V75-3 Åby 24/2-07
**
V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
2640:
**
1 Harlans Boogie - Nordström P 53205 11,7a
2 Tag The Devil* - Svanstedt Å 02005 10,6a
3 Minnesota - Goop B 24443 12,6a
4 Flying Herkules - Hanné T 50025 11,8a
5 Solero Briljant - Untersteiner P 11313 11,1a
6 Brave Sand - Nilsson O 11525 13,4a
7 Pases J.Pej - Olsson D 12001 11,6a
8 Larron du Bouffey* - Berglöf E 05k32 12,0a
9 Acclaim - **STRUKEN
**10 Skogans Joker - Adielsson E 13112 11,6a
11 Hövding Lavec - Kolgjini L 13dd0 11,3a
12 Lill Adolf - Midtfjeld P O 31111 12,0a
mycket öppet lopp men jag funderar på spik här
9 Acclaim tycker jag har gjort det på ett strålande sätt på sina 2 sista starter och jag kanske spikar här
Nja, det kan vara en bar spik, men nu har Pases J.Pej gjort årsdebut och det smakade det mera om och tycker nog att detta är bästa hästen, men även Solero Briljant ska inte nonchaleras
Håller till 100% med Thomas, min spik är mycket troligen pases.j.pej, såg ut som i fornstora dagar senast och jag tror helt klart detta året kommer bli MINST lika bra som 2005,,,,detta är en häst för de riktigt stora loppen.
Gjorde comeback senast och var tydligen knappt tränad alls, men såg ut som en rund miljon när han joggade 1.12.5 sista varvet. Stor chans att Pases.J.Pej behöver flera lopp för att nå form, troligen dåligt tränad fortfarande, men å andra sidan är dte ett ganska dåligt gäng som han bör lägga på rygg med sin skyhöga grundkapacitet. Fick lik amycket gåshud när jag såg Pases.J.Pej årsdebutera om när jag såg Salma Boko,,,,,,,,
värst mot är solero briljant och brave sand som också är bra hästar, särskilt Brave Sand som gillar den långa distansen. Får se om jag vågar spika elr ej, beror på hur tränaren säger att Pases har tränat och känns under veckan.
Håller med föregående talare angående Pases J.Pej ska absolut hållas högt här… Acclaim spurtkulan också tidig, kanske dock inte första strecket här.. Lill Adolf var nära att vinna Guld för ett tag sedan verkar ha gått strålande i ny regi.. Tråkigt spår.. Får draghjälp av Acclaim? Måste nämna Minnesota som har bevisad bra form… Spurtade bra sist. Plats? Möjligtvis skräll emd överpace..
Min rank i dagsläget - 7-9-12-3-4-5-6
Men, motståndet som Lill Adolf möter numera är ju inget vidare, så hans formrad med en stor nypa salt
Jag skeptisk till er experter och håller med ZenoX. Om man bara ska ta EN häst, så väljes Acclaim.
Betänk att ZenoX är överlägsen er övriga när det gäller att hitta spikar ;-)
mvh
Bertil
#5, Okej, tack för det… Men den kanske ändå inte skall nonchaleras?
#6, Hehe gillar Acclaim starkt men.. Spik här det vetti sjöen!
ok, ni som förlorar pengara och åker här isåfall bertil, jag är berred att spela mot ganska kraftigt att Acclaim förlorar detta loppet.
2,4,5,6,7,12,10 går före acclaim på mitt system
Vad gäller Lill Adolf så är det sant att man inte ska betrakta hans segrar in Norge så högt eftersom det är betydligt sämre klass på loppen där, MEN Lill Adolf ser verkligen ut att ha börjat fungera igen och detta var ju en riktigt lovande unghäststjärna som besitter väldigt bra kapacitet. Ludde körde mer elr mindre slut Lill Adolf som ungäst med många starter och hårda lopp.
