Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 294 ggr
Bertil
0

V75-6 Färjestad 3/3/07

Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling. Auto. **2640:
**1 Capricorn Label - Uhrberg T 42133 14,5a
2 Empire B. - Lennartsson P 00k14 12,3a
3 Flying Young - Sundberg H-O 10310 12,6a
4 Dalshan As* - Goop B 21102 12,8a
5 Carl Dime - Söderkvist S 30003 13,2a
6 Sir Henry - Johansson G E 62520 12,5a
7 Eiffel Tower - Eriksson S 43012 15,5a
8 Spray - Goop O 40513 12,8a
9 Nine One One L.* - Jansson T 21412 12,8a
10 Jumping Jack Brew - Andersson M J05503 12,7a

Rickard007
0

Hade det varit framspår hade Nine One One L. Spikats. Nu spikas han väl ändå?
Var bara 3 längder bakom Arnie Somolli senast och då gick Arnie i eldning och 911L. Bakifrån. Ska vinna detta lätt!

Motbud?

**Capricorn/Dalshan As*?
**

Den sistnämnde är kvar i silver endast för att ATG höjde gränserna iår…Konkurrerar väl bara om smyglopp!

Nijo
0

Flying Young gillar jag skarpt och hon måste verkligen räknas, får säkert ett bra lopp här och är van betydligt hårdare motstånd.

Empire B är en fin häst som går framåt med seaste loppet, men är dte tillräckligt??

annars har väl troligen 911L en bra chans som rickard sade, kan dock vara värt att syna helt klart. Dalshan As har väldigt bra fart i sig också, klarar faktisk en hel del grovjobb.

Rickard007
0

#2, Fegt att gardera!

Nijo
0

Nja, men jag tycker Flying Young är en lika bra häst som 911L, men det är tveksmt om jag vågar spika den,,,,,kanske.

Har ett bättre spår iallafall och Capricon Label blir också mycket farlig från ledningen…….

A hästar är 3+9 iallafall……..

Rickard007
0

#4, Inte är Flying Young en bättre häst. Bara smyger med. Nej nej klasskillnad. Capricorn köper jag men 911L. Ska bara vinna detta!

Kaitsu
0

#1 911L är en grymt fin häst.. men jag gillar Dalshan As som trivs ypperligt på distansen och som får vänsterhänte Goop bakom sig. Kan bara inte spika här.. Hur snabb är Empire B ut?  Har för mig att den är rätt snabb ut. Klarar Capricorn Label att svara ut honom? Låst på 1-2-4-9?

Nijo
0

Rickard, tror att du är KRAFTIGT ute och cyklar nu,,,,,Nu ska du ha klart för dig att Flying Young har alltid varit en av de bästa i sin årgång där hon krigat i många fina lopp och sedan har hon varit ute i Gulddivisionen med flera bra prestationer också.

911L har varit ute i silverlopp och bronslopp mest den senaste tiden och vad jag vet inte några särskilda meriter från årgångslopp,,,,

motstånden som dessa 2 hästar mött genom sin karriär skiljer ganska mycket där Flying young varit ute mot hästar som är 1-2 klasser bättre än de 911L varit ute mot.

Capricon är KNAPPAST lika bra häst som Flying Young, men visst kan den komma före nu om bestämma i ledningen och bättre form……

Sedan ska vi ta om ditt referat om att flying young bara smyger med i rygger??? Vinsten för 2 starter sedan vandrade hon i dödens hela loppet och besegrade hästar som jewish banker och always alluring på ett lekande sätt då hon var överlägsen!

Nijo
0

Dalshan As är annars minst lika bra som 911L också,,,,dem 2 har gått jämnt i Norge och det finns absolut inget som visar att 911L skulle vara en bättre häst som bara ska gå ut och vinna detta.

Empire B ska dock bli intressant att följa, också en väldigt bra häst som nu har 2 lopp i kroppen.

På min lapp kommer det finns 5 hästar i detta loppet.

ThomasH
0

Vi ska ha klart för oss att Capricorn Label aldrig har förlorat i spets, och är mycket snabb ut.

brutalaccent
0

Empire B. gick hur bra som helst senast mot tuft motstånd. honom skall vi ha, men det är som Nijo säger. 4-5 hästar skall nog med på lappen i detta lopp. jämt och spännande lopp.

Rickard007
0

#10, Kari var inte riktigt nöjd med han sist. Kansek behöver ett par lopp sa han. Men att den skulle räknas på läge.
Nah ni bollar fram och tillbaka.. Tacksamt mycket tacksamt för jag ska lira DD och spiken är självklar. 112S.

Bertil
0

Dessutom bör distansen passa Empire rätt bra denna gång.

mvh
Bertil

ThomasH
0

Empire B. tog inte i för fullt senast. Nu har han läge för spets och ska nog streckas. Vi ska inte heller glömma Dalshan As* som nu förs barfota och får ju Björn i vagnen

Nijo
0

Dalshan As har varit ute i gulddivisionen i norge och han imponerade vid senaste segern i sverige, många som spikar han också har jag hört eftersom han är kanske bättre än 911L och har bättre läge.

Men, om Empire B tar ledningen här så är loppet troligen över tror jag. Väldigt fin häst.

Flying Young är inte i form och har knappt tränats så det är inga bra raporter på den, hade kanske spikats annars, nu blir det bara ett garderingsstreck.

Rickard007
0

Har spelat 9-5 rak x 20 och jag känner mig trygg ;)

Nijo
0

hade inte jag gjort, tror inte någon av dem kommer vinna, garderar troligen med 7 hästar i detta loppet och 8 i sista.

Men jag får väl hålla med om att 911l har en bättre vinstchans än stensro general, helt klart.

Sir Henry+SPray åker med på lappen också, 2 väldigt kapabla hästar som tränar bra.

Kan Dalshan As plocka ner en så bra häst som Scarlets aino så sa det inte vara några större problem att besegra 911L med dessa förutsättningarna.

Stensro general har fått snabba pengar på sig och kräver troligen klaff genom bra ryggar med tempo eller att få bestämma länge i ledninen, inget av det känns särskilt aktuellt.

Rickard007
0

Oavsett på vilket sätt 911L. vann så sa jag att den var klar. Sedan om det var lute flyt är skit samma den vann som jag sa!

Nijo
0

911L fick ett bra lopp 3:e utvändigt med tempo, men gjorde också en bra prestation helt klart. Men det är inget snack om saken att Dalshan As vinner det loppet felfri, den prestaionen var riktigt bra. Och om Capricon Label hade fått ledningen så hade den också blivit farlig, gjode ett fint lopp.

Stensro general var usel och där hade jag allafall rätt och mina 9 streck kom till använding med en stor skräll.

Bertil
0

Credits till Rickard nu…för pärskans!!

mvh
Anja Pärkans

Rickard007
0

Tack Bertil jag sa ju det!