V75-3 Bergsåker 17/2/07
**Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
****2140:
**1 Eli Sea - Lindberg L 50332 12,5
2 Green Chili - Adielsson E d5612 14,4
3 Wellington Zoot - Frick K 32035 14,2
4 Evan Frontline - Johansson J-O 61216 14,9
5 Picture Ås - Jansson T 11151 13,7
6 Flying Herkules - Hanné T 35002 13,4
7 Junior Spock - Melander G 32033 14,3
8 Taylor Boko - Lennartsson P 50503 16,5
9 Lucky Dream B.L. - Eriksson P 14201 14,2
10 Ima Super Crown - Eriksson S 35200 15,3
11 Big Toro - Olsson D 31030 13,7
12 Favorit - Kihlström Ö 64634 15,0
dålig gulddivision, men visst borde Picture ås bli favorit och ha en ganska bra vinstchans vid ett hyfsat lopp.
Motbud: Green Chili och Flying herkules i första hand.
väntar fortfarande på vinsten från Ima super crown, hehe.
Spikar Picture Ås….Flying Herkules har jag kryssat förut, men nu anser jag denne bäver som varandes slut
mvh
Bertil
mjo, trolig spik på picture ås här med och visst ser det inte bra ut för flying herkules längre, inte sett bra ut på ganska länge nu.
Jag tycker att FH skulle ha kommit igång nu…detta är ju en typisk vinterbäver…och enligt min klocka, så är vinterna snart på väg ut….liksom Rödnäsan och hans Hjärtevän…;-)
mvh
Bertil
rätta mig om jag har fel, men är inte picture ås ganska beroende av ett bra lopp? Och kommer den till ledning smärtfritt här? körs den lugnt i 2-3par utv? eller vad tror ni på för löpningsförlopp?
tror han vinner med de flesta löpningsförlopp,,, bara han slipper dödens så borde det vara hyfsat bra vinstchans. Lever ju på sina gryma speed, även startsnabb men han är absolut inte beroende av ledningen på något sätt.
vad jag kan se så finns det väl bara 1 motbud och det är green chili om den tar ledningen och får bestämma, finns faktiskt en liten risk för det.
FH i bättre form hade varit tidigt bud här, mycket tveksam nu då han bara skulle ha vunnit senast med det loppet.
Plättlätt som Brutalen säger - Picture Ås!

