra gör i loppet, Aclaim hade tur med tempot nu och en fin position. Därav har Acclaim bara 2 vinster i guld, han kommer säkert vara mycket på plats i framtiden, men troligen inte vinna så värst mycket när det blir bättre motstånd.

brutalaccent
0

så sant så. när det bättre guldhästarna kommer ut är det förmodligen ingen av det hästarna i dagens fält som vinner ihjäl sig. men Acclaim kan plocka in bra med pengar ett tag till. men Hockey säger ju att han satsar på att vinna mest lopp under vinterhalvåret och Acclaim har alltid en bra form under just dessa månader.

brovve
0

Nijo, klart många försöker med samma takik som används för Acclaim….men varför lyckas då inte alla? kanske för att dem inte riktigt har samma klass och form som acclaim?

I den form acclaim är i nu så finns det inte på kartan att den förlorar att sånt här lopp från spår 2. oavsett om han är i mål med bara en nos före 2an eller 14 längder så kommer han alltid vinna med dessa förutsättningar.

Nijo
0

varför andra inte lyckas? säkert 50% av alla travare körs o tränas på samma sätt som acclaim, vad får dig att säga acclaim lyckas bättre än någon annan? herregud, han har vunnit 2 av 10 guldlopp och då fått allt serverat mot sämre motstånd. Sedan är det bara dumt att säga att det kvittar om han vinner med en nos elr många längder, klart som fan att det inte är skitsamma! nästa gång förlorar han med den nosen med precis likadana förutsättningar!

Med en bättre bana som inte varit så hård så hade troligen skogans joker vunnit, hård bana gynnade acclaim mycket mer än skogans joker som inte riktigt gillade det, sade tränaren.

LarsM
0

Inget är förändrat….. samma visa vecka efter vecka Skrattande, Stå på dig Nijo!!!!….. men du har FEL.

continue
0

Acclaim och Arnie Somolli verkar inte tillhöra dina favorithästar, Nijo. Rätta mig om jag har fel :)

brovve
0

Möjligt att acclaim hade förlorat med sämre bana, men som jag sa, med DESSA förutsättningar förlorar han aldrig..men känner du att du vill ha några flera inlägg Nijo så kan du väl säkert hitta ännu lite mera att anmärka på här när det gäller acclaim ;) för du har väl säkert 4-5 anledningar till, till varför han kommer förlora nästa start? Förvånad

Rickard007
0

#49, Tihi, så WORD!

Nijo
0

"tihi, så word"? är det något barnspråk eller? hört ungarna prata så på gatan……

brovve, du missuppfattade troligen, vad jag menar är om det hade varit en BÄTTRE bana så hade skogans joker vunnit då han inte gillade det hårda underlaget.

förlorar aldrig? ni är medvetna om att acclaim fick ett bra lopp och sedan vann med endast en nos/huvud? det är knappast en bra vinnare, särskilt inte om den är streckad på 75% av kupongerna.

brutalaccent
0

duger för mig. -;)

brovve
0

han vann, det räcker även för mig.

Nijo, bättre eller sämre bana, kvittar…
Bättre bana för Skogans behöver ju dessutom inte vara bättre för acclaim…nu var det en bana som passade Acclaim, och verkade ju även passa skogans helt OK då även denna gjorde ett bra lopp. men han kommer inte vinna mot acclaim under dessa förutsättningar iaf…

Varför är 75% dåligt? acclaim vinner ju alla gånger 3/4 lopp med dessa förutsättningar enligt mig.

menmen, nog om förra helgen nu å fokus på denna…vi har faktiskt en 12.e spårare att jobba in ;)

Nijo
0

Brovve, vet du vad Bergh tror om chansen med Zoogan på onsdag??? lite sugen på att spika, om han lyckas ta ledningen så tror jag på bra chans

brovve
0

tyvärr ingen aning, men han är bättre än raden å varit favorit tidiagare mot mostånd som inte är mkt sämre än detta så. så jag tror också på bra chans, speciellt i förhållande till procenten.

Nijo
0

jo, en häst jag verkligen gillar och har följ, men senast blev han hängande i 3.e spår och sedan dödens med just spår 6 i volt, risk för att dte blir samma nu och då lär han inte vnna.

brovve
0

jo jag har också en känsla av det. sedan blr norrlänningarna alltid lite understreckade på valla åxå. han är inte sämre än ngn annan här å har bra vinstchans enligt mig iaf.

Bertil
0

Jag säger……INGENTING….!!!!

mvh
Kapten Klänning

brovve
0

Nej, det gör du rätt i bertil ;)