Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 283 ggr
Bertil
0

V75-7 Bergsåker 17/2/07

Lopp 10. **V75-7. DD-2. Tvilling.
****2140:
**1 Why - Kontio J 16452 15,4
2 Go on Pale - Jansson T d111d 16,7
3 Rapkin - Untersteiner J 03dd1 15,0
4 Made for Victory - Lennartsson P 60511 15,2
5 Mind Chap - Lindberg L 21050 14,0
6 Bowie Mant - Ohlsson U 27103 14,5
7 Staro Untouchable - Eriksson U 50315 15,5
8 Simb Lucille - Kihlström Ö 1d152 15,0
9 Lindy Later - Adielsson E 11121 15,0
10 Pine Yankee - Hanné T 54623 15,1
11 Technician - Andersson A 04126 15,2
12 Charles de Gaulle - Bergh R 12d10 15,7

Nijo
0

svårt lopp….

2140m är inte direkt Made For Victorys distans och det är stor chans att han stannar tillslut om han tar ledningen här, snabb ut i volt också…..

Go On Pale har troligen bra segerchans vid felfritt lopp….

Rapkin står bra inne i loppet och har en fin spurt att tillgå, kan mycket väl vinna detta från sitt fina spår.

Lindy Later och Pine Yankee är tidiga motbud också.

brovve
0

trevligt spår. :(

continue
0

#2 Se det positivt! Ni blir ju inte favoriter och kan därmed slå ur underläge + oddset blir mycket bättre :))

Nijo
0

brovve,,,, Challe kommer säkerligen med på min lapp,,,om han vinner:)

nja, men klarar han att avancera till dödens och vinna?? troligen det som lär behövas.

brovve
0

Ja, men grejen är den att han var så blek senast, men verkar tränat på bra efter det och startar ju här igen nu…så jag vet inte riktigt hur formen är. Normaltsett hade jag kunnat tro på avancemang till dödens och ett bra lopp, men känns tveksamt sedan solvalla.

Men man får väl lite bättre lägesrapport från robban under veckan, blir lite enklare att sia i chanserna då.

Continue, hehe, så sant så sant :)

Nijo
0

vore tacksam för information här då brovve…….

brovve
0

Jadå, givetvis! sedan brukar robban vara ganska ärlig också när han ger sina kommentarer i tidningarna under veckan, brukar stämma ganska väl överens med den info man får annars av honom.

Rickard007
0

Go ON Pale krossar om felfri.

brovve
0

men sluta, kan vi inte tillsammans försöka jobba in en 12.e spårare nu? :) det är bra för alla, säkert bra odds, å lite streck på honom på lördag.

Nijo
0

har bara 1 chans som jag ser det och det är om han kommer mellan hästarna med spår 5+6 och får en flygande start, kan ta ledningen då.

detta inträffar ibland i volt om hästen från spår 5 i volt vinglar till eller galopperar från start, då kan en lucka dyka upp som Challe kan sticka igenom, tar trolien ledningen då också.

Från ledningen vinner challe detta loppet troligen….

Vad gäller Go On Pale så har han ett ganska uselt spår då han måste vända upp snabbt i volten, antingen galopperar han eller tappar mycket mark i starten då han är osäker av sig.

continue
0

För några veckor sedan diskuterades det om Charles De Gaulle skulle kunna hålla ut de andra från spår 1 eftersom dennes startsnabbhet var osäker. Nu är frågan uppe om CDG ska ta spets från spår 12. Det svänger fort inom travet…..

brovve
0

hur är dem från framspår från start?

brovve
0

hur blir loppet kört?

brovve
0

continue, hoppas utgången blir densamma denna gång :)

dyltz
0

Man undrar hur Go On Pale ska kunna gå felfritt startat 2 grr med spår 2 i volt hoppat båda.

Det får bli spik på Lindy later, inget att klaga på i senaste loppet.

Mvh

Dyltz

Nijo
0

nä, men hon går ju upp i klass nu och lär inte få ledningen som de senaste 3 starterna, tveksamt om lindy later ens ska med på kupongen. Helt andra förutsätningar nu……

Go On Pale kommer få problem, inte bara i starten som han är osäker av sig……

Rolig sak att notera är att Travronden spikade Pine Yankee senast från spår 11 och nu tor dem inte ett skit på den och säger att det är en glänsare sm inte kämpar och knappast kommer att vinna. Detta om något bevisar hur usla Travronden är på att tippa när dem lämnar sina ideer efter 1 start. Jag ger dock inte upp så lätt:)

Why är annars intressant i sin debut för Nurmos, bra häst som kan få lopet här.

dyltz
0

Man ska väl inte vara petig men Lindy Later är ju valack eller hur Nijo.