verkar som att jag har myntat ett nytt uttryck här på TiF. stolt jag blir!!
Det är väl trevligt om vi har en liten speciell touch på vår vokabulär….. vi är ju inte vilken tras-travtips-sajt som helst ;-))
mvh
Bertil
Nja Brutalen inte för att jag vill ta bort ett fint uttryck, men det är nog jag som grundade uttrycket, Plättlätt.
mvh/Thomas
tsss, lägg av grabbar, det var väl ändå jag? ;)
Va?!?! Lägg ner, det gjorde jag för länge sedan :|
Tjivas ni grabar….jag vet att i trav är…INGENTING…"plättlätt"….men så har jag ju mina årsringar att fala tillbaks på ;-)
mvh
bertil
får nog hålla med där, såg ni V4 idag? avd 2? hade stensäker vinnare som leder med hela uploppet men galopperade PRECIS innan mål och losade loppet pga uploppsgalopp.
Bertil vet vad han pratar om, hehe.
HEhe vi är ju såååå jäteseriösa med ;)
Tycker att dunderfavoriten Picture Ås kan vara en favorit i fara då Hoas 10-åriga SJ's Photo-avkomma är bäst över 1640. Favorit värmde senast som en rund miljon, tyvärr så fick han nu ett uselt läge, men då motståndet inte är så vasst så kan Gubben i lådan lösa det, kanske
han kanske värmde bra, men var fan inte bra i loppet, lirat han 2ggr i rad nu då han verkat på gång, men Favorit har inte presterat ett skit trots han fått fina lopp. Spår 12 nu,,,,,tror jag knappast går…
må så vara att picture ås är bäst på kort och hans spår inte är så värst bra, men han möter ett par riktigt skithästar som han ska besegra lätt med ett hyfsat lopp. Enligt mig den näst bästa spiken i omgången……
Favorit var ju inte så underbar i loppet iaf, nah Picture ÅS vinner trots distansminus.
Nä, jag spikar inte, Tycker att loppet håller mycket låg klass och Picture Ås måste få fuska bort ett varv för att vinna. Bästa spiken i omgången är utan tvekan Fakse
Mjo möjligt att Fakse är den bästa, men då är Picture Ås den nästa bästa då ;)
Tycker att det är Born To Dance, tycker inte Picture Ås är spik överhuvudtaget
såfall får man helgardera detta loppet eftersom det är vidöppet bakom och precis vem som helst kan vinna då.
BTD är inte ens bästa hästen i sitt lopp, det är utan tvekan Always Alluring som dock har ett uselt spår, men ändå…….
Jag vet var du tycker om BTD, men Always Alluring ju ingen som helst form, till skillnad mot BTD
Always Alluring gick bra senast, snabb avslutning i spåren.
BTD har jag absolut inget emot, jag ropade trots allt ut han här på forumet och spikade han pp V75 för ca: 1 månad sedan, inte många som gjorde det.
Det är en bra häst, men han har fått enkla lopp och mot sämre motstånd, möjligt han klarar att göra grovjobb också……..I vilket fall så skiljer det minst 1 klass mellan Always Alluring och BTD, så är det bara. Nu kommer ju A.A automatiskt 20m efter på 1640m och kräver en del klaff, men visst kan han ändå vinna om BTD får lite problem med position.
Tycker alltså inte att Picure Ås är en spik, således som Nijo menade så är detta ett vidöppet lopp. Och som Helsing så kan jag inte lämna Bollnäs stolthet Lucky Dream B.L. utanför kupongen

#17 Favorit gick 10.8 sista 800m senast, mycket snabbare än så kan man inte begära honom att gå, så dålig var han då inte. Han vinner ju inte ihjäl sig precis och lär inte göra det här heller.
Det ser ut att vara upplagt för Picture Ås.
Oja, men han är en sprinter och om någon synar Hoas 10-åring så kommer han inte få fuska bort ett varav och då är han i fara.
Kan inte lämna Lucky Dream B.L. utanför…ytterligare en häst som jag alltid tippar… Peter Eriksson tar rygg på Picture Ås när tåget går…
Lucky dream BL är en medioker silverhäst som nu är upp emot guldhästar, går även bäst i ledningen. Tror knappast på vinst för den här…..
enda vettiga motbudet som jag kan se är Flying Herkules,,,Taylor Boko har fin kapacitet även men har inte visat så mycket på länge tycker jag, dåligt läge nu med.
Taylor Boko segrar ju inte direkt ihjäl sig. Smygläge här dock. Gick bra sist som trea efter hästar som förmodligen varit klara segeraspiranter i detta lopp (Acclaim, Brunton Tilly). Är i nuläget streckad på 6%. Tycker han ska med på lappen i ett öppet lopp.
Inte många av dessa som startat i volt på sistone. Men det kanske inte spelar så stor roll när det är rutinerade (som sett sina bästa dagar?) hästar.
Brukar det inte vara några som vurmar för Imas Super Crown här på TIF? Han möter ju också betydligt svagare motstånd nu än tidigare. Har dock lite svårt att se honom vinna här… eller?
jo, jag är väl alltid den som varnar för Ima super crown, men detta vinner hon inte från bakspår.
#31, Varenda gång men aldrig vart nära vinst…
3 starter sean tyckte jag hon var nära från vinnarhålet, fick tyvärr luckan försent och hade inte tid att växla om i tempo.
Tror Ima helt klart går bäst med tidig tätkänning.
Picture Ås kommer att gå med skor enligt Hoas
mvh
Bertil
#33, Nu var det riktigt nära.
#34, Mjo.
Alltså go DRÖMÖPPNING Örjan får.

Haha, aa jo. Men det gäller att kunna komma iväg också, det var ju inte tur precis att han satt i spets efter 400m.