Egna travare!
Hur många av er här som skriver har egna travare? Skriv o berätta lite stam, ålder, pengar, rekord osv..
Brovve har ju en känd häst - **Charles du Gaulle!
**Själv äger jag ingen men en mycket god vän till oss tränar och äger det 3 åriga stoet *Prima Stella (4år i år).* Som fick pris som bästa 3åriga sto på Axevallas travgala i helgen!
Jag har ägt 3 hästar med polare…. Det har varit otroligt roligt men också besvikelse, men så här i efterhand kan jag varmt rekomendera att äga travhäst.
Vår första häst hette Yatzy Bermon efter kanon stoet Kitty Bermon, dock blev det inga starter då hon skadade sig under 2-års säsongen
Vår andra häst var Windrew som vann 2 lopp på Valla och tjänade dryga 160.000:-. Vi sålde sedan honom för 90.000:- och därefter starade den 4 ggr utan större framgång. Däremot var den 3:a efter Gigant Neo på valla, slagen med en längd(se länk; http://www.atg.se/ResultatServlet?datum=20020313&bankod=S&betType=VP&race=9 ) och 3:a efter Scarlet knight med galopp på vägen… De ni!
Vår sista häst heter Quantas Cash , han vann 5 lopp på 19 starter, tjänade dryga 180.000:- och var mycket bra men tyvärr var han väldigt skör och drabbades av en gaffelbenskada som satte stopp för hans karriär. Han slog Arnie Somolli plättlätt (http://www.atg.se/ResultatServlet?datum=20030512&bankod=S&betType=VP&race=5 ) Även Pirate Copy slog han enkelt. Felade bort en klar E3 final på Romme, galopp kort före mål och huvudet efter Spray(surt!!!) Blev slagen av Luxury Ås på gävle med 2 längder. Gick i sin sista start 15.2 med volt på Valla och gav 1.8 ggr tillbaka på satsad 10:a

pappa föder upp travare i en liten skala å tränar dem så jag har haft ganska många genom åren
haft en hel del hästar med familjen, för att nämna några.
Oplev frokjear: dansk kille som blev inbjuden till danska derbyt redan efter 5 starter tror jag det var, men vi avböjde och startade i ett consulationlopp istället då den kortare distansen passade bättre, slutade 2:a där efter ett lopp i dödens. Drog in några hundratusen, en halshäst som nästan bara fugerade under vintern och man visste aldrig hur halsen var.
Nicko Boy: en liten krigare, såg ut som en ponny men hade ett hjärta av guld, såldes till norland och drog faktiskt in en del pengar där.
Quick Mir: kostade en 100 000 kr, lysande stam och förutsättningar att bli en riktig topptravare, tyvärr så var det mycket problem med skador och lösa benbitar så han fick aldrig chanser att visa hur bra han verkligen var.

om vi här på TiF skulle ha en egen häst så skulle han nog döpas till…vaddå?? någon med förslag??
TiF Toy kanske???
Charles De Gaulle, känner kanske många till.
Sedan 2st 2åringar med fin stam där jag är delägare..den ena står just nu i frankrike på Robert Berghs anläggning där nere och heter Rob Ridge, den andra heter Cocktail Star
Sedan en del i ett kallblod som är 4år nu och heter Nordjet.
Bäverly Hills
mvh
Bertil
Röster på Bertil's :D
TIF TOY var rätt grymt men bertils var också bra :d

kom med mer förslag.
TIF PALEMA?
just nu har vi två stora travare som vi själva har fött upp (hoppas på start inom en snar framtid) vi har även fött upp många fina russtravare, en del tav dem ävlade vår dotter.

själv så har vi en 4 åring som gjort 4 starter.
Solöns electra e; Giant chill u; Pink dream ue; Zoot suit
Väldigt lik sin morfar då hon är mer uthållig än speed i henne!
Jag har en pensionerad travare, Shiny Faye som är 24 år.
Hon har sprungit in 96 800kr, kanske ingen toppensumma men på sin tid var det väl ganska bra…. Hennes morfar Lyon har dock sprungit in 1 285 785 kr.
Jag har haft henne som promenadhäst i snart 4 år och hon är helt underbar och har jättelätt for att lära 
Bifogar en bild på mitt hjärta =0)

Har varit delägare i tre hästar varav två fick fara till Irland på unghästträning, mycket dyrt och väldigt bortkastade pengar. Hade hästarna i träning hos Åke Svanstedt, Lars Lindberg bland annat men vad hjälpte det när det saknades något väsentligt, nämligen talang.
Får jag råd när jag slutat studera är det väl inte omöjligt att jag köper in mig på en liten del av en travare igen. För trots att det inte gick något bra var det väldigt spännande varje gång de startade. Det finns ett uttryck som heter "hoppet är det sista som överger människan" och det stämmer väl överens med hästägarna tycker jag så nästa travare jag deläger är säkert en KANONhäst!
mjo, har man en gång fått smak på travlivet och en bra häst så är man fast för evigt, en god vänn till familjen(johan lejon) hade ju "The Boss" om ni kommer ihåg den krigaren??? var ju en av de bästa i sverige ett tag,,,,,men sedan den dess har han bara haft skithästar och förlorat ganska mycket av de pengar The Boss sprang in. Lever på drömen och hoppet nu:)
Är själv på väg att kanske köpa in mig i en Spottlite lobell avkomma, 3 åring som kanske kan bli något,,,,ganska bra byggd+bra stam och med rätt träning och lite tur så kanske……..
var står den i träning då Nijo?
hos en vänn, ingen känd tränare som ni vet om alls,,,,det enda bra han haft tidigare är en häst vid namn Tuffe Ting som var med i sprintermästaren och Derbyt, men fick avlivas som 5 åring pga tarmvred elr något konstigt,,,,,Många år sedan,,,,,meningen är dock att han och jag+min far ska träna den om det blir aktuellt med att köpa upp halva.

Jag äger halva Rozzie Ås. (och nej, det är ingen som har köpt henne åt mig). Får väl se om den lillskiten någonsin kommer till start, inte en enda ens hyglig unghäst har tränats upp på gården.

Är det förresten någon här som kört lopp? Måste ju finnas ett par stycken?!

har en 3-åring e. Gidde Palema som jag hoppas kvala i mars. Sen har vi en 4-åring e Mr.Drew som är lite si och så hoppas att det blir bättre. Båda dom har fi fött upp själva föder även upp ponnyravare med god framgång. Sen har vi en 3-åring till som står inhyrd här e. Silver Pine.
tigrou: guuuuuuud va sööööt!!!