V75-5 Åby 24/2-07
**
V75-5. V3-3. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 King Haro - Svanstedt Å 11d20 16,3a
2 Staro Almab - Witasp L 31241 16,6a
3 Super Mack Håleryd - Goop B 21201 16,0
4 Bowling Inferno - Söderkvist S 51111 16,3a
5 Kicking Royal - Nilsen P L 15111 15,6
6 Profile Pro - Laursen J 15160 15,7a
7 J.R.Palamon - Persson S 21510 15,7a
8 Vickers Violet - Hultman M 125d3 16,6
9 Smash Express - Sjunnesson J 21614 15,1a
10 Fram - Högström L 30153 14,9a
11 New York - Adielsson E 01104 15,8a
12 Hennessy Vint - Hanné T 21136 16,6
Hade tänkt lira hennesy Vint om han startade dena omgången, men detta lär han få mycket svårt att vinna,bortkörd senast av Hanné och jag tror fortfarande detta är en blivande kanon när han börjar fungerar riktigt.
Desamma kan man väl säga om Super Mack Håleryd, en häst som kommer klättra högt i klasserna och ska vara favorit här.
King Haro och Bowling Inferno är mycket bra hästar som ska räknas tidigt också. Framförallt ett lopp mellan 1-4……
Om man inte spikar Super Macekn kostar det nog en hel dle tror ajg.. Alla eller en?
spets ???
King Haros spetsar troligen, blir svår att knäcka då. 1,2,3,4 höjer sig utöver de andra i loppet och på dessa 4 så är det i stort sätt helgarderat.
Hennesy vint är bortlottad pga sitt läge.
Hmm inte riktigt förstått mig på King HAro skulle inte dne vara en kanon`?
enligt vem? inte hört något sådant…..
men det är en bra häst som gjort flera fina insatser, särskilt från ledningen…..Tror knappast att dte är en blivande topphäst, men den kan säkert plocka en hel del pengar.
Okje, nej men jag trodde den skulle vara mycket bättre än vad den visat i sina senaste starter..!
King Haro ska väl ha god chans elr om han kommer till spets
god chans? mycket tveksamt, äknas nog som 3:e elr 4:ehäst i loppet, oavsett löpning.
Super Mack Håleryd är som sagt en blivande kanon och kommer klättra högt i klasserna, liksom Bowling Inferno besitter riktigt bra kapacitet, ska bland annat vara med i alla årgångsloppen i år, möjligt det är en av de bättre i kullen(top 15). Staro almab är också en lovande travare, rankas dock inte lika högt som de tidigare nämnda.
Antingen Goop elelr alla typ.
Det är helt fel, varför ska det vara så????dåligt påläst då Rickard.
Därför jag tycker det?
Inte ens säkert att SMH blir favorit, blir inte det minsta förvånad om bowling inferno blir mer streckad……..
så blir det fortfarande goop elr alla trots att han kanske inte komme vara fravorit?
#13, Ja ?
erkänn bara att du har fel och är dåligt påläst…….
HAHAHA så alla som inte tycker som du är dåligt pålästa?
som jag tycker? som sagtt innan så ser han inte ens ut att bli favorit, Bowling Inferno är streckad mest och rankad 1:a i flera tidningar+spik på en del system……Det är en häst som verkligen bevisat hur bra han är i de senaste 4 loppen, vandrat i dödens och plockat ner ledaren såväl som haft lekstuga från ledningen och alla gånger på bra tider……..
likväl har King Haro perfekt förutsättingar för spets o slut där han tagit 2 imponerande segrar tidigare…….
värderar du deras chanser som lika bra/dåliga som tex New York, Fram eller vicker violet m.fl?? om du gör det så är du dålig påläst och det har inget att göra med vad jag tycker elr vad du tycker, så är det bara………
Nej men bästa hästen vinner inte alltid att du skall ha så svårt att fatta det.
hehe, givetvis inte, men vad har det med saken att göra nu? bästa hästarna har bäst läge. Om du ska gå med principen att bästa hästarna inte alltid vinner så behöver du helgardera alla lopp och då är det inte lönt att tippa elr ranka……..förstår verkligen inte hur du tänker rickard.