Tror inte heller att han är i behov av ledning.

Mvh

Dyltz

Nijo
0

nä, troligen inte, men det är mycket svårare att vinna bakifrån och behöva göra mer grovjobb, Lindy Later har fått relativt enkla segrar från ledningen och denna uppiften blir mycket svårare.

dyltz
0

Efter Why`s strykning blir det helt säkert öppna gatan för Go On Pale bör gå felfritt. Kanske man får ompröva Lindy Later som spik. En riktig ökenstrykning.

Mvh

Dyltz

Nijo
0

strykningen är ganska usel för just Go On Pale, stor chans att han blir fast invändigt nu. Go On Pale brukar inte galoppera i starten annars och är inte osäker i voltstart, problemet är att han kan galopper precis när om helst i loppen.

så dyltz, om du ville spika lindy later så ska strykningen ha gjort det lättare för dig att spika, inte svårare.

Min rysare i loppet är annars Bowie Mant som är i sitt livs form, varit riktigt fin den senaste tiden. Pine Yankee streckas som alltid.

Brovve,,,,Bergh verkar inte tror något alls på challe i detta loppet, blir till att lämna han utanför kupongen då.

ThomasH
0

Tror inte man ska spika Lindy Later, även om han står sanslöst bra inne i klassen, saknas 500 kronor till Silver. Spåret är lurigt och om nu Go On Pale lyckas trava bättre än de 2 senaste starterna så vinner han. Jag tror inte så mycket på Bowie Mant, men gardera gärna med formtoppade Made for Victory. Dessutom ska Charles de Gaulle provas med Halvstängt och utryckare, men han är ny i klassen och har ett synnerligen trist spår

brovve
0

njae, klart det blir svårt..får sikta in sig på pengar. skulle han ramla igenom på ett bra sätt i början är det klart möjligheterna finns va…men det ser mörkt ut..iofs gick han bra i comebacken på solvalla tidigare i år bakifrån..men ny i klassen å sämsta spår…njae. svårt att vara jätte optimistisk.

Nijo
0

Jag tror faktiskt mer på Rapkin än Made for victory här pga 2 orsaker. Mer distansgynnad och bättre spår. Made for victory galopperade senast från spår 4 i volt och håller sällan hela vägen över 2140m.

Jag säger som min älskade bosse knopp,,,,,Pine Yankee hämtar krafter från ingenstans och visar vilken kapacitet han har när han flyger förbi allt över uploppet. (är detta 5:e elr 6:e gången i rad jag säger detta??hehe)

dyltz
0

Dåligt påläst om Go On Pale tydligen var helt säker att det vore ett pluss för kamelen.

Då känns spiken på Lindy Later ännu säkrare.Tack för tipset Nijo.

Mvh

Dyltz

ThomasH
0

Var det inte samma tidning som häcklade Tommy Hanné?

Jag betackar mig för den tidningen, och sämst att tippa är de också, tror tyvärr inte ett dugg på Pine Yankee, men Rapkin kan vara intressant

Hannna
0

#23 Made For Victory har fått ett bättre spår nu, 3, här talar distansen emot.

Rapkin vann ett riktigt skitlopp senast, här talar klass på hästen emot. Det är väl ingen häst som vinner på v-75 precis i den här klassen.

Nijo
0

Rapkin har väl klass om någon här, startat mycket i v75 och vunnit en del lopp också,,,,detta är absolut ingen bluffhäst.

Pine Yankee tänker jag fortsätta med att strecka, kommer allt mer och är han på rätt humör+form så är det med ganska stor sannolikhet den bästa hästen i detta loppet.

ThomasH
0

Made for Victory kommer att köras med skor bak och galopperade ju senast han hade ett 4:e spår, behandla honom med försiktighet. Bowie Mant har sett mycket bra ut, Nijos skräll kan vara streckvärd. Nu har han ett passande springspår och får essutom Ulf Ohlsson för första gången i sulkyn

MurraMannen
0

Bra att man inte är ensam att förlora pengar på Pine Yankee :)

Blir spik på den imorn igen…grym som 2:a från dödens näst senast och sist flög han fram till 3:e platsen…

Nijo
0

nä, sist fick pine yankee ett perfekt lopp i andra utvändigt och var rent ut sagt USEL.  kunde inte ett skit när det drog ihopp sig till uploppet. Där har du fel MurraMannen,,,,men visst var han riktigt bra för 2 starter sedan och visst är det en rolig spik, men redan förlorat för mycket på att spika han så det blir inget sådant nu….

har dock lirat vinnarspel på han då jag tror på mycket fint odds.

