V75-1 Solvalla 22/5/10
**Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
****2140:
**1 Niller* - Svanstedt Å 00011 15,4
2 Macho Gossip - Lindblom C-E 23215 15,9
3 Temazinc - Goop B 01020 16,1
4 Blue Rock - Eriksson H 15563 14,9
5 Utah Hornline - Sjunnesson J 231dd 15,1
6 Jim Småbo* - Karhulahti V 01330 15,4
7 Askö Toy - Kontio J 20450 15,4
8 Ravello - Wallin T 34550 15,7
9 Lewis O.M.* - Kolgjini L 10245 15,6
10 Avalon Spider - Malmqvist R 10610 15,3
11 Fram - Kern K 01001 15,4
12 Greta Töll - Adielsson E d2302 14,2
Niller är bra i grunden och skulle kunnat agera spik i loppet om han vore lite raskare ur blocken. Barfota gäller och Åke brukar ju kunna buffla sig ut, så en bra chans är det.
Temanzic fick inte chansen senast när Youpie vann och kan stå på tur här.
Lewis OM har bra krut till slut och om det löser sig, så kan han fälla alla.
Bubblare: Utah Hornline
mvh
Bertil
Avalon Spider!

Som ni vet är inte jag någon analysens man meeen tänkte försöka mig på ett litet gem här…
Tror att det kommer trassla till sig i starten för niller.. blir lite körning och till slut sitter nog temazinc eller jim småbo, attack kommer komma bakifrån i form av avalon Spider som min bästa Klaus tar rygg på därefter så tror jag inte det blir något snack Fram ska bara fram………
hoppas verkligen inte att jag stampar någon på tårna med min amatör analys =) Haha
Nejdå, här är ingens analys mindre värd än någon annans innan loppet är kört ;-)
Problemet med TIF är inte att det skrivs för många egna tankar om loppen, utan snarare för få. Verkligen kul att du delger oss dina idéer.
Angående loppet, så öppnar ju även jag för att Niller kan på trafikproblem och höjer ett varningens finger ifall man tänker sig att spika.
mvh
Bertil

nej, här spikas det iaf inte. Niller kan vara ute ur leken om han ej lyckas hålla spets. vilket man kan hoppas på då han är på tok för stor favorit.
Prickar Jorma med Askö Toy kan det vara ledningen från start till mål. men det är ju osså ett stort OM.
min fidus har sämsta läget, men Erik är duktig i volten och brukar kunna komma skjuten som ur en kanon. vilket han kan lyckas med från bricka 12 ändå. Greta Töll är inte så dålig, men är hårt inne pengamässigt.

Hur många kusar tror ni man behöver punga ut med här då… hade en tanke på att spika fram men jag är ju som jag är..
i annat fall såg kanske jag garnerar som ni brukar skriva med
1,3,6,7,10,11 eller blir det till att ta i och har jag missat någon som ni tror på väldigt mycket??
Rent teoretiskt skulle Greta Töll kunna vinna. Vad jag vet så var det ett par år sedan det sist begav sig.Denna gång kör Erik A. och hästen kan säkert ned mot 14,8 tid med lite kämpaglöd i dagens form, hästen har ju trots allt gått 14,2 i fornstora dar.
Lewis OM ;-)… den varnade jag för tidigt, hoppas ni tog mitt drag. Själv hade jag den som tredjerank på mitt system.
mvh
Bertil