även 8 Larron du Bouffey såg fin ut senast som fastlåst och det är också en fin travare i grunden, en riktig dyring som Berglöf kunde köpa över eftersom han skadade sig.
arg som ett bi ;-))))
Jag lägger mitt tips i fickan….det blev ju också märkbart tyst ang. Tour de Trav tävlingen….skulle jag gå på vattnet så finns där arga skalkar som yttrar att: -Det är bara för att Bertil är för lat för att simma…hehehe
mvh
Bertil
ska nog ändå spika Acclaim här även om du inte du tycker det så
#9, Herregud ta Nijo's hat mot Acclaim lite med en nypa salt. Senast skulle han ju med lira emot Acclaim, tror du han gjorde det?
Sen att han har 7 hästar före Acclaim är fullständigt vansinne enligt mig. Då är man inte seriös.
Jag ligger fortfarande mycket plus på att inte lira acclaim och nu är det betydligt svårare motstånd än tidigare, lär väl få ett bra lopp igen med sitt fina spår, men vinst tror jag inte på.
sedan gillar jag inte att du pratar skit rickard, jag har aldrig sagt att jag hatar acclaim, har absolut inget emot den hästen och tycker det är en helt ok travare som säkert kommer vinna mycket pengar i gulddivisionen. Men det är en väldigt överspelad häst alltid och han har tidigare aldrig haft en chans mot bra hästar i guld, nu är det ganska bra hästar och därför tor jag inte han vinner.
Acclaim möter flera hästar som är härdade mot eliten och varit i gulddivisionen länge, han är knappast bättre än någon annan här och därför streckas han inte från spår 9 av mig. Finns mycket bättre bud som lär bli streckade mycket mindre och har precis lika bra vinstchans.
Vem har sagt att jag lirat Acclaim i alla starter…det gäller att vara selektiv när det gäller och innan Gulddivisionen gått in i vårsäsongen, så må det vara mig förlåtet att jag tar med bäver som presterar i nuläget…bara för att väljer A först betyder ju inte att jag väljer att gardera loppet…Ta du sju hästar och strunta i Acclaim inget är bevisat bara för att han förlorar…han bör ju komma bäst 8:a enligt din rank…det bettar jag gärna en tusing emot!!
mvh
bertil
Jag bettar 10.000 emot att han är 8:a.
lr sämre…
Acclaim kommer säkert top 5 och kanske top 3, men han kommer troligen vara streckad som 1:a häst och därav är han inte intressant eftersom jag tror knappast han vinner.
för att få ut lite pengar så får jag bedöma chansen till vinst relaterat till strecken och därav är det helt klart vät risken att plocka bort acclaim från systemet, eftersom han inte är bättre än någon annan i detta loppet, som jag sade innan.
vem som kommer 2:a och 3:a har ingen somhelst betydelse och därför skiter jag fullständigt i vart acclaim hamnar, bara han inte vinner, då tar jag helre med hästar som är mycket mindre streckade och har ungefär samma vinstchans. Sedan får det väl bli lite lotto, men jag kommer iallafall ha oddsen på min sida enligt min analys.
Klokt att du drar dig ur….
mvh
Bertil
Han märkte väl att han hade så extremt fel.. Senast sa han just denna meninegn med: "Han har inte emr chans än någon annan att vinna loppet". Nej eller hur värsta konkurrenten ledning och Acclaim speedar upp utvändigt 500 kvar och kopplar grepp 150m från mål.. Många hästar som hade klarat det i det loppet. Lägg av och spela PAJAS. Du har så extremt fel.
MEN, det är ändå bra att det blir en debatt…det tycker jag är trevligt här på TIF även om det hettar till ibland…;-)
Jag kör mitt spel med lite påverkan från er andra…Ni kör era spel….BRA!!!
mvh
Bertil
Nijo,, du har inte lyft Skogans Joker till skyarna???, du var ju närmast 100% säker på vinst senast. Acclaim är absolut en av de som räknas men långt ifrån lika klar som senst. Tror Solero Briljant blir väldigt farlig, han kan ta spets och då är det hästen att slå….
Att slå…JA…men att ranka Acclaim först på åttonde måste ju innebära att den kloke erbjuder ett spel emot ;-)
MVH
Bertil
Även dne dumme fattar att det är brutal misshandel av Acclaims rykte ju.