Bowie Mant är draget annars, helt klart!

Hannna
0

Om Rapkin skulle felat i förra starten skulle det vart kval, men istället har han chans och vinna på v-75. Jag tror inte så mycket på honom, näst senaste felfrialoppet när han var 3:a förlorade han mot ett riktigt skraltgäng på axevalla och senaste vinsten var också mot beskedligt motstånd.

Tycker det är lite upp till bevis för Lindy Later som jag tycker vunnit en del alldeles för "enkla" segrar, får se om han är så bra som han ser ut att vara.

Nijo
0

hmm, Hannah, såg ditt tidigare inlägg med made for victory nu….jag är ganska säker på att du har fel.

Made for victory får inte spår 3 i volt, han måste hålla sitt 4:e spår i volten, och han får troligen en svårare uppgift också sedan han har ingen rygg att gå på i volten. Rapkin måste givetvis behålla sitt 3:e spår,,,,,MEN om tex Rapkin hade varit struken så hade Made for victory fått spår 3 i volten……

någon ledning tror jag inte det blir, men det är en häst som borde streckas antagligen, ingen särskilt hög klass på loppet…..

Hannna
0

Ja du har rätt, tänkte inte igenom det där med att en häst kan aldrig få ett sämre spår pga strykning.

Men det blir mer plats i volten och inte lika snävt att vända upp, fast om Made For Victory blir het är det väl ingen höjdare..

ina-scot
0

tyvärr nijo vill inte göra dej arg men pine yankee har inte den bästa vinnare skallen ser oslagbar ut i sista sväng men när det ska avgöras då drar han i handbromsen  vinner gör M F V  fast distansen är ett ? eller LINDY LATER

Timbavati
0

Strykningen av Why gör att Kari L. säger att Made for Victory skall vinna. När sa han något liknande, var det när Hot Shot var som allra bäst? Kommer inte ihåg att han sagt det förut. Han säger ju annars alltid saker som att "Vi är glada om den får sista pengen" och så vinner den utan problem. När Uncle Sund vann på Solvalla sista V75  så sa han "är bara med som utfyllnad". Han skall med tycker jag, ensam eller med sällskap?

Nijo
0

haha, Kari ger ut MINST 1 vinnare varje dag på V65, V64 och V75. Han tror väldigt ofta på sina egna hästar, varit ett litet undantag senaste 3 veckorna kanske då han varit med defensiv.

Ina-Scot, vinnarskallen på Pine Yankee vet jag inte, problemet är inte att han stannar utan att han inte växlar om och höjer tempot,,,,,han har hittils detta året mest fortsatt i samma tempo. MEN att hästen har grym vinnarskalle fick vi se tidigare i hans karriär, helt klart och han var riktigt bra för 2 starter sedan då han kämpade mycket bra från dödens.

ina-scot
0

tyvärr du tittar dej blind på gamla meriter visst han håller sin fart men han vill inte ta sej förbi det var en mycket lovande 3-4 åring men det blir inte mer heller . en rolig fidus är nr 5

ThomasH
0

Nijo du har fel Made Made For Victory får spår 3 och chansen för felfri avgång har ökat markant, han segalar upp som första utmanare till Lindy Later, kanske han ska vara favorit

ThomasH
0

Thomas Uhrberg, som står över V75 denna vecka, varnar för Rapkin som han menar håller mycket bra form

Nijo
0

Nah, Thomas, Made for Victory kan inte byta spår 4 mot 3 i volt om 1:an blir struken och det är jag nästan säker på.

Skillnaden blir att Go On Pale får spår 1 eftersom någon måste leda volten och made for victory får ingen rygg när han voltar, vilket är problematiskt om ha är het av sig.

Rapkin måste måste behålla spår 3 i volt……….

Nijo
0

Tyckte Pine Yankee gick riktigt bra tillslut när han fick upp farten, fattar inte varför han inte gick framåt när Hanné gick ut först……

Hannna
0

Ja Rapkin räckte då i alla fall inte.

Både 1:an och 2:an var riktigt bra.