V75-5 Färjestad 3/3/07
Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
Auto. **2140:
**1 Havannah Brodda - Gustavsson E d6120 13,7a
2 Nevas Isadora - Oscarsson S 02005 13,4a
3 Kalinka Speed - Berntsson C 31010 13,1a
4 Brilliant Olympic - Andersen T 40077 15,1a
5 Knifetown Queen - Larsson H 30624 13,3a
6 Peach Princess - Bohman J 11405 15,8
7 Good Girl - Nilsson F 44626 13,3a
8 Gill Star - Swahn S 02324 14,3a
9 Björboflickan - Elfstrand M d4432 15,0a
10 Västerbo Muscles -Nisonen M 01330 14,4a
Stolopp + Lärlingslopp + Kallblod i samma lopp = det svåraste som finns. Nu ör det "bara" Ston och Lärlingar nog svårt det.
Gill Star den hästen som står bäst inne i loppet och har en bra kusk i sulkyn läget suger ju dock.
Nevas Isadora har ju faktist vunnit ett V75 lopp från bakspår..Formen verka rinte finnas där dock..
SVÅRT!
dåligt lopp, men Peach Princess måste ses som favorit, gått sämre de senaste loppen men var ruggig för 4,5 starter sedan.
#2, Tänkte nämna den med men visste inte om hon räckte till här… Är det ett klartecken eller`? :D
klartecken vet jag ej fasen, fortfarande en häst som kräver klaff med tempo och position, klarar inte att göra så mycket på egen hand,,,,men visst är det den bästa hästen i fältet.
Men jag lade även märke på att Gill Star spurtade mycket bra senast, dåligt spår men kan vara aktull.
inget kul lopp alls, men det känns som att den som får ledningen kommer att vinna…….
#4, Okej, Gill Star smäller till om tempo då!
Nej, men panelen…..detta har vi sett förut….och vi vet vad vi ska göra….
mvh
Bertil
vadå? helgardera?
#6, Garnera?

#2 Jag tyckte att kusken, Bohman J, fick dålig fart på Peach Princess sist han körde. Kanske det krävs ett proffs för att få hästen att ta ut sig.
#9, Okej, såg ej det loppet. Vågar man plockabort då efter det klara beskedet? ^^

Ja självklart!!!
men skyll inte på mig om den vinner.
#11, Vem ska vi skylla på då? :D
#7 och 8
Rätt och Riktigt…fast, det förståss…allt efter egen plånbok….Rickard måste väl pungslå morsan….tur att det inte var farsan ;-)))))))))))
;-)))))))
;-)))))))
Hahahhahaha Bertil du är rolig ibland!
Lustigheter är något som den sorgsne tar till när dämonerna uteblir…;-)
mvh
Bertil
#15, Domänerna? Så du är sorgsen alltså ;)
Domherren….min fågel…Domherren…
Herrens dom äro oss alla överallsmäktig…och bör så förbli i det att skapa dygd och etik….
mvh
Hugin o Munin
#17, Sluta för bövelen!

Björboflickan
#19, Startar i detta lopp. Menar du att det är vinnaren?

#20 självklart att hon vinner
#21, 10% eler något sådant kanske? Borde rensa bra.. Kanske är skrällduglig faktist, men bara om hon år mycket serverat.
japp, har en fin speed att tillgå men kräver mycket kaff med tempo, position och ryggar till uploppet……..
#23, Precis. Gör absolut inget själv.. Lite lik Giant Diablp även om det skiljer lite i klass där ;)!
likt acclaim då? skiljer inget i klass där,,haha:)
#25, Haha Okej. Så vilken position tog Acclaim 400 meter kvar senast? DÖDENS och vann det har jag aldrig sett Björbo göra direkt.. Acclaim slår Björbo om Acclaim startar på 2140 och Björbo på 1640 ^^

du din! stryk ska du ha…
#27, Kom då :D (Förresten varför?
)

syftade på Nijo. int du…

´lillflickan tar Acclaim i sömnen
#29, Jaha då håller jag emd :D
#30, Ja om Acclaim har brutit benet.

