Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 406 ggr
Bertil
0

V64-1 Solvalla 7/3/07

Lopp 3. V64-1. Tvilling. Auto. **2140:
**1 Big Toro - Kihlström Ö 10300 13,0a
2 Torvald Palema - Svanstedt Å 20014 11,3a
3 Monterry Ås - Lindblom C-E 54d00 12,4a
4 Ambassador As* - Adielsson E 042d2 12,6a
5 Olganina* - Jansson T 11120 13,3a
6 Prime - Lennartsson P 23310 12,8a
7 Little Wood* - Frick J 06600 12,3a

Nijo
0

Torvald palema har inte startat på 4 månader, inte mer än rätt att gardera upp med ambassador As då,,heltäckt med dessa 2 hästarna.

Bertil
0

Olganina får också plats tillsammans med de du nämnt

mvh
Bertil

Nijo
0

Bertil, vad är det för en häst??? är det jag som är okunnig eller är det en ny travare i sverige???

Bertil
0

Olganina hamnade hos Kung Åke förra året…dock väljer Åke Torvald Palema denna gång. Olga årsdebuterar, så det är läge att garnera. Men kapacitet finns.

mvh
Bertil

Nijo
0

så svanstedts häst och han väljer att köra Torvald palema….. låter som en onödig gardering då eftersom Åke givetvis väljer att köra den hästen med bäst chans.

Bertil
0

Bäst chans innebär inte med nödvändighet att den vinner…Jag garnerar, vis av erfarenheten ;-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

Hur många har slagit Conny Nobell här?  ;)

Nijo
0

äh,,,,ingen? kanske torvald palema……..

Rickard007
0

#8, Jasså? PRIME då? Bara skämtade lite tror knappast den vinenr här men den har slaget Conny.

Bertil
0

Prime är ju bra igång och van att möta pansarbävrar

mvh
Bertil

Rickard007
0

Hehe okej klartecken ;)

Nijo
0

Prime är framförallt en frontrunner på 1640m och mot sämre hästar, knappast aktuell här såvidare torvald palema och ambassador as inte galopperar elr bryter benen.

ska vara och är klasskillnad

Rickard007
0

Nej det jag sa!

Nijo
0

Efter att ha funderat lite så tror jag att Torvald Palema blir 1 av mina 2 spikar,,,Är trots allt en riktig stjärnhäst som troligen kommer vara med i elitloppet i år, Svanstedt gillar hästen skarpt och här ser det ut som ledning direkt för att sedan köra i lågt tempo försa varvet vilket det ofta blir när det är få hästar i fältet och alla har bra positioner,,,,,sedan sticker torvald palema undan till en säker vinst med 1.12.5 sista varvet?

Liknande upplägg som Pases.J.Pej hade i sin årsdebut……Behövs ingen form för att göra den prestationen, med klass kommer man långt.

Bertil
0

Du skippar alltså Pershings dotterdotter ;-)))

Torvald är nog lite för bra trots uppehåll, har du hört hur träningen o snabbjobben har gått?

mvh
Bertil

Nijo
0

höre något för 2,3 veckor sedan och då såg det lysande ut, svanstedt var helt lyrisk tydligen.

men hur snabbt han har tränats osv vet jag inte,,,,,,men svanstedt har väl sagt innan att detta är en häst för elitloppet om jag inte minns fel och då tycker jag han ska vinna detta trots 4 månaders uppehåll,,,,,,,enligt min analys blir det väl som ett snabbjobb för han???? ca: 1.16 första varvet och 1.12.5 sista varvet……….

kan bara se ambassador as mot, men han har väl bara  lopp i sin kropp och får kanske vandra utvändigt här………ska inte heller kunna besitta någon särskilt kapacitet jämfört med torvald palema om den är hel och frisk nu……

Bertil
0

Tack för redigt svar nijo!!!

Enda risken är väl att detta ska bli ett "lopp-i-kroppen-lopp".

mvh
Bertil

Nijo
0

hade man kunnat tro, men nu pratar vi om svanstedt……svanstedt kommer ju köra för vinst som alltid och han kan ju knappast undvika ledningen här och mot detta motståndet så lär han få bestämma mycket också,,,,,,,,

tror det är en ganska bra vinstchans, spikar är ju annars mycket svårt att hitta,,,,,svåraste omgången på länge med v64……

Torvald Palema+Lugdunum får dock bli mina spikar,,,,vinner på ren kapacitet och klass. Hoppas jag

Bertil
0

Jag kör bara en spik…oftast…eftersom jag reducerar ;-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

Spika Torvald då ;)

Nijo
0

Bertil, jag brukar också köra 1 spik på v64 och sedan låsa 2 lopp på 2 hästar,,,,,men förutom detta loppet så hittar jag inget annat lopp att låsa på 2 hästar,,,,,sista isåfall där jag kan låsa på florence broline+lugdunum, men vem ska jag spika då????

jäkligt knepig omgång:(

Bertil
0

Knepigt var ordet sa Bull, ……….sa Bill

mvh
bertil