V75-7 Åby 24/2-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Westax Kaffekarsk - Andersson M J32515 14,3a
2 Blue Canyon - Kihlström Ö 23101 13,7a
3 Hasse Molar - Söderström C 511d0 14,1a
4 Super Odds - Adielsson E 311d1 14,0a
5 Prestige - Söderkvist S 10353 13,3a
6 Slowstarter G. - Jansson G 55122 14,4a
7 Caballo* - Svanstedt Å 11302 13,9a
8 Limerick S.I.R. - Lindblom C-E 24101 13,8a
9 Hurricane Line* - Goop B d1d13 13,4a
10 Good as Uno - Widegren D d5112 12,9a
11 Operett Brick - Takter J 12535 13,2a
12 Paul November - Kolgjini L 01000 14,0a
ett lopp som står mellan 3 hästar, Blue Canyon, Super Odds och Hurricane Line, vem som ska rankas med bäst chans vet jag ej, svårt då alla besitter riktigt bra kapacitet och har form.
men får Super Odds fuska bort ett varv i ledningen så lär han troligen vinna.
Hurricane Line har 371:- tillgodo i den här klassen. Det räcker för mig. ;)
Super Odds kanske får fuska bort loppet enda chansen tror jag…
Observera att Prestige gick bra från bakspår sist…
Blue Canyon måste jag nämna eftersom jag hade vinnare på den sist!
Blue Canyon är ett tidigt streck. Vad tror ni om Prestige….som en liten bubblare…kan vara en trevlig krydda
mvh
bertil
Tror mest på Super Odds,,,fått lopp i kroppen och detta är en riktig kanon.
jag tror att jag kommer att spika här Super Odds !!!
#3, bERTIL DU SER VÄL!! En bra krydda ;)
allt hänger ju på hur Goop ska köra loppet här, Hurricane Line är bästa hästen och bestämmer Goop sig för att inte ge bort detta loppet som han senast gjorde med hurricane line så ska han räknas mycket tidigt. Blue Canyon utvecklas mer och mer hela tiden och så länge som han presterar bra så måste man nästan fortsätta strecka han, har iallafall tillräckligt bra stam för att gå långt.
Mjo kör han fram direkt med Hurricane Line får han troligen ta över eller? Han krossa rändåså Super Odds från dödens. Då riskerar han bara att bli nerspurtad och då av någon av dessa 2: **Prestige & Blue Canoyon !
**
Det tror jag…

plättlätt redan tidigt på veckan…. ska jag säga vet som vinner?!
haha, finns inte på världskartan att Goop får överta ledningen av Adielsson/super odds, nah dem kommer kriga hela vägen in till mål och måste gälla som favoriter med tanke på det blir ledningen och att Super Odds kapacitet är fotfarande relativt osynad.
får hoppas på en härlig duell :)
Mjo när det blir så vinner oftast en 3:e parter i detta fall BlueCanoyon!

rätt svar. Blue Canyon vinner plättlätt.
då kontrar jag med att 4 Super Odds kommer att vinna detta "plättlätt" :d

hed´z up med andra ord. bjuder du på plättar ifall Blue C vinner??
#14, HAHA :D!
Undrar om inte Brutalen har rätt, kanske Blue Canyon är en bra spik
Jo beroende på hur loppet körs.. Om Goop tar dödens och pressar upp tempot så kan det vara en spik annars aboslut inte.

för mig är det idag en ellr många i detta lopp. känns som att det ofta har varit i dessa 75 avslutningar som skrällarna kan komma. finns många som kan få mkt bra lopp i ryggar och har vässade speeder tillslut.
men nog får Örjan och BC ett fint lopp från detta redan goda utgångsläget. när han kommer att anfalla in på upploppet så är det inte många som har/kommer kunna stå emot.
visst är Super Odds en finfin häst. men förra loppet efter vila vet jag inte om man ska dra för stora paraleller med. Björn var på väg att släppa ner Alsace Ås i spetsposition, fick gå första 1000m på 18,2 i ett sprinterlopp.
spets kan bli tufft för SO att få i detta lopp då bricka 1 är relativt snabb ut.
som jag sa tidigare. en eller många!!
#18, Okej. Men knappast svarar 1 täten mot **Super Odds?
**Och du senaste V76-7 vanns av en favorit ;)
Jag kan lova med allt som jag har att SUper Odds missar ALDRIG ledningen i detta loppet, Goop tog ju upp lite senast och det var anledningen till att det såg ut som att Alsace Ås var snabbare ut, SUper Odds är kanske sveriges snabbaste häst de första 100 meterna.
Förra starten var första efter 7 veckors vila och hästen såg lysande ut trots att de blev ett blufflopp i ledningen.
Det ska vara en bra vinstchans nu också, kommer troligen att få bestäma en del i ledningn eftersom det finns med stor sannolikhet ingen i fältet som vill syna en sådan bra häst som sitter i ledningen.
Goop måste ju syna annars kan han ju stryka ;)
Prestige toppspurtade senast, även om han då avmaskades och vaccinerades innan loppet. Nu kommer han visa upp bättre form och den kloke streckar honom. Limerick S.I.R.har formen på topp och kommer nu att springa med helstängt huvudlag = extra växel
#22, Om man har råd så…

