Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 457 ggr
Bertil
0

V75-6 Bergsåker 17/2/07

**Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
**Auto. **1640:
**1 Sipper Sisu - Ohlsson U 42050 12,4a
2 Atas Espada - Lindberg K d215d 13,9a
3 Totti Bob - Wallin M 33402 12,4a
4 Magdalena Spur* - Blekkan J 21111 15,2a
5 Sun Power C.G. - Kontio J 04300 12,9a
6 Born to Dance - Kihlström Ö 33111 13,5a
7 Jojo Orly - Lennartsson P k3121 12,3a
8 Danilo Tilly - Norman P G 5d632 13,6a
9 Synjo Actress* - Walsöe R 10064 13,8a
10 Pazoot A.E. - Wiman J 04d14 13,8
11 Always Alluring* - Adielsson E 160d2 12,9a
12 Grove's Ben - Untersteiner J 42434 12,9a

Nijo
0

BTD står bra inne i loppet och borde ha bra segerchans, riskerar dock att bli synad här och kanske får ett svårare lopp, löser han det??

Motbud: Totti Bob flyger till ledningen och är grymt bra över kort distans när han är på humör, klart segerbud då.

De Norska hästarna är intressanta, fin statistik iallafall…….

Bästa hästen är Always Alluring, helt klart. Men läget är uselt och frågan är om han klarar av att runda allt över 1640m???svår uppgift såvidare inte 9+10 blir strukna, spik då:)

brovve
0

hoppas på att få inkassera bra slant på BTD även denna helg ;)

ThomasH
0

Det var enkelt att hitta de två spikarna denna vecka, BTD vinner detta motstånd skrämmer inte Roger Walmann

brovve
0

vilken läggar du som spik nr 2 då?

ThomasH
0

Fakse, givetvis

Nijo
0

Fakse sade han i annan tråd.

Själv vill jag se många strykningar så jag kan hämta mod att spika always alluring, blivande gulddivisionshäst som besitter riktigt bra fartresurser.

ska dock bli intressant att se hur Totti Bob tränar under veckan och vad tränaren tycker…..kan ju väldigt mycket när han är i form och sitter i ledningen.

Nijo
0

Fakse sade han i annan tråd.

Själv vill jag se många strykningar så jag kan hämta mod att spika always alluring, blivande gulddivisionshäst som besitter riktigt bra fartresurser.

ska dock bli intressant att se hur Totti Bob tränar under veckan och vad tränaren tycker…..kan ju väldigt mycket när han är i form och sitter i ledningen.

dyltz
0

Undrar lite om 4:an Magdalen Spur någon som har sett kamelen i lopp känns klart osäkert när man inte har något att gå på.

Fattar fortfarande inte varför utländska kameler ska starta när vi spelare inte har mycket info att gå på.

Mvh

Dyltz

Nijo
0

hästar från finland och norge håller mycket sällan någon bra klass mot svenskt motstånd. Tror knappast magdelena spur vinner detta.

blir 3 streck i loppet för mig:

sun power cg, BTD och always alluring,,,,,,kanske grove'ben på någon lapp.

ThomasH
0

Magdalena Spur* har vunnit billiga lopp i spets, är groteskt överstreckad

Nijo
0

"groteskt" hehe, fint ordval. Men visst håller jag med, vunnit lopp med väldigt låg klass på 1.15 tider över kort, lär knappast fungera här+står hårt inne i loppet.

Jag hoppas att BTD får dödens så man äntligen får se hur bra han är……finns risk för det också tror jag.

Får annars säga att SUn Power CG är väldigt understreckad här.

ina-scot
0

att tycka always alluring är bästa hästen är väl att ta i eller är det på gamla meriter har inte vissat så mycket sista tiden det lilla extra har saknats men visst var han grym som 4 åring men det är 2år sedan tror mycket på born to dance som vissat toppform

ThomasH
0

Nijo, Sun Power C.G. måste köras med skor och detta är ett stort minus för honom, inte understreckad

Nijo
0

Sun POwer CG går med skor ganska ofta så jag tror inte det är så negativt. Han har gjort flera bra insatser med skor också……..

Nijo
0

BTD blev synad och var precis lika dålig som jag trodde,,,,en häst som är beroende av bra löpningar med klaff i ryggar och tempo.

vad sade jag????

brovve
0

känner du dig stolt för att du valt bort en häst som absolut inte var i form så är du blåst Nijo…på riktigt.

brovve
0

tycker du han var på topp idag?

Nijo
0

brovve, var har det med saken att göra? varför skulle han inte vara i form när han gjort flera kanon lopp i rad? jag tror helt klart han hade lika bra form som i föregående starter men hästen klarar inte av att göra eget arbete genom att tex gå i dödens.

tror nog att det är mer din kommentar som är blåst brovve…….

elr är det så det heter? varje gång en häst förlorar så är den inte i form????