Ni tjatar om Soljero.. Ni vet vad jag tycke om Untersteiner, kola hur ofta han vinner guld när han inte ens är närheten av att ha bästa hästen..
Acclaim blir min 2:a häst i loppet, för jag tycker att Pases J.Pej är en häst som mött eliten och gjorde nyligen årsdebut på ett övertygade vis. Plockar nog också med Skogans Joker som ju är gynnad av den långa distansen. Om Solero Briljant ska vinna, som han gott och väl kan göra så måste nog Peter Untersteinner få fuska bort ett varv
#23., Hålelr med PAses 1:a Acclaim 2:a!
Ingen häst fuskar bort något….så urbota dumt att påstå sådana saker!!!!!!
Ett lätt varv får bara göras om andra medger det…därför är det inte ett enskillt ekipage so, kan välja att fuska…utan däremot omgivningen som medger det….l
mvh
Bertil
Bertil, det är ju just det, han får fuska bort ett varv. Vad menas med det? Jo att ingen sätter press och låter en häst hålla lågt tempo i spets. Det är väl att få "fuska bort ett varv".
mvh/Thomas
Det är inte alls att få fuska bort ett varv….ingen får fuska bort något om ingen annan tillåter det!!!!
Samma sak i arbetslivet…det finns MASSOR av slöhögar därute, men om arbetsledningen är bra så kommer de inte igen nästa måndag!!!
mvh
Bertil
haha, intressant.
Jag har dock adrig sagt att jag rankar acclaim som 8:e häst, men jag väljer 7 hästar förre på systemet, det är dock en helt annan sak. Varför? för att dem har minstlika bra vinstchans, men mycket mer streckvärda……..så enkelt är det.
SKogans Joker kan vinna, men detta guldloppet är mycket bättre än det senaste skogans joker och acclaim var med i och därför rankas han ner lite, dock förre acclaim.
Ska vi snacka om pajas rickard? du tillåter inte mig nerdvärdera chanserna på acclaim, när du själv drar ner solero briljants chanser mycket pga kusken, DET är pajas om något. Solero Briljant är en betydligt bättre häst än acclaim på alla sätt och viss när det gäller kapacitet. Jag tror knappast att Solero Briljant behöva fuska bort något i ledningen för att vinna detta, har han en bra dag och får ledningen så ska det till en väldigt bra häst för att besegra han. Men lyckas han svara ut Pases.J.Pej? vill unterstainer ha ledningen elr rygg på Pases????
ser ut som att detta bli en tråd med över 100 inlägg :)
#28, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!
Pajas 1- Du rankar en som fick entt betydligt bättre lopp än acclaim sist emn torskade då före Acclaim nu trots sämre läge än **Acclaim!
Pajas 2-** Att Soljero Brilliant Inte behöver fuska bort något. Nehe visst den hålelr ju fna knappt i vanliga lopp på Halmstad hur fna ska den kunna vinna på kapacitet här? OMÖJLIGT!
Pajas 3- Så statistik är skit, när vann senast Peter Untersteiner Guld? Kan du säga mig det?
**3 x Pajas = MEGAPAJAS!
**Ursäkta den hårda tonen men den är inte så hård som den verkar oss emellan!
och så bra är din kuskap om trav? du ska knappast klaga på mig om vad jag tycker om acclaim när du sågar en bra häst som solero briljant och en bra kusk som untersteiner, tycker du ska hålla tyst då rickard.
som jag ser det så förlorade skogans joker senast eftersom banan var för hård och det gillade inte hästen, enligt tränaren. Därav rankar jag ortfarande Skogans Joker som en bättre häst, särskilt mycket bättre lopp hade han inte heller senast, acclaim satt andra utvändigt 3/4 av loppet och bara softade.
