V75-5 Bergsåker 17/2/07
**Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling
****2640:
**1 Borderline - Nygren P 10121 17,4
2 Kastanjett - Adielsson E 131d1 17,3
3 Dione - Kihlström Ö d4133 17,0
4 Veron Boko - Kontio J 111d2 18,2
5 Foreign Summer - Olsson D 313d4 17,7
6 Inbyflickan - Lennartsson P 121d2 16,9
7 Excellent Farming - Aikio P 31021 16,7
8 Balticas Tända - Ohlsson U d1221 17,5
9 Hennessy Vint - Hanné T d2113 16,6
10 Olex Logoj - Osterling S H 41241 17,1
11 Heaven of Fortune - Lindberg K 31d31 19,1
12 Easy Soul - Eriksson U 32101 17,9
Borderline ska vara något utöver det extra, såg han vid vinsten för 3 starter sedan och då flög han bara runt allt, förstabudet här och spik för många troligen.
Kastanjett verkar också besitta väldigt bra kapacitet och räknas tidigt.
Sedan tyckeer jag att Hennesy Vint måste med på lappen, tror han hade vunnit senast från dödens då han verkar ta i mer. Var första gången i ledningen och såg ut att sluta kämpa när det inte fanns någon häst utvändigt. Detta ska vara en blivande kanon med väldigt hög kapacitet när han fungerar i travet.
Veron Boko, stor galopprisk.
Excellent Farming, tror inte han klarar springspår så bra och riskerar att bli hängande, vann ett blufflopp senast och får nu bejkänna färg.
Balticas Tända…lägger jag en röst för
mvh
Bertil

10 Olex Logoj har riktigt bra tid i sista loppet, sämre spår denna gång men varning i alla fall. Bara 7% idag onsdag.
Mvh
Dyltz
Veron Boko kom 2:a senast då han var kraftigt uppanmäld till finska bronsdivisionen, helt otroligt. Var tydligen en riktigt bra spurt och framförallt så fungerade travet väldigt bra och han var inte nära galopp någon gång.
Ser ut som jag får ta med 4 hästar på ramen ändå, känns som väl många då det är ett väldigt ojämnt lopp tycker jag,
Borderline, kastanjett,Veron Boko, Hennesy Vint,,,vinner inte någon av dessa 4 så är det tid att börja fundera på om man ska fortsätta med sitt tippande.
MVH Nicklas
Kastanjett ska ju vara något alldeles extra, ska bli skoj att följa honom. Vet väldigt lite om Kastanjett, så det kanske är bäst att gardera.
Har nu studerat Kastanjett starter och jag är enormt imponerad, Denna 4-åriga Express Ride avkomma är stor och har ett enormt driv i steget. Hon har att fått ordning på sin aktion och den långa distansen är bara en fördel. Jag kommer att spika denna dam. Hon bara vinner, har vunnit sina starter utan att behöva anstränga sig.
jo, men samma kapacitet besitter med stor trolighet även borderline, veron boko och hennesy vint,,,,,,därav problemet.
Jag håller inte det för troligt. Tror att Stig H har en blivande stjärna i Kastanjett. Men, jag avvaktar lite kommentarer från tränarna. Tycker inte att Veron Boko och Hennessy Vint har imponerat i samma grad. Bordeline har inte mött så vasst motstånd så honom kan jag inte uttala mig om
Kastanjett har inte heller mött särskilt bra motstånd, visst är det en bra häst som besitter det mesta och helt klart kan vara en stensäker vinnare här. Svårt och veta efter så lite starter och mot det aktuella motståndet.
Men den som imponerat mest på mig är Hennesey vint för 3 starter sedan då han vandrade i dödens hela loppet och bara stack undan tillslut på 1.16.6 tid över medel, verkligen imponerande.
Önskar dock man hade kunnat se loppet veron boko sprang senast, 2:a mot bronshästar i finland, verkligen imponerande.
Detta är annars det mest intressanta lopp i hela omgången tycker jag…..
Håller helt med dig, Nijo, i detta lopp så kommer vi troligen att hitta några blivande stjärnor och jag lägger min penningpung på Kastanjett
Fast nu blir loppet en attraktion fattigare, Kastanjett är struken pga en förkylning. Detta kom just från Kanal 75:
"V75-favorit struken
Stockholm
En av lördagens största favoriter på V75, Kastanjett, är struken.
Hon kommer inte till start på grund av förkylning.
Enligt stigh.se hostade hästen ett par gånger efter ett träningsheat i tisdags. Vid en kontroll visade hon sig vara röd och infekterad i luftvägarna.
När veterinären på nytt kollade upp Kastanjett under torsdagskvällen var hon fortfarande inte bra.
- Hon är på bättringsvägen, men fortfarande lite irriterad. Det är säkert ingen fara med henne. Vi vill dock inte utsätta Kastanjett för den långa resan till Sundsvall och ett krävande lopp när hon inte är hundraprocentig. Den här hästen är jag rädd om, säger Stig H Johansson på sin hemsida.
Kastanjett har tagit tre segrar på sex starter hittills i karriären. På torsdagskvällen var hon streckad på 71 procent på V75.
Till Bergsåkers tävlingar är sedan tidigare Why struken i V75-avslutningen.
läste det innan också thomas…..mycket tråkigt tycker jag.
Men på grund av detta tar jag mig mod och spikar Hennesy Vint, sitter kvar i fältet och går fram i dödens sista varvet för att krossa motståndet.

Måste varna ytterliggare för 10 Olex Logoj nu när Kastanjetten blivit stryken.
Mvh
Dyltz
Vad vet du om den hästen?
mvh/Thomas

Brukar alltid leta lågt rankade hästar med bra tider ibland vinner form över klass. Olex Logoj såg intressant ut kollar upp senaste loppen live såg grym ut över upploppet.
Hittade bla Bella Gigant på samma analys.
Mvh
Dyltz
Dyltz kan ha hittat något här. Olex Logoj har tänt till rejält sedan man började köra honom med armbågsskydd. Excellent Farming var mycket bra senast och gynnas ju av strykningen av Kastanett, första långresan är ett frågetecken.
form slår klass, men hästarna med klass i detta loppet har även bra form………
Nah, jag är nästan bara rädd för en felfri Veron Boko som kan besegra hennesy vint,,,,,möjligtvis borderline som man egentligen inte vet hur bra den är…..
På Mitt Travets hemsida kan vi läsa om Marcus Wallin som tror mycket på Zebusdottren Dione som är distangynnad och perfekt inmatchad i klassen
Alltid när det är Klass lll i norr så känner man igen 1% av hästarna, alltid lika kul!