Spikmästaren Omgång 6
Namn
Bana/Datum
Antal
Spikar
Poäng
Total
Nijo
B 17/2/07
1
1
2
31
Thomas
B 17/2/07
0
0
0
27
ina-scot
B 17/2/07
2
0
2
38
Rickard007
B 17/2/07
1
0
1
34
continue
B 17/2/07
1
1
2
40
ZenoX
B 17/2/07
1
0
1
42
LarsM
B 17/2/07
2
0
2
21
gonzo
B 17/2/07
0
0
0
15
Foppas
B 17/2/07
2
0
2
31
ConnyJ
B 17/2/07
0
0
0
33
hafor
B 17/2/07
0
0
0
32
Siggelina
B 17/2/07
2
0
2
30
Ola
B 17/2/07
2
0
2
35
Bertil
B 17/2/07
3
0
0
32
**Tabell:
Namn
Sen. Omg
Ant Omg
Ant Rätt
Ant1:a Spik
Poäng
ZenoX
B 17/2/07
15
29
13
42
continue
B 17/2/07
15
29
11
40
ina-scot
B 17/2/07
14
27
11
38
persot
Ax 10/2/07
14
24
11
35
Ola
B 17/2/07
15
24
11
35
Rickard007
B 17/2/07
14
24
10
34
ConnyJ
B 17/2/07
15
23
10
33
hafor
B 17/2/07
13
20
12
32
bertil
B 17/2/07
15
26
6
32
Nijo
B 17/2/07
15
21
10
31
brutal
Ax 10/2/07
11
22
9
31
Foppas
B 17/2/07
10
24
7
31
Siggelina
B 17/2/07
15
23
7
30
Thomas
B 17/2/07
15
21
6
27
LarsM
B 17/2/07
11
17
4
21
Chrystal
Å 20/1/07
7
13
5
18
gonzo
B 17/2/07
7
10
5
15
akeb
G 1/7/07
3
3
2
7
Fyran
J 25/11/06
2
2
2
4
Kaitsu
J 9/12/06
4
2
1
3
Preben
Ax 18/11/06
1
1
1
2
bovve
G 1/7/07
1
1
0
1
**
Sammanställningen är äntligen gjord för senaste spelet. Jag har haft fullt upp på annat håll och ber om ursäkt för dröjsmålet. Någon Tabell publicerar jag inte denna vecka eftersom vi ju bara spelat en omgång.
mvh
Bertil
Kanon start här med.
Tjaaa…konsensus baserad på panelens enkelrader hade 4r på ramen!!! Det ni, i en svår omgång där 7:an uteblev!!!
mvh
Bertil
Nu har en uppdatering skett!!
mvh
Bertil
Nu är även tabellen klar!
mvh
Bertil
nu ska jag hålla ledningen från start till mål
Senaste resultatsammanräkningen är gjord och det är minst sagt en hård strid om ledningen in i första sväng :-)
mvh
Bertil
ina-scot till topps….
mvh
Bertil
Hoppsan hejsan, ligger tvåa med bara en superspik satt.
Heja ina-scot
Hmm, detta kan bli riktigt kul!
Trevligt siggelina!!! Precis som jag och kaitsu i förra omgången…enkelspiketipsen översteg vida superspikarna…vågar du som jag att spela emot dina egna superspikar …:-)
mvh
Bertil
du kan vara lugn siggelina du har fåtten bra rygg kan du bara följa den så är du på plats ( ha ha ha )
Uppdatering är gjord
mvh
Bertil
Bra Bertil ;D
Nu finns resultaten fr Eskilstuna inkludera i tabellerna!!
mvh
Bertil
Nu är Jägersro-resultaten inknappade
mvh
Bertil
Bertil nu får du räka om, nog hade jag två poäng. Katleen Laser och Across The lines
Vad är fel???? du har ju fått 2p utan någon "spikbonus"…du knatar från 10p (e. Eskilstuna) till 12p (nu när Jägersro-tävlingarna är över)…
Visst kan jag ha fel ibland…men det är ytterst sällan ;-)))
mvh
Bertil
Fortfarande fel Thomas???
mvh
Bertil
Nej rätt ska vara rätt. Bertil jag var bara lite petig, 2 poäng fick jag med bara ett rätt. Nu ser det helt rätt ut
Hehe, jag har inte ändrat något…så det måste ha varit rätt från början…;-)
mvh
Bertil
Nej, inte då, du måste jag fel och jag rätt, eller?