Vad gäller din statistik analys så är det ganska enkelt ge ett väldigt bra motbud, hur ofta startar untersteiner hästar i guld? väldigt sällan och därav är det ganska svårt att vinna också. Är en kusk sämre än andra för att han inte kör hästar åt andra så ofta? och därav inte har möjlighet att köra lopp i guld särskilt mycket? Untersteiner är precis lika bra kusk som alla andra, sedan är det inte mitt problem om du har en vendetta mot han pga hans bortkörning av den dära hästen som tydligen är top 10 i sin kull? vad heter den? startar ju inte så ofta i de större loppen, så namnet glöms bort ganska lätt.
Grabbar, nu är vi där igen. Jag vet att ni känner varandra och menar inte så illa med de hårda orden, men jag är orolig att de orda ordalagen er emellan kan skämma bort andra medlemmar att yttra sig, skrämma bort nya medlemmer. Kan ni inte försöka att hålla en vänligare ton i er debatt
mvh/Thomas
Bra Thomas!!!
Jag röstar på ditt parti ;-)
mvh
Bertil
jag ber inte om ursäkt för 5 öre eftersom allt jag gjorde var att försvara min åsikt då rickard totalt sågade dem. Min ton i denna "debatt" har hållts bra, däremot går rickard för långt!
sedan kan man ju undra hur språket var mellan er 2, bertil och thomas????
Rätt Nijo…Jag gör avbön för mitt aggressiva utspel ang. "fuska bort ett varv"…med tillägget att om någon fuskar ska han diskvalificeras….men om det är så att ingen ids pressa utan låter någon springa ostört så är det ju de övriga ekipagens problem och inget fuskande från den som springer sitt eget tempo i ledningen.
;-)
mvh
Bertil
Jag röstar på mig själv, eftersom jag inte får fortsätta diskutera så kan jag inte skriva ngt mer Nijo.
Jag röstar på mig själv, eftersom jag inte får fortsätta diskutera så kan jag inte skriva ngt mer Nijo.

Nijo, du vet ju nu att du ej kan ha med Acclaim förän du är uppe i 8 streck i detta lopp. -;)
Acclaim har förodligen lika bra chans att vinna fårn hans nuvarande utgångsläge eftersom han ej kommer att hamna sarg. men långt bak kommer han garanterat att hamna. eftersom jag ej tror att han kommer att kunna hänga med i rygg på Taggen när denna drar iväg i starten. Acclaim kommer att få sitta i andra spår länge i detta lopp och förmodligen kommer han även att få bra draghjälp bakifrån eftersom detta finns en massa herrar i detta lopp som tål att göra jobbet ute i spåren sista 1000 och mindre. men det är som många skriver här. om han är ett första streck det må vara osagt. men 3-4 streck kommer att krävas i detta lopp för att bena ut en vinnare tror jag. ranken enligt hur det ser ut idag kommer att bli:
rank: 7-9-5-10.
Mina A hästar är SOlero Briljant+Pases.J.pej och det är även möjligt att dem 2 blir ett lås detta lopp.
annars är 2,4,10 tidiga bakom, framförallt skogans joker.
Larron du Bouffey ska bli mycket intrssant att se igen hur han klarar sig mot bättre motstånd, får fundera lite på vart han ska placeras. Men enligt ryktena så var detta en blivande elithäst som kostade en förmögenhet, skadade sig och sedan köpte Beglöf han nu,billigt……såg mycket fin ut från vinnarhålet senast.
Senast Soljero vann över 2640 som bara hänt en gång, var segertiden 16.7. Det måste förbättras kraftigt!
vadå senast? vad har det med saken att göra? det är ju knappast rättvist att nedvärdera en häst för tiden han har sprungit vid en vinst, han kan ju inte göra mer än att vinna! Annars har han ju 1.14.2 som rekord på lång distans och det finns det inte så många i fältet som kan skryta med precis!
Solero Briljant har gjort flera bra lopp över längre distanser i början av sin karriär, men de senaste åren har han nästan bara startat på kort och medel, därav inte fler vinster…..
Såfall kan vi ta Acclaim som ALDRIG startat på längre distans än 2140m.,……..klaga på det istället????
Hmm visst är distanse ett frågetecken för Acclaim men du håller ju Soljero före Acclaim så!
