Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 471 ggr
Bertil
0

V75-7 Färjestad 3/3/07

**Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling.
**Auto. **1640:
**1 Dancing Avenue - Goop O 60150 13,4a
2 Simb Mirage - Jansson T 30325 13,5a
3 Jenspeter Hornline - Ohlsson U 32023 13,7a
4 Yamaha Brodde - Eriksson H 03421 15,3a
5 Stensro General - Lennartsson P 11241 14,0a
6 Diamond Hunter - Goop B d3231 13,8a
7 Nilas Gene - Frick K 25411 15,2a
8 The Bad Bride - Linder F 41330 14,5a
9 Uncle Sund - Uhrberg T 63210 14,1a
10 Isolated - Jakobsson M 23231 14,3a
11 Blyge Blixten - Wiman J 26201 13,4a
12 Titan Sund - Svanstedt Å 11230 14,4a

Rickard007
0

Hur skall Diamond Hunter förlora detta om det blir ledning och ganska soft tempo? Obesegrad i spets släpper sällan. Ser ingen som skulle kunna/ vilja gå frma och pressa upp tempot..

Dock för att nämna några + och - på vissa hästar:

Simb Mirage - Kuskförstärkning
Stensro General - Flitig besökare av vinnarcirkeln på sistone.
Isolated - Mega flyt lopp senast. Ska inte ha sådna tur igen.
Uncle Sund - Presterade inte alls bra sist, nedåt gående form?
Nilas Gene - Form!
JensPeter Hornline - Borde vinna lopp snart.

Har svårt att veta vilken häst som är andrahandare här?

Nijo
0

Diamond Hunter tar sig aldrig förbi Stensro General från start, det är så han kommer förlora detta loppet troligen.

Men sedan Uhrberg valt att köra Uncle Sund så måste den väl med på lappen också, liksom simb mirage som fått bra läge nu och kan få sitt lopp. Nilas Gene är en mycket fin travare, men spåret är inget kul och distansen är inte optimal, men denna hästen viker sig inte i första taget och placerar sig säkerligen i dödens-

Hannna
0

Uncle sund satt omöjligt till sist långt bak ikön och hade ingen chans att nå fram.

Dancing Avenue, startsnabb?

Rickard007
0

#2, Jasså du tror att Stensro spetsar? Har Diamond Hunter vunnit bakifrån någon gång?

#3, Jaha.. Nah sällan så han tänker svara spets..

Nijo
0

Uncle sund riskerer lika väl att hamna långt bak nu också….

Kan inte tänka mig att Goop svarr ledningen med Dancing avenue igen, kom knappt i mål senast och goop är inte kusken som kör offensivt 2 ggr i rad med samma häst.

Stensro general var grymt snabb senast när dem bytade till helstängt huvudlag och jag tror knappast att Diamond Hunter tar sig förbi,,,,,men han vann ju bakifrån senast via vinnarhållet och det är en bra häst i bra form så han ska inte räknas bort.

The Bad Bride hade jag trot mycket på om ett bra läge, bortkörd senast eftersom Linder ville ge han ett snällt uplägg, såg lysande ut då och är väldigt startsnabb när den laddas. mycket svårt från spår 8 men en häst i sitt livs form och bra kapacitet……

Rickard007
0

Okej, lätt DD 9-5,6 eller?

brutalaccent
0

Uncle Sund har klarat av liknande lägen tidigare. är ju lite beroende av att få bra ryggar att gå i när attackerna skall sättas in sista 700m. men senast så vart det inte mkt att göra för honom. har en bra speed att leva på. och det är alltid farligt från ett så bra utgångsläga som bricka 9 innebär. passas och skall med på lappen. tycker jag iaf!!

spetsstriden vinner väl Stenrso General som dundrar till spets - kosta vad det kosta vill! men han bör/kommer sitta där efter första 500m. kanske att han håller hela vägen in i mål??

Rickard007
0

Hmm känns riktgit tryggt med 5,6 här tycker jag..

