Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 386 ggr
Bertil
0

V75-2 Färjestad 3/3/07

**Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
****2140:
**1 Alpha Rick - Pöllänen R 23012 17,7
2 General de Mai - Goop O 3dk31 16,9
3 Super Trick - Andersson A 04211 16,9
4 Miami Launcher - Alsén O 01213 17,5
5 B.B.S.Bigtrade - Linder F 12001 17,7
6 Staro Ypsilon* - Goop B 24411 17,3
7 Jordan Frontline - Svanstedt Å 52011 18,7
8 Breeze Sign - Andersson M J 30212 17,5
9 Jam Jam - Moberg J 351k2 16,8
10 Cafu Cafe - Frick K 34312 16,7
11 Comets G. - Ohlsson U 00112 17,1
12 Kicking Royal - Nilsen P L 51113 15,6

Rickard007
0

**BERTIL! Det är på Färjestad som V75 körs!

**Klass 3 brukar betyda att jag int ekänner till hästarna så mycket.. Samma gälelr här, tyvärr.

Nijo
0

SUper Trick måste verkligen bli favorit här, mycket fin travare som sett lysande ut i sina 2 senste vinster. 2 starter sedan flög han verkligen förbi allt och vann med mycket,,,senast fastnade han 3:e invändigt men kom ut på uploppet och exploderade,,,,väldigt fin travare.

Värst mot är med stor sannolikhet BBS Bigtrade som också är en riktigt fin travare, vann senast efter att ha varit borta länge och denna hästen besitter riktigt hög kapacitet när han fungerar. Såg faktiskt riktigt bra ut senast.

Antingen spikar man SUper Trick elr låser man loppet med BBS Bigtrade,,,känns så just nu.

Nijo
0

Kollat upp Staro Ypsilon med info och loppen,,,,när jag ser hästen jogga runt på 1.18 tid över 2640m så får jag en Juvel Neo känsla,,,,,liknar en riktig pansarvagn med en riktig kraft i stegen och mycket välbyggd. Vad gäller informationen så är detta en häst som haft problem med fraschören och därför inte kunnat prestera så bra innan, nu ska dock Olle Goop ha fått iordning på hästen och därav dessa prestationerna i de 2 senaste loppen.

Detta är en häst som kommer klättra mycket i klasserna om han håller sig fräsch.

Men! jag är tveksam på om jag vågar plocka bort Super Trick som också har imponerat vid sina 2 senaste starter och verkar besitta fin kapacitet, bra spår nu med.

BBS Bigtrtrade är en fin häst också, men det är tydligen 60% galopprisk enligt Linders senaste uttalande……

Kaitsu
0

Kan vara risky att lämna bort General de Mai från systemet om man garderar Staro Ypsilon som är mitt första bud från springspår. Har bra tider i kroppen och idag "bara" streckad på 16%. Super Trick ska med tidigt hur som helst..

Rickard007
0

#4, Jo man skall komma ihåg att det är den lägsta klassen. (III)

Nijo
0

vad är det man ska komma ihåg med att det är lägsta klassen??? brukar väl betyda att bästa hästen vinner eftersom den står billigt inne i klassen…….

börjat luta mer och mer åt staro ypsilon som känns mer och mer klar i detta loppet.

ThomasH
0

Comets G har toppfart och nu ett lopp i kroppen. Kommer nu att springa barfota

Nijo
0

mm, Stenström verkar ranka comet g mycket högt och det inger absolut respekt, kanske borde streckas med. Men spår 11 är svårt och Staro Ypsilon blir mycket svår att besegra från ledningen. JamJam är det positiva raporter från också, topphäst i grunden och kan utmana, Moberg har deklererat tidigt avancemang till dödens om lågt temp.

Kaitsu
0

Märk också att Comet G. har bra statistik på tung bana..

Rickard007
0

#9, Men hur är statistiken från bakspår?

Kaitsu
0

#10 Vad jag vet så har han aldrig startat från bakspår

Nijo
0

nä, och han har såfall bara startat typ 1 gång på hyfsat tung bana,,,, statistiken kan man glömma när det är på en häst som bara gjort en 8,9 starter i sitt liv.

svårt att veta hur han kommer hantera tung bana och då kan statistiken säga vad den vill.

Kaitsu
0

#12 Nja, jag vet inte riktigt. Man får ju en fingervisning om att han i alla fall inte har nåt emot tungt. Oavsett få starter.

Nijo
0

det håller jag inte med om, kanske vann eftersom motståndet var uselt, hur loppet utspeglade sig vet du ju inte och hästen kan lika bra ha travat dåligt elr inte gillat banan, men vunnit på ren kapacitet. 1 start säger ingenting.

ska tydligen ha frysit ill ganska mycket i färjestad nu och det är ganska stor risk att banan blir mycket hård såvidare det inte blir 6,7 grader imorg och då blir den mycket lös och tung…….