Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 335 ggr
ThomasH
0

V75-6 Åby 24/2-07

**

V75-6. DD-1. Tvilling.
2140:

**

1 Gordonia Dag - Goop B 22202 16,0
2 In the Mood - Takter J 21031 16,2
3 Bighouse Andy - Kihlström Ö 42111 16,3
4 Fortune Access - Svanstedt Å 45112 17,0
5 Oceans Eleven - Frick K 21512 17,1
6 Leif Palema - Karlsson J B d1113 17,3
7 Nelle Chip - Ulriksson M 25215 16,8
8 Anguz R.C. - Söderkvist S 33120 15,4
9 Madame Amok - Adielsson E 33010 16,4
10 Saviola - Uhrberg T 11542 16,9
11 Handy - Untersteiner P 1116d 16,9
12 Royal Pointer - Jansson T 10605 15,8

Nijo
0

En felfri Saviola ska ha en bra chans här.

Gordonia dag var bra senast och besitter fin kapacitet, bighouse andy borde kanske räknas också, fin form. Fortune Access såg väldigt fin ut senast i vinnarhålet och blir livsfarligt här om han klarar spåret…….Oceans Eleven skulle väl helst vilja ha längre distans men besitter en oehörd styrka och har gjort 2 enorma lopp i rad nu, kommer segerstrida om det så blir 3:e spår hela loppet. kusk i form med, hehe.

Rickard007
0

Trodde först att det var Auto var säker på Fortune Access vinst då men nu.. Nä vet inte..

ZenoX
0

vilka kommer köra för spets här??

2.3.6 eller ??

men hetast är nog ändå Leif Palema om johnny kör så

Nijo
0

Leif Palema är överskattad, visade inget alls senast och har vunnit sina lopp mot skithästar som egentligt inte betyder något alls.

2 in the mood tar kappast spets, inte startsnabb och ett dåligt spår i volten.

Spets tar 3 elr 6 med fördel för 3 bighouse andy.

känns inte direkt relevant för vem som tar ledningen, de bästa hästarna som bör ha bäst vinstchans kommer tas lugnt från start och sedan komma tågandes i spåren, den aktuella ledaren kommer garanterat bli hårt synad i detta loppet.

Rickard007
0

Håller med Nijo Leif är klart överskattad. Är väl på namnet… Palema det låter ju bra ;-)

ThomasH
0

Här vill jag varna för välstammade Handy som är mycket stark och kommer att springa barfota bak

Nijo
0

Saviola har nog en fin vinstchans här och kan vinna med alla sorters löpningar eftersom hästen besitter allt, bra speed och grym styrka. En häst som troligen kommer klättra väldigt högt i klasserna när han får travet att stämma bättre, men nu ser det ut att bli hård öppning mellan 1,3,4 och så länge som Svanstedt inte får ledningen med fortuna access så borde Saviola knäcka ledaren relativt enkelt.

Får Fortuna Access ledningen så är det risk för att loppet är över tidigt.

Varningen är för Madame Amok som också besitter en väldigt fin kapacitet och en grym speed, fungerar inte i ledning och fungerar inte i döden, får hon ett lopp i draget så kan det utan tvekan bli vinst.

brutalaccent
0

kan sammanfatta detta lopp med att det kommer att behövas några pinnar för att vara helt säker.

rankar: 3-4-10-1-6-9

Nijo
0

Bighouse andy kommer troligen inte med på mitt system, blev räddad av den korta distansen senast och nu är det 500m längre och mot bättre hästar + det kommer att kostar att få ledningen här.

A hästar: 10,4,1 och ett möjlgt lås.

Rickard007
0

Lurigt lopp kan ge bra på DD för er som spelar. Bara ni har 2 rätt då ;)

brutalaccent
0

Bighouse Andy gick ju finfint i ledningen över medel näst senast och vann med god marginal måste jag säga. detta motstånd är bättre. men kommer han till täten kommer han förmodligen att köra där också. sedan är det bara att kolla tidena han gjort på aktuell distans. detta borde han spetsa och vinna. men motbuden är ju som sagt några stycke. studerat Saviola lite närmare och han kommer förmodligen att bli farlig. men han kommer att tappa från start då han är väldigt seg ut från startblocken. kommer kanske att hamna sist, skulle jag tro!

Nijo
0

Bighouse Andy tror jag inte så mycket på alls, visst vann han på 1.16.3 för 2 starter sedan, men det var ändå ett lopp mot sämre motstånd, han fick ledningen enkelt och fick bestämma ganska mycket. Han gick upp i klass inför förra loppet och nu är det V75……tror det blir väldigt svårt för han att vinna och det är inte ens säkert han får ledningen då 1+4 kommer laddas hårt och köras för ledningen. Sedan kommer en sentuff Saviola tuffandes i spåren och lägger sig i dödens för att syna ledaren riktigt.

Saviola, Fortune access och Gordonia Dag är 3 väldigt fina hästar som säkerligen kan gå 1.15 tid här och då blir jag verkligen imponerad om bighouse andy kan stå emot,,,,,tror dock inte det.

brutalaccent
0

vad är det som säger att dessa tre kommer/kan gå en 1.15 - tid?? dettsamma gäller många av hästarna i loppet i så fall.

Saviola har varit sjuk i feber för 2 veckor sedan - presic som med en vanlig människa så tappar en häst när m,an är sjuk och inte rör sig. tar ju mer än låt säga 1½ vecka innan man är i tiptop för att vinna V75. nej! Saviola kommer inte med. annars väldigt fin häst - som kommer att tappa i starte. då vinner han inte från ett bakspår.

Fortune Access är även han mkt bra som visat det många gånger. men kommer att tappa från start och hamna i mitten av fältet. för inte trippar han förbi Bighouse Andy i starten. det gör nog ingen i detta fält med tanka på utgångspositionerna (BHA är dessutom lugnare i volten när han skall iväg - höll lätt ut Bing Krosby = springspår; näst senast och rann iväg till en enkel seger utan att vara bottnad.

Gordonia Dag däremot kan jag förstå skall med. är ju hyfsat bra ut i volten och kommer nog att hamna i vinnarhålet på BHA. Kan få perfekt lopp och kanske speeda ner BHA på upploppet med fritt.

så lås på dessa två tror jag är enklaste lösningen på loppet. där jag skulle ha spikat Bighous Andy. men vill vara säker in på upploppet. -;)

Nijo
0

Ok själv är jag beredd att satsa ca: 450kr på att bighouse andy inte vinner detta loppet…….

Totalt bottnad på 1.16.3 över medel tidigare och här lär det behövas en sänkning med 1 sekund för att kunna besegra fortune access och saviola.

Saviola har tränat bra i 2 veckor och ska inte ha tappat något på den febern han hade under någon dag, Uhrberg var nöjd i senaste snabbjobbet han körde med den. Tappar från start men är van vid att runda fält och gå den hårda vägen, besitter stor kapacitet.

Fortune Access är mycket startsnabb i volt och svanstedt lär köra hårt för ledningen, Örjan är inte känd för att vilja slösa så mycket kraft på at behålla ledningen, men visst kan Fortune Access vinna detta från dödens om han är så bra som Svanstedt säger. Fortune access gick 1.15 tid över medel i ganska lätt stil i början av sin karriär, kan säkerligen gå under det med hyfsade förutsättningar imorg.