Herregud, så mycket tuppfjät!!
mvh
Bertil
Haha ja fråga Nijo varför!
vad? jag försvarar bara mina tips och åsikter när Rickard försöker såga dem,,,,,,så enkelt är det.

ahhh! sandlåda.
Visst…men var ska sleven vara …om inte i grytan ;-)
mvh
Bertil
Hehe nu är vi vänner igne (tills nästa tvist)!
Acclaim är struken
mvh/Thomas
Oj oj det blir en omställning för många! Eftersom den var streckfavorit och då får man in Skogans Joker Istället!
DEt betyder att just denne har större chanser och även att Pases J.Pej kanske kan vara en spik?
det var riktigt uselt asså,,,,,nu kommer det bara en massa streck på mina hästar. Hade som sagt inte haft med acclaim på systemet för 5 öre.
Pases.j.Pej blir ingen bättre spik pga strykningen rickard, får fortfarande inte ledningen med solero briljant invändigt. Det betyder dock att SKogans Joker får ett bättre spår och bättre vinstchans.
Frågan är hur hårt Danne kommer köra för ledningen och hur mycket Untersteiner vill ha den……..
Det verkar som Åke rycker skor på alla hästar, nu ska även Tag The Devil* springa barfota, en skräll kanske?
Nijo- Klart det blir? Värsta konkurrenten i mina ögon är ju struken så!
Måste dock säga att Skogans Joker har fått loppet nu när Acclaim är struken. Den långa distansen är ju en klar fördel för honom, kanske man ska spika?
Möjlig spik, men nu fick Hövdingen spår 10 vilket är bra och han är van att möta eliten så jag tycker han borde räknas tidigt nu. Gick 1.12 över 2140m senast, hamnade i en iskall rygg och blev dragen sist i fältet så det är bara till att glömma den starten. Gick mycket bra för 4+5 starten sedan och formen borde sitta där.
Flying Herkules är också intessant, såg dunderfin ut senast som fatslåst, tränar väldigt bra och toppformen närmar sig nu enligt Hanné,,,,,får han ett bra lopp med fritt i tid så kan han verkligen flytta på sig över uploppet.
#54 Jag vet vad du skriver nu därför skrive rjag deT: Tommy Hanné vinner Guld ofta!
jaha? och det är relevant för att???? det är ofta 1 kusk som vinner på v75 som inte vinner särkilt ofta,,,,,,brukar ju vara beroende på att dem inte kör mycket i v75 eller har tillräckligt bra hästar.
Flying Herkules är en av de bästa hästarna i detta loppet när han är i form så varför ska man inta ha med hästen när den klart och tydligt närmar sig en bra form?
Men du spelar väl bara Goop Rickard? lycka till med 7 rätt då…..
#5,6 Ja eftersom jag håller Minnesota 3:a nu efter strykningen så GIVETVIS. Minnesota anser jag ha mer än dubblet så stor chans att vinna än Flying.
grundat på vad? du är ju en statistik nörd och minnesota har inte vunnit på 2 år och därav inget i gulddivisionen, stallet ligger väldigt lågt angående chanserna också = defensiv körning.
visst kan det bli vinst med max klaff, men att det är en dubbelt så bra vinstchans som Flying Herkules är du nog ensam om att tro.
#58, Jo jag vet. Men faktis tibland är statistik lite missvisande… Trodde tex på G.Moll trots dålig statistik.. Minnesota spurtade bra sist och Gooparna var lite uppåt på henne då. Ska läsa på deras hemsida senare ikväll om mer info.
HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAHA SÅ ÄGD NIJO, RÅKADE MINNESOTA VINNA?
Bra Rille!!!!!,,,,, fortsätt så!!. Fram med tänkbara vinnare och framförallt stå på dig emot Nijo. Här har vi facit,, han har inte alltid rätt även om han tror det själv!!!
#61, Nehe det menar du inte! Men nu komme rhan säga att Minnesota fick loppet m.m. MEN vad spelar det för roll? Flying Herkules Ex, Fick lucka men var inte ens 2:a.