Jo att man måste chansa ibland?
jo, men ditt inlägg antyde knappast det, utan du påstod att det var ett väldigt öppet lopp bakom Super Mack Håleryd eftersom det var bästa hästen och resten sämre.
Givetvis kommer du inte säga att jag har rätt, men längst inne så vet både du och jag Rickard att jag har rätt och du fel i detta fallet^^
MVH Nicklas
Okej om du ska sluta tjata så är väl enda utvägen att jag "erkänner" att jag har fel då?
Nicklas sorry jag hade fel här.
Super Mack Håleryd fick ju inte travet att stämma senast. Det blir barfota bak nu vilket är ett plus, kanske en spik. Men, Bowling Inferno kommer att utrustas med rycktussar somhan har svarat mycket bra på i träning, en extra växel alltså. Skrällen kan Profile Pro stå för. Han har bra fart och kommer nu att springa barfota. Samma sak gäller för Hennessy Vint som man ska testa att springa barfota med
nja, men det ser väl ut som att Super Mack Håleryd ska ha en bra vinstchans här, väldigt fin häst med stor kapacitet och fungerar travet+dödens undviks så är det troligtvis vinst här.
Bowling Inferno är värst motbud, men har distansen mot sig och tappar troligen i starten+får troligen en sämre resa än SMH.
King Haro och Staro Almab gör främst upp om ledningen och den som får den blir farlig, 2 väldigt fina spetshästar med bra förutsättningar, det riskerar dock att bli hård körning vilket öppnar upp för SMH och Bowling inferno.
En av dessa 4 kommer vinna med MYCKET stor sannolikhet. Fördel för Super Mack tycker jag annars.
#24, Vänder du kappan efter vinden?
på vilket sätt då???
det är fortfarande ett lopp som främst står mellan 4 hästar, det är bara löjligt och okunnigt att säga det är Goop eller alla som ska streckas i detta loppet.
Okej nyss sa du att inte SMH var bästa hästen… Men nu är det fördel den..
nu hittar du på en massa skit igen Rickard, håll dig till fakta och det är att jag aldrig har sagt att SMH inte skulle vara bästa hästen i detta loppet.
Jag har inte sagt att någon annan ska vara bättre än SMH och bevis finns i de inlägg jag skrivit…..
Men det kvittar ju om SMH är bästa hästen elr ej eftersom det är ändå ett lopp där 4 hästar höjer sig över resten, att pricka in 1 av 4 är hyfsat bra odds för en spik då flera av de resterande loppen är betydligt mer öppna.
Jag tar rygg på Nijo,,, nja, kanske Rille är i bättre slag,
Måste bara påtala att ni bör lägga ner ert tjafsande….. fyller ingen funktion, börjar bli rätt tråkigt att hela tiden se ert meningsutbyte. Det har tenderat till att hellre såga än att pusha och föröka analysera fram rätt vinnare….
SKÄRPNING!!
Okr adte är ju Nijo som är pådrivande hela tiden. Har aldrig sagt att mina tips vart bra osv. Jag säger ju sådant uppmuntrande iaf men inte han.
HAHA och du Lars lärde du dig inte av läxan igår? ;)
men herregud, du borde verkligen lära dig att hålla tyst ibland påg! och jag ber verligen om ursäkt för mitt språk, men jag tänker fanemaj inte acceptera att någon skriver felaktiga saker som jag skulle ha sagt……..
Du hittar på saker precis hela tiden Rickard och påstår att jag säger saker som klart och tydligt inte framgår i mina inlägg, sådant gillar jag absolut inte!
Vad jag även har märkt är att det allt mer är DU Rickard som sågar allt och allas inlägg, inte jag!
och nu blev det helt plötsligt en "lektuga" eller "sandlådanivå" på hela diskusionen vilket är väldigt tråkigt.
Vart mer än dig har jag sågat någons inlägg?