Kan jag få be om er uppmärksamhet?!?!
Kom att tänka på er precis… vi håller på att fundera kring en lösning för alla hästar som pensioneras efter en karriär eller aldrig "håller för att spela med de stora grabbarna"..
Dessvärre skänks hästar bort till personer med lite eller ingen kunskap om hur en häst ska skötas eller i värsta fall slaktas de.. Har tidigare denna morgon talat med en herre på STC som bekräftar detta..
Dock finns det en del mkt bra hästägare som har vbl..så helt mörkt är det absolut inte!!
Men vi kan göra det bättre..
Jag utgår ifrån, felaktigt kanske, att flertalet av er här även har ett visst spel/hästägare intresse? Finns det ngn här som skulle kunna tänka sig att spela på en viss typ av bångar där ex. 1% av vinsten går direkt till en stiftelse för pensionering/omskolning av fd tävlingshästar?
Skulle ni kunna ta er lite tid och gå in på ridsport i fokus och hemskt gärna tänka till på inlägget med samma rubrik som här?
Vi är hemskt tacksamma om ni bara flikar in! Vi behöver många personers röster och åsikter för att kunna genomföra ett sådant projekt.. och vad vore inte bättre bän om spelarna och hästägarna själva kunde trycka på lite??
Mvh Jasmine

Hmm, inget intresse alls från spelar håll? Själv är jag helt såld på ideén med att forska på om det går att lösa praktiskt i alla fall
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars