Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 372 ggr
Bertil
0

V75-4 Bergsåker 17/2/07

**Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
****1640:
**1 Arigel* - Walje J 30600 24,3
2 Idenors Tindex - Melander G d0404 25,6
3 Karlängs Elden - Eriksson U 57106 23,5
4 Prins Juventus* - Olsson R N 05202 23,7
5 Sant Piril* - Jansson T 02005 24,6
6 Sundbo Kravall - Kihlström Ö 40020 23,0
7 Rapp Best* - Frick K 20110 24,8
8 Järvsömolle - Lindberg L 343d3 24,2
9 Perle Ole - Kontio J 01650 25,7
10 Fakse - Persson J-O 31311 24,4
11 Slått Eld* - Blekkan J 44606 24,7
**1660:
**12 Nordgubben - Eklöf B 13411 23,0
13 Trollfager - Bergh R 62704 22,0
14 Rolex K. - Eriksson L I 30650 22,7
15 Vinning Kos* - Ohlsson U 02206 23,1

Nijo
0

Tycker Fakse står hårt inne i loppet, brukar vara 20m framför dessa på samma volt och står nu jämsides med bakspår……Blir säkert favorit och en sådan i fara då.

Karlängselden tar troligen ledningen och blir väldigt svårslagen tror jag, Sundbo Kravall kan mycket, men har inte visat det på länge nu.

Att Nordgubben ska ta 20m på dessa över 1640m ser jag som en nästan omöjlig uppgift.

Bertil
0

Fakse vinner detta…så det så!

mvh
Bertil

Nijo
0

möjligt jag spikar mot, tror ganska mycket på karlängselden här.

svårt att se Fakse besegra den från spår 10, 1640m och från samma volt. Möjligt jag har fel, vill dock se det först.

ThomasH
0

Här har vi veckans bank, Fakse detta mycket enkelt.

Rickard007
0

Dessa Isbjörnar, står mellan Fakse och Karlängs Elden och möjligtvis Nordgubben.

ThomasH
0

Du är bra lurig du Nijo, när vi har en dunderfavorit, som kommer att vinna, så ska du inte bara gardera honom, du ska spika emot. Jag har svårt att tro att du när Lördagen kommer spikar emot Fakse.

mvh/Thomas

Bertil
0

Lugn, injo kör ju två system ett litet och ett stort och på det stora kommer hamn att garnera….

mvh
Bertil

Nijo
0

vad får dig att tro Fakse kommer bli favorit och sedan en stor en? jag spelar ju inte mot en aktuell favorit utan jag spelar mot Fakse eftersom jag tycker att karlängselden har betydligt bättre förutsättngar……

jag tycker inte att fakse ska vara favorit här, vad mg befarar så spikar jag den bästa hästen med aktuella förutsättningar. Spets o slut för karlängselden, sedan måste Fakse gå runt allt och plocka ner karlängselden från dödens(om han kommer ditt).

Låt säga Fakse tappar ca: 20m i starten på karlängelden då han har baksår och karlängselden framspår+är väldigt startsnabb,,,,då står helt plötsligt Fakse 40m sämre till än han brukar mot Karlängselden. Tidigare lopp har han varit 20m framför. Lägg därtill att det enbart är 1640m så ser det väldigt svårt ut, nah! nu är det Fakse's tid att få göra grovjobb och runda ett helt fält mot bra hästar.

Som sagt, ur min synpunkt så baseras inte mitt spel på att försöka spela mot elr knäcka en blivande favorit kanske, jag lirar enligt mig själv den häst med bäst förutsättningar.

ThomasH
0

Men spika?

continue
0

Ibland måste man chansa för att kunna vinna de stora pengarna och då är en bra taktik att spika emot favoriter man inte tror på. Go Nijo go!

Nijo
0

men givetvis kommer mitt spel baseras till viss del på vad tränarna säger om chans, taktik och form.

ThomasH
0

Jo, absolut go for it, en mindre som kommer ha 7 rätt Flört

Nijo
0

Mina streck här:

3,4,8,10,15,,,,,Fakse ska synas!

4 Prins Juventus såg mycket fin ut senast bakom nordgubben och står nu 20m framför, kan helt klart vinna.

8 Jävsömolle spurtade grym senast och J-o persson är uppåt och tror på vinstchans.

Till sist så är det stormvarning för Vinning Kos som är ruggigt bra i grunden och verkligen en elit häst, gick ett fruktansvärt bra jobb idag och J-O Persson varnar kraftigt för vinning kos!!

Rickard007
0

Observera att Tomas brukar spika i kallblodsloppen och har ofta rätt… Han spikar även idag.

Nijo
0

han hade fel senast……………

och visst kan fakse mycket väl vinna,,,jag spikade han på 1 av mina system, men jag tycker ändå att han är kraftigt överstreckad pga:

Står hårdare inne än tidigare då han alltid är 20m framför dessa hästar som han startar jämsides med nu och han är helt klart bäst på 2140m då han inte är tillräckligt snabb i benen för 1640m och han har bakspår på kort distans vilket har fält flera favoriter.

Bertil
0

Jag spikar ofta i kallblodsloppen, men denna gånga garnerar jag med tojkan Fakse, Nordgubben och Järvsömolle

mvh
Bertil

Nijo
0

Fakse förlorade, men det var pga bortkörning och inte för att han inte var tilrräckligt bra,,,,det fick vi inte reda på.  Men detta om något vissar att ingen är klar,,,thomas^^

linnrisedal
0

Helt klart gjorde kusken fel som inte gick ut, men jag tror inte att han hade vunnit för det, man såg ju att han inte orkade ända in i mål.

Kul att en Kajsa vann !

Nijo
0

varför är det kul att kajsa vann???

inte för mig, garderade med 5 hästar och hade inte Rapp Best :(

linnrisedal
0

För de e inte så ofta tjejer vinner V75, nä det förstår jag att du inte tyckte de va kul. Men trav är ju alltid trav.

Rickard007
0

Missade du Rapp Best på 5 !?!

Bertil
0

Jag missade ju Rappbest på tre!!!

Nijo
0

ja, för mig var det inte en värt att fundera på rapp best, trodde inget alls på honom, då hade jag inte heller med nordgubben på 5 hästar…….

men visst hade nog prins juventus vunnit om han fått ledningen??