#31 nä när han e på topp hon utklassar honom
trots jag tycker acclaim är överskattad så fattar även jag att Acclaim har lekstuga med bjöboflickan,,,vinner med hela uploppet även med brutet ben……….
Jag slår ett slag för "Kalle Anka Speed" detta är hispigt sto som är bra igång och läget är hyggligt
mvh
Bertil
#34, En offensiv kusk som sällan släpper ledning..
Om man ska spela på kuskar i detta lärlingslopp så är det två som är betydligt bättre än de övriga, Elin Gustavsson och Christel Bertsson. Således rakar jag Kalinka Speed först och Havannah Brodda som tvåa. Men, loppet ska kanske helgarderas
2,3,6,8 blir troligen mina streck.
Elin gustavsson tycker jag inte kör bra alls, men christel Berntsson är en bra kusk, håller även jämna steg med "proffsen".
#37, Hennes hästar blir alltid heta i ledningen…
Nijo, håller inte med dig, tycker att Elin Gustavsson har rikt bra körhänder och är en av de bättre lärlingarna , en av de få som inte kör som de "hade stulit hästen"
men därav vinner hon nästan aldrig heller, hon kör helt enkelt för mesigt och blir mer elr mindre överkörda av de andra kuskarna. Sitter fast väldigt ofta med sina styrningar.
s.swahn är givetvist också en ganska bra kusk, iallafall i dessa sammanhangen, liksom Nisonen är helt ok.
#39, Det uttrycket använder min farfar med haha. Fats han tycker alla i norr gör det ;)
Peach Princess kommer att köras barfota. Kalinka Speed var mycket seg mot upploppet senast och är nog lite överstreckad, Västerbo Muscles fick en mycket tung resa senast, men värmde ju dunder innan, se upp. läget är inte så dumt för honom
hmm, Jag tror kalinka speed har en bra vinstchans här i kraft av ledningen och bästa kusken. Christel är en jäkel på att hålla igång denna häst och har imponerat på mig vid de senaste 3 segrarna. Tror det är ganska stor chans till ledning och lågt tempo här och då ska det krävas mycket om någon ska lyckas ta dem längderna tillslut……..ska även blir barfota i denna starten. MYCKET intressant.
som sagt, bästa hästen vinner inte alltid och här finns det knappast någon som vill dra upp temot i dödens och jag tycker kalinka speed är top 3 bland de bästa hästarna i fältet. Efter peach princess och gill star då. Men dem har dåiga lägen och jag har svårt att se dem plocka in längder på färjestads korta uplopp (170m)

Här spikar jag troligen 3 Kalinka Speed! Går troligen barfota runt om enligt Selin eftersom det blir skitig bana och då Christel kör för spets tror jag ingen släpps förbi (100% på tung bana dessutom).
Spika i ett stolopp och dessutom en massa talanglösa lärlingar har ni inte lärt er någonting ;-)
mvh
Butter Utter
Jag menade just senast att Just 3 Kalinka Speed inte var bra senast och är överstreckad. En spik på henne måste vara mycket tufft, Jag kommer att strecka alla bävrar i detta lopp
Det är mina ord med!
Ett helt gäng virriga uttrar…jag är inte ens säker på att jag får med vinnaren även om jag streckar alla!!!
mvh
Bertil

Klart att det är smartast att gardera under dessa förutsättningar, men iom att dom klargjort att pållen ev. går barfota o Christel kör för spets så chansar jag här. Sparar streck till de andra loppen.
Tar ofta chansningar - och på fel ställen tyvärr 
Normalt skall gill star vinna detta… Tar man många så.,. Min rank: 8-7-3-5-9-2-10
normalt? gill star har inte vunnit på nästan 30 lopp va? normalt existerar inte rickard och särskilt inte från spår 8.
Det ser ut som en bra vintchans med aktuella förutsättningar för kalinka speed, sedan behöver jag garderingsstrecken till de 2 sista loppen som är betydligt svårare med dåliga favoriter.
Låt säga jag garderar med 4,5 hästar så är det ändå en överhängande risk att jag förlorar i detta loppet eftersom det är väldigt jämnt och svårt lopp där positionerna troligen blir avgörande. Ledaren vinner detta tror jag,sedan är det extra plus att det är bästa kusken, kort uplopp och en bra häst.
#50, Ursäkta då kingen men kapacitets mässigt tycker jag det.. Vem vinner då? Stjärntipparn själv!
hehe, men rickard, hur kan du säga att en häst i normalt fall ska vinna detta om den inte vunnit på ca: 30 starter??? du går ifrån din egen statistik som du brukar hålla på, men det verkar väl som att den endast gäller när det passar dig???
kapacitetmässigt? jag har fanemaj inte sett någon särskilt bra kapacitet på gill star, kapacitetmässigt är hon väl precis som alla andra i detta dåliga lopp, bara det att hon har sämst läge av alla.
vem som vinner? det vet jag inte, men jag kommer att spika kalinka speed med dessa försutsättningarna.
Näähä du Rickard här får du ge dig om du inte har rapporter om senaste jobb etc. både din 8 och 7 ter sig märkliga om du inte har ärke-info att delge oss
mvh
bertil

Streckar 2, 3, 6, 9 och 10 här.. Blir troligen tuff öppning där Christel inte ger sig i spetskörningen vilket gynnar de andra. Trots Gill Stars senaste lopp på näthinnan tror jag hon får svårt från sitt svåra spår. PP tas med på toppformen och då den är vässad inför detta (har dock ingen riktig feeling för henne)
När lärlingar kör om spets så kommer någon från bakspår att vinna och jag sätter min slant på formtoppade Västerbo Muscles
kör om spets? är ju bara en som deklererat att den vill ha ledningen och det är christel,,,,,ingen annan tänker ladda i stort sätt så jag ser ingen anledning till varför det ska bli en hård öppning.
annars är det ju bättre att hon kör hårt för ledningen istället för att gå ner i rygg ledaren och ge upp loppet, ni vet så Goop brukar göra hela tiden och även adielsson på senare tid.