Haha vad ni rör ihop det, har båda tagit alldeles för mycket av julglöggen eller ? :D
Det var ingen röra alls innan Thomas påvisade dioptrifel hos sin monokel!!!
mvh
Bertil
Uppdatering efter förra årets sista V75:a
Vill bara säga att jag imponers lite av Foppas som nu gjort 4 omgångar och ändå fått ihop hela 16p…det ger ett snitt på 4p/delomgång och det är bäst bland oss tippare…mao snegla lite extra på Foppas tips ;-))
mvh
Bertil
ja!!! jag leder :d nu släpper jag aldrig det så det är ingen idè att ni lämnar in era system längre hahaha skämta bara
Hur många omgångar kvar?
vet ej 3 med den här idag tror ja men vet ej
Okej.. Satte första tipsettan nyss. Criks Hurricane!
utdrag ur:
Spikmästaren Gävle 6/1/07
Detta är 6:e omgången i denna sååå populära tävlingen här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång t.o.m. 17/2 2007.
mvh
Bertil
Tackar Bertil, så ZenoX cyklade lite ;)
hhaaha oj trodde det var 17/1
#31, Okej. För ävrigt. Örjans dag idag, Vann 5 lopp minst.
inget spel idag elr rickard annars ??
Jo DD!
Uppdaterat efter Gävles svåra omg.
OBS datumet är ett snäpp fel för tävlingarna, men jag orkar inte editera detta ;-)
mvh
Bertil
Kan någon förklara min uppgradering för Gävle Tackar på förhand
Antal 1
Spikar 1
Poäng 3
Du ska faktiskt ha 4p (husar + Elias + Davidov) => 1+2+1=4
Ola fick också fel i sammanräkningen
Åtgärdar nu!!!
mvh
Bertil
#37, Bertil du har skrivit fel datum! 6/1 ska det väl vara?
#39, Okej.. ingen fara, bara så du vet om d3t ;)
Uppdaterat!!
Tyvärr blev tydligen den fortlöpande tabellen alldeles för lång för att accepteras, så jag har nu valt att bara publicer de poäng som togs nu på Bergsåker. Om någon behöver den kompletta poängstegen så kan ni maila mig.
mvh
Bertil
hehe, då vann jag denna omgången med 4p :),,,2 super spikar som gick in^^
#42, Ja och jag var ganska nära att slå dig ;)
Uppdaterad tabell efter Åby 20/1
Men då, bara trillar nedåt.
Uppdaterad ställning
Jämnt och jag ligger väl typ sist :|
Pratar du alltid om dig själv, Rickard….är du bortglömd av dina föräldrara eller bara alltför uppmärksammad…
HAha var det illa menad kritik eller?
illa och illa…inte vet jag, men att förhäva sig själv även eller i synnerhet när strodåd inte infinner sig ser jag som psykologins "det glömda barnet"…det är många på TIF som ser igenom sådant…du är ine värd det…du har en större människa inom dig än den du släpper ut….det finns mycket i dig Rickard…det gäler att upptäcka..;-)
mvh
Bertil
berätta för oss hur du verkligen känner Richad, du kan berätta för oss här på TiF. Uttryck dina känslor och var inte rädd, vi finns här för dig.
MVH Nicklas
Sjung ut kompis…sjung ut…du är i säkra händer!!!
mvh
Bertil
Alltså är det **psykologerna.iFokus ?
**Jag kan säga vad jag känner..
Jag är just nu, trött, stör mig på ett sår jag haft i näsan länge, varm, trött på skolan, kul att snart den 10 Febrauari kommer Axevalla och början på ett lov.