Men Limerick SIR kommer inte att få samma lopp som sist. sedan spelar det ingen roll om han har helstängt. tror inte han är i närheten av det tre hästarna som finns i loppet.
håller fast vid att BC kommer att få ett finfint lopp. för att han kommer att sitta i utv 2-3 i detta lopp och sedan kunna trycka till in på upploppt när Super Odds fått en tryckare av Operett Brick eller Prestige eller Paul November. för någon kommer att gå fram o sätta upp lite bättre tempo på loppet. tror itne han kommer att få dämpa som han gjorde i senaste loppet.
plättlätt!
hmm, risken är ganska stor att han kommer att få dämpa. Operett Brick och Paul November är knappast hästar som klarar att sätta upp tempot, det är hästar som måste ligga i draget för att sedan speeda på uploppet. Desamma gäller väl Prestige, inte direkt en häst som lägger sig i dödens för att trycka upp tempo.
Risken är överhängande att SUper Odds får bluffa bort ett varv i ledningen och om det ska bli tempo så är det troligen bara Goop och Hurricane Line som har häst nog att sätta upp tempo i dödens, men gör han det???? Senast man trodde det sår fick Baron Rols springa på i 1.18 tempo i ledningen medan Goop att kvar i kön och körde bort loppet………
Jag har dock sett Blue Canyon vinna från dödens tidigare, men väljer Örjan att byta 2:a elr 3:e utvändigt mot dödens bara för att trycka upp tempot??? troligen ikke
#24, Håller med Nijo lite du nämner ju inte ens Hurricane Line för bövelen som jag tror är bästa hästen!
#24, Håller med Nijo lite du nämner ju inte ens Hurricane Line för bövelen som jag tror är bästa hästen!
Var precis inne på Stall Goop's hemsida och det står det:
**"Hurricane Lane, smyger med bakom och kör på speed."
**Vilket är vansinne i så fall vinne rhan inte det loppet då står det bara mellan 2,4 och då bör faktist 4 vinna eftersom tempot borde bli 0!

BC kommer inte att sätta upp någe tempo. det var inte det jag sa. men det kommer att pressas i detta lopp. det är vad jag tror iaf. sedan måste man komma ihåg att det är Erik som sitter upp bakom Super Odds. när var Erik bra senast. han har ju för bövelen kört bort mängder med favoriter och hästar som är högt uppe på %:en.
#29, Javisst jag köper absolut Kuskfrågetecknet Erik är ur form men ska han vinna några lopp så får han ju börja vinna de med en mycket bra chans osv. Jag spikar!
min mamma kan vinna med super odds från ledningen, en kusk behöver knappast vara bra för att dirigera ett lopp från ledningen med en bra häst.
brutalen, vad jag menar är att den enda hästen som kan och har kapacitet att sätta upp tempot i dödens är Blue Canyon nu eftersom Goop inte kommer göra det med Hurricane Line. Ingen annan tänker offra sin häst genom att köra mot favoriten i dödens, finns ingen som har en häst som klarar av det och därför är detta loppet upplagt för ett lågt tempo.
#31, Vinenr din mamma ett travlopp jomenvisst!
som sagt, behöver hon vara en bra kusk för att vinna med en bra häst från ledningen? gäller bara att hålla sig fast i vagnen, hehe……..krävs inte direkt någon större skicklighet om man kör bästa hästen och sitte i ledningen, det har vi sett flera bevis på.
Okej och jag har sett många motbevis på det!
och jag har stt ännu flera på favoriter som blivit bortkörda av "stjärnkuskar" som Goop och adielsson m.fl,
men det säger sig själv att en kusk behöver inte vara bra för att vinna ett lopp från ledningen med bästa hästen.

loppet kommer att köras och man kan inte säga att ingen kommer att försöka sätta upp tempo. tycker att det finns klara bud på den fronten. vem som sätter upp tempot återstår att se. sedan vad som är tempo kan ju diskuteras. men Björn kan jag tänka mig kommer att sätta upp tempo om det hår 1.17 första 800m. och Hurricanen är start. har gjort bra lopp ute i spåren. Operett B är ju o en häst som har vandrat i spåren några gånger från bakspåren. nu kommer ju Tankter att komma upp i vagnen. han brukar ju vara "vild" när han kör, en riktig friskus. men som jag började inlägget me - loppet skall köra och jag tror att det kan hända mkt i detta lopp. många mkt bra hästar..
Jaja men Super vinner :D
Operett Brick = död och sist om hon ska behöva pressa i dödens
Super Odds+hurricane line+blue canyon är överlägsna resten i detta loppet
SUper Odds lär knappast behöva sänka tempot för att vinna detta loppet från ledningen, är en kanonhäst och sedan Goop annonserat defensiv syrning så lär det ändå bli lågt tempo.
trav är trav, hästar är hästar OCH Erik heter faktist Adielsson i efternamn! tänk på det^^
Tänk verkligen på detta, trav är trav, det är inte varje vecka som den bästa hästen vinner, utan den som får det bästa loppet
precis och om bästa hästen får ledningen så lär det bli ganska enkel vinst väl? för inte går det att hitta någon som vill offra sin häst genom att sätta upp tempot i dödens här…….ingen som har häst nog mer än Goop och han vill inte.

Hit me Thomas!
#40, bÄSTA HÄSTEN FÅR INTE LEDNING SPÅR 9 SPETSAR GANSKA SÄLLAN!
Hmm jag s aju att bästa hästen var Hurricane Line. Nej men Super Odds blev för het annars vinner ju den, trodde aldrig att Hurricane Line skulle kunna bara spurta ner Super Odds men när Hurricane Line fungerar ordentligt är det en klass häst!
jo, men de är ju super odds också……..och visst var loppet upplagt för SUper Odds, tyvärr så blev han het och förlorade pga det.
Men visst var Hurricane Line bäst idag,vad jag vill minnas så sade jag även att det kunde vara bästa hästen tidigare i tråden men vinne rinte pga det inte skulle bli tempo+defensiv styrning……
#44, Jo. Möjligt att du sa.. Hehe men jag sa det i #42 iaf :D!
Och du Goop är kung!
Bara för att skryta lite… i inlägg 2 ramade jag in lopept ganska bra ;)