V75-2 Bergsåker 17/2/07
**Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
****2140:
**1 Queen Isabella - Bergh R 10225 17,6
2 Simb Raindance - Lundberg P 01011 15,6
3 Bidde Best - Wiman J d6121 15,7
4 Some Gold - Kihlström Ö 50310 15,8
5 Just a Joke - Jansson T 51004 17,1
6 Mollie's Photo - Ohlsson U 02602 17,0
7 Madame Amok - Lennartsson P 33301 16,4
8 Nova Fairway - Norberg J 02104 15,6
9 Annie Laday - Frick K K 14034 15,2
10 Emma Flower - Eriksson S 00231 15,0
11 La Fiori - Frick K 15342 15,6
**2160:
**12 Persos Annie - Eriksson U 46020 15,6
13 Salma Boko - Kontio J 31051 14,8
14 Foreign Beauty - Lindberg L 05701 16,7
15 Florence Broline - Adielsson E 1424d 15,0
Salma Boko måste ha en mycket bra segerchans, lär säkert gå raka vägen upp genom klasserna nu. Besitter grymt hög kapacitet och vinsten senast var riktigt bra, första loppet efte vila då, inte matchad för loppet och bara joggar ifrån en gulddivisionhäst som Green Chili, mäktigt!

Håller med dig Nijo om att Salma Boko är ett hett segerbud här. Jag garderar dock med Mollie´s Photo som gick jättebra efter galopp senast. Tappade mycket på galoppen men spurtade bra till slut. Har visat V-75 klass förut, vann ett lopp på bongen ifjol om jag inte missminner mig.
Tänkte på Mollie's photo också,,,bra häst i grunden som gick bra senast, men ska man gardera med den så måsta man ta med en del andra också och det känns inte riktigt värt att gardera en sådan bra häst som Salma Boko med flera streck.., Att låsa loppet på dem 2 är troligen en dålig strategi, tror jag.
Madame amok var fin senast och ska räknas vid gardering, liksom florence broline som galopperade senast.
Salma Boko är bra, men är nog bäst över 1640, tycker att loppet kräver en längre analys, kanske det krävs många streck som vanligt när det är ston.
Det håller jag absolut inte med om, Salma Boko har gjort lika bra insatser över medel, besitter styrka såväl som speed så 2140m tror jag är mer en fördel. Förre loppet joggade hon i stort sett ifrån motståndarna, lägg till 600m där och hon vinner bara ännu mera överlägset.
Känns som att Salma Boko är överlägsen i kapacitet, kan säkert vinna deta via 3:e spår sista varvet.
för mig råder det inga tvivel, uppvisningen senast var mäktig.
helt klart omgångens bästa spik, singlar på alla system troligen.
Ja, lycka till då. Jag garderar, har tröttnat på att gå kort i stolopp.
Mollie's Photo var enorm efter sin galopp på Romme senast, hon ska nog passas och fungerar travet denna gång så måste Salma Boko vara mycket bra för att plocka in sitt tillägg
Queen Isabella är snabb ut och känner jag Bergh rätt så kommer han att ladda för spets.
skulle nog vilja säga tvärtom, Molle's poto måste va mycket bra för att hålla unda 20m mot salma boko.
men visst var han bra senast och är ett tidigt motbud, liksom madame amok.
Salma Boko gjorde ju sin första start regi Timo Nurmos senast. Det loppet gjorde hon bra, men tog spets i den första volten och vet inte hur hon kommer agera bakifrån, tycker att det är lite för tidigt att höja henne till skyarna. men vist är det en chansspik, för den som vill spika i ett stolopp. Jag tror att hemmahästarna ska studeras lite extra. Framförallt Robert Berghs 3 hästar i loppet. Där Foreign Beauty är ny i hans stall, med två starter bakom sig, Får nu Nestor Lindberg i sulkyn.
chansspik? blir mycket förvånad om det inte bli omgångens mest spelade häst, såfall är Fakse eller BTD betydligt mer utav en chanspik tycker jag.
att dte är stolopp gynnar väl bara Salma boko då? lättare att gå runt om de andra klyddar eller galopperar bort sig.
nah, inte lönt att lägga ner tid på att analyser detta loppet, Salma boko vinner detta.
Så här enkelt är det, om Salma Boko ska vara en häst för stoeliten i sommar så ska hon plocka ner detta gänget enkelt.
Nurmos sade efter förra loppet att målet är Stoeliten med Salma Boko, inga dåliga ord.
Inte illa för att vara första starten för Timos stall, hur kan han veta det redan?
Nja, men det är ju inget ovanligt, trots allt deras yrke och veta när dem har en riktigt bra häst i träning. Ser en hel del hur hästarna utmärker sig mot varandra i träningen……..
Ska bli mycket intressant att följa salma boko
Robert Bergh kommer att ladda för spets med Queen Isabella och tror själv att hon är klart förbättrad med loppet i kroppen senast. Han tycker att hon är stallet bästa chans i omgången
Bidde Best stod över inför senaste starten, bör ha gått framåt med den starten. Salma Boko var ju synnerligen duktig i första starten för Timo Nurmos, men det är ett frågetecken första första långresan. Mollie's Photo avslutade ju mycket rappt efter galoppen i comebacken senast. Nu kommer han att lättas i balansen. Foreign Beauty kommer att köras barfota fram för första gången, kan vara värd att se upp med!
OM jag hade garderat Salma boko så hade simb Raindance varit ett tidigt streck,,,varit fruktansvärt bra de senaste starterna och kan blåsa förbi allt om Salma kommer av sig. Annars är väl Florence Broline en klar andra häst enligt mig.
Salma Boko är normal den överlägset bästa hästen i fältet. Men, det kan bli lång fram till täten denna gång. Jag är övertygad om att Robert Bergh har siktat på detta lopp en tid och matchat in Queen Isabella i lagom form för att leda hela vägen runt. Jag är inte övertygad om att Salma Boko hinner upp henne.
Jag har en stark feeling för Madame Amok som var bra senast och höll skapligt i spets i V75 för några veckor sedan. Kom dessutom ihåg att hon var nära att spöa Joy Ås i en Breeders Semi så sent som i oktober. Salma Boko/Florence Broline får det jobbigt att vinna om de får en del spår på vägen, vilket är högst sannolikt denna gång.
Nääää, här går jag iallafall kort… SPIKAR Madame'n(17 ggr och 17 % , tack och bock) !!!!
Sade att Salma Boko var omgångens bästa spik och ganska stenklar, vann joggandes på mycket enkelt sätt.