Nöjd?
Nu är jag också lite arg på Nio som aldrig svara här då jag vet tt han är online.
hehe, men vad ska jag svara? bad dig bara att uttrycka dina känslor, inget mer.
drick kaffe, lägg salva på såret, öppna fönstret och hitta motivation till varför du ska gå i skolan oh lära dig viktiga som som är nödvändiga!
löst dina problem nu? är bara utbildad idrottspsykolog så jag kan kanske inte hjälpa dig med dessa problemen,hehe.
MVH Nicklas
#55, Fönstert är öppet, kaffet är inte direkt min dryck.
Motivationen finns ingen stans. Jag skall kunna livnära mig på travet. Bli en ny Berglund
..
Farbror Barbro här, kan jag störa dig???
Mvh
Tant Bertil
Det går fint att störa Ungkarlen Emma.
Måste tillägga att jag hoppas att min mormors operation gå bra. Hon skall operera in en pacemaker. Och att hon inte får ngra mer problem efter detta.
Mina hälsosammaste önskningar går till din mormor!!!
mvh
Bertil
#60, Hehe bra det ;)
Bertil
Enligt sammanställningen har jag 11 omgångar, men jag har kollat och jag har varit med varje omgång. Kan du ha missat att räkna mig i någon omgång?
MVH Siggelina
Hej igen Bertil
Har kollat och räknat och totalsumman 23 stämmer och detta är på 12 omgångar.
MVH Siggelina
Hej siggelina!
Jag kan nog ha missat en omgång på dig. Det är ganska lätt, eftersom det inte sker någon dubbelcheck på den siffran vilket sker när det gäller poängsammanräkningen. Skönt att summapoängen stämmer.
Styvt jobb att gå igenom alla spelomgångar, så som du gjort för att kolla antal omgångar, Tyvärr är det den enda vägen att gå eftersom den råa filen med löpande poänginsamling tydligen blev för stor för att vara tillåten för publikation.
mvh
Bertil
Uppdatering har skett efter S3/2/07

Bertil, fick inte jag 5 p igår på Solvalla? Båda spikarna(Arnie Somolli, Lindy Later) och så lille spurtaren Acclaim.
#66, Jo det stämmer. Bättra dig Bertil ;)
EDIT; Jag var bäst igår :D Delad 1a plats!
Sorry, rättat nu!!!
Är det så, är det så?
/ Sverker Olofsson
prova delad 2a
Stabilt ina!!!
;-)
mvh
Bertil
#68, HHAHA nej det är inte så, delad 2a är det visst. Så är det.
Äntligen har jag hunnit uppdatera listan efter Axevallas tävlingar…kanske dags att byta ut ansvarig för denna tävling ;-)
mvh
Bertil
nedå du är ju stabil :d
Tack och lycka till med att försvara ledningen…jag kommer inte att försöka överta den…;-)
mvh
Bertil
vann jag nu eller ??
Ja!! Grattis på dig! Ska sammanställa imorgon. Du kan väl trycka in skumpan i kylen så att du är beredd att fira virtuellt ;-)
mvh
Bertil
Vet int eom 13åringar dricker skumpa för en sådan här vinst men ;)
Nu är den 6:e omgången till ända.
Vi gratulerar ZenoX som med samma antal rätt som tvåan continue men med två superspikar fler vann tävlingen med två poäng. Som vanligt finns det en del som kan utläsas ur detta material, men vill gärna dra er uppmärksamhet till:
1) Foppas som med 10 deltävlingar samlade ihop 31p vilket ger ett snitt på 3,1p per deltävling. Foppas var därmed den enda som lyckades prestera ett snitt >3p/deltävling. STARKT!!!
2) Undertecknad, vilken prickade 26st spikar, men är på tok för dålig att hitta superspikar. Därmed kan ni plocka lite bland mina spiktips, men strunta i mina superspikar eftersom mina tips på den punkten verkar vara något av en kontraindikator påvem som kommer att vinna loppet ;-)
mvh
Bertil