V75-4 Åby 24/2-07
**
V75-4. V3-2. Tvilling.
2640:
**
1 Rydens Champonessa - Untersteiner P20425 16,0
2 Meroxina - Jansson G 00214 15,9
3 Dancing Avenue - Goop B 06015 17,1
4 La Fiori - Frick K 53423 15,6
5 Uddens Intrip - Persson F 62303 16,5
6 Pistona - Linderoth M Å 10303 16,2
7 Nesmile Will - Persson S 06311 16,5
8 Livi American - Uhrberg T 40222 15,7
9 Smashing Eliza - Widegren D 50022 14,6
**2660:
**10 Parisienne - Takter J 41504 15,8
11 Drisco Accenta - Andersen N d1420 16,3
12 Unbeatabletealight - Svanstedt Å 33252 18,4
13 Global Fashion - Aarum D 17412 15,0
14 Boudica - Adielsson E 44501 15,7
15 Gill Star - Swahn S 00232 15,4
1 Rydens Champonessa och 3 dancing avenue kommer nog båda ladda för spets
7 nesmile will tycker jag har gjort det bra på det senaste
8 livi american tycker jag också ska med här. sen kan man ju plocka med några bakhästar också
Nesmil Will tror jag inget på, hästen kräver mycket klaff med tempo och position, vunnit i enklare äng också.
Klar förstahäst för mig är troligen Rydens championessa, mycket möjligt det blir spets och slut, detta är en riktigt kapable trare.
För den som ska gardera så är unbeatabletealight en klar andrahäst här, bästa hästen fältet troligen och blir det lite tempo och han får en bra rygg att gå i så blåser han förbi allt med stor trolighet.

tror Pistona vinner
7 årigt sto,,,,,64 starter och 3 vinster,,,,hehe, ser absolut inte särskilt ljust ut. Kräver nog att halva fältet galopperar och hon får en perfekt resa invändigt med lucka till uploppet.
men visst, trav är trav och allt kan hända:)
Ni nämner inte Global Fushion som är distansgynnad förhållande till andra i detta fältet. Annars kan jag nog hålla med.. La Fiori kanske inte så trolig men gick bra slutvarv sist..
ja nijo jag vet att nesmile will måste få ett klafflopp här men hittar han ner från sjundespår till en vettig rygg så tycker jag att han ska med
Jag funderar på att spika Håkan K Perssons Nesmile Will. Den 6-åriga fuxiga stoet gjorde en 100 % insats senast på valla när Örjan styrde ut för attack i via 4:e spår i sista kurvan. I loppet innan dess så plocka ju hon ner brorsans (Stefan Perssons) Miramis F.B. I bägge loppen så var nog motståndet lite hårdare han vad som bjuds här. Nu kör ju Stefan Persson åt brorsan.
Klart att den kloke tar med Nesmile Will tidigt på bongen…övriga frontar våra tips…
mvh
Bertil
nja, vi borde kanske nämna dancing avenue som var bra vid sin vinst, v75 då också??? Även Meroxina har jag följt en del, en häst med fin kapacitet som är under stor utveckling. La Fioi spurtade riktigt bra senast(i lördags på v75), kan också vara en rysare.
finns många som kan vinna detta, får dock ranka rydens championessa och unbeatabletealight högst här, den sistnämnde besitter ju en ruggig speed och står för klassen i detta gänget.
#5, Ingn som håller med?
njae jag kommer nog inte ha med Global Fashion

en lite fidus i loppet som kommer att kvära några streck är nog La Fiora som gjort helt okej insatser senaste tiden. Kajsa är i gott slag för dagen och jag tror att La Fiora kan få en finfin resa i detta skrala fält som dagen bjuder på.
hon besitter en kraftig speed tillslut och detta kan fälla många in på upploppet.
Untersteiner gillar verkligen Rydens Championessa och kommer att köra i ledningen här har han sagt, hon hade halsproblem senast och därav den dåliga insatsen. Tror detta är en bra vinnare i loppet……

dessutom kommer hon inte att vara så mkt streckad denna gång. runt 25% kommer det väl att landa på som högst.
Untersteiner har pressat sina hästar till galopp förr… Om halsen spökade sist, redan helt fräsch då?
sånt kan gå över på några dagar, gör oftast det.
Untersteier pressar sina hästar till galopp???det håller jag absolut inte med om, tycker inte hans hästar galopperar mer än andras och jag har nog aldrig sett ha pressa en häst till galopp mer än någon annan kusk.
Jasså blundar du ibland då eller?
dåliga styrningar kan du hitta hos precis ALLA kuskar, Untersteiner kör inte direkt sämre än de flesta och han pressar absolut inte fler hästar till galopp än andra, vill såfall påstå att han gör tvärtom och kör mesigt.
Men han har en hel del yngre hästar som är lite osäkra av sig pga orutin bland annat.
Haha jo.

#20 har du inget bättre för dig än å lägga dig i hur Peter kör?
Tydligen int eoch du har inget annat för dig än påpeka att alla andra gör fel.

jo jag har massor men jjag tycker att det är fel å klaga på hur kuskarna kör
JAsså, klaga och klaga man måste väl få ha en åsikt?

jaja men säg det til kusken ifråga då
Mogen kommentar, tror du jag bor granne med han eller?
Parisienne såg ju väldig fin ut senast, hon kommer att gå framåt med det loppet i kroppen. Nu blir det dessutom barfota runt om, se upp!! Varning för Drisco Accenta som visade 12,4/1400 efter galoppen senast. Mycket svårlagen felfri, men volt är ju ett problem för henne.
Thomas, du är helt rätt ute… En felfri Drisco Accenta är grymt svårslagen. Jag kommer spika då jag tror att hon klarar volten, inte lika hetsigt från tilläggs volten….
#28, Jaopp funderar på Vinnarspel i Tusenlappen med!

kan inte mer än hålla med dessa föregående talare. Drisco Accenta kommer att komam med på bongen(mest pga hennes namn som påminner lite om mitt). -:P
nej, men satt o tittade på ATG-lopp arkiv. och den hästen har gjort det riktigt bra det lopp hon varit med i. helt klart streckvärd - så mkt så att jag spikade henne på spikmästaren. modigt vah!!!
ska fortfarande runda ca: 14 hästar och sedan besegra 2 bra hästar i form av rydens champonessa+unbeatabletealight……..det är alltid svårt i v75 och detta är väl ingen direkt kanonhäst som ska vara bäst i detta loppet????? iallafall inte vad jag fått höra……….
Jag hade trolig inte spikat elr lirat även om jag vetat med 100% säkerhet att det blir felfri avgång.
Men visst,,,, kanske blir enkel vinst?? tiden får utvisa det och om han rundar hela detta fältet i 3;e och 4:e spår till vinst så är det helt enkelt den bästa hästen, helt klart. Det vill jag dock se först med mina egna ögon:)
lycka till med liren annars, streckad på ca: 17% och Drisco är med på båda mina system……….så visst hoppas jag på vinst, dock lirat en hundring på Rydens champonessa,hehe.
#30, Haha. BrutalAccenta eller DriscoBrutal?