Nijo
0

lägg till 2,9,7,8 så känner jag mig trygg också, hehe.

blir troligen 6 hästar i detta loppet, såvidare man inte ska försöka chansspika sig ur denna hålan. Problemet är att jag har ingen aning om vem som ska spikas då………..

continue
0

#9 Jag brukar ofta spika i såna lopp då jag inte har en susning och helst vill helgardera. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag köpt alla hästar i ett lopp och favoriten går och vinner. Då spricker jag hellre :)))

brutalaccent
0

gardering med en äkta "69:a"

Rickard007
0

#10, Mm men spikar du så skräller det? ;)

continue
0

# 12 Ibland, ibland inte. De gånger jag får rätt har jag sparat en massa streck som kan komma till användning i ett annat lopp. De gånger jag har fel är det bara att bryta ihop och komma igen. Det är trota allt "bara" en vecka mellan V-75 omgångarna.

Rickard007
0

#13, En vecka kan kännas som 3 år men också som 4 timmar!

Nijo
0

hehe, ett bra exempel har jag i lördags, garderade avd 2 med 7+9 hästar över 2 system och givetvis vinner andrafravoriten som jag trodde ganska mycket på och lika väl hade kunnat chansspika(lajos wurö)

Titans Sund och Yamaha Brodda är också 2 bra hästar som kan vinna detta med lite eller mycket klaff…….

Rickard007
0

#15, Spår 12 i Klass 1 gick gränsen vid Brons ? ;)

Nijo
0

japp, gränsen går vid brons och nästan klass 1 också,,,,,det är en väldigt bra häst faktiskt, men väldigt svår uppgift här. Kräver en hel del klaff med tempo och positioner,,,,,men sådant är ju inte omöjligt, såg hur minnesota lyckades vinna senast…..

Rickard007
0

Okej hehe gränsfall alltså :D

Kaitsu
0

Gillar kusken på Simb Mirage här.. Undrar om Tobbe inte lurar samtliga här? Haft dåliga spår de senaste starterna som nu blivit bytt mot detta fina läge.. Troligt att man ritar ner ett streck här.. och kanske nöjer mig med det trots bra motstånd från några håll.

Nijo
0

jo, mycket möjligt man chansspikar Simb Mirage, kan även ta ledningen och Torbjörn laddar eftersom hon är mycket startsnabb, riskerar dock att galoppera då….. Annars är det laddning från många håll vilket betyder att tempo är att vänta, Stensro General är löjligt mycket överstreckad just nu efter bluffsegern senast då han fick bestämma i mycket låg fart.

Kaitsu
0

#20 Jees… (finskt uttal) Flört Den som oroar mig mest är nog Uncle Sund.

Rickard007
0

Så ni menar att Torbjörn tar en Dagens dubbel alltså? För han vinner 1:a.

Nijo
0

naj,. torbjörn lär få stora problem i DD1,,, finns minst lika bra hästar, som har framspår där.

Bertil
0

Torbjörn - Torbjörn kan mkt väl bli Thomas - Thomas….

mvh
Bertil

ThomasH
0

Vi ska inte glömma Nilas Gene som jag tycker utan tvekan är loppet bästa häst

Nijo
0

hmm, håller med dig där thomas, men jag gillar inte kusken och det ser ut att bli ett hårt lopp från spår 7. Backar kajsa från start så tror jag inte hon lyckas runda allt.

å andra sidan är det risk för överpace i loppet då flera är ute efter ledningen och Linder verkar intresserad av dödens med The Bad Bride, så visst kan Nilas Gene få ett bra lopp med lite flyt.

Nijo
0

fått inside info nu:) Ser väl ut som att Kajsa laddar framåt direkt och då borde det vara en hyfsat bra chans, lär iallafall med stor sannolikhet besegra Stensro general som är kraftigt överstreckad, når väl inte ens ledningen här? Yamaha brodde tar väl den och sedan är stensro generals chanser helt borta, men låt säga det blir ledningen igen så lär han knappast få bluffa bort detta loppet som senast genom att varva på 1.16-1.17 tempo.

The Bad Bride är intressant också, toppform och har sett lysande ut den senaste tiden, kan vinna detta från dödens kanske, 2% lockar iallafall. Uncle sund+Simb Mirage lär få väldigt bra lopp och räknas tidigt.

Väljer att ta ner SImb Mirage lite eftersom banan kommer bli skitig och det gillar inte s.mirage.

ThomasH
0

Stromvarning för Yamaha Brodde som kommer att köras barfota för första gånger. Simb Mirage för Tobbe i vagen och springer barfota