V75-3 Mantorp 10/3-07
**
V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Anelka - Lindblom C-E 63411 12,2a
2 Flying Herkules - Hanné T 00253 11,8a
3 Skogans Joker - Takter J 31120 11,6a
4 Taylor Boko - Lennartsson P 50343 12,4a
5 Ima Super Crown - Eriksson S 52002 12,9a
6 Minnesota - Goop B 44431 12,6a
7 Acclaim - Eriksson H 31311 12,5a
8 Beardmore* - Svanstedt Å 20450 12,1a
9 Favorit - Kihlström Ö 46341 12,7a
10 Picture Ås - Jansson T 11513 11,3a
11 Robinson Starlight - **STRUKEN
**12 Blue Chip Star* - Adielsson E 0125d 12,5a
Acclaim!! Bör ju vinna detta..
Motbud:
Minnesota - På grym form. dock behövs det en fin resa.
Picture Ås - Bör gått framåt sen senaste starten.
Skogans joker - Kanske? Kanske sämre form nu. Tveksam.
Minnesota lär knappast får ett lika fint lopp som senast och jag har mycket svårt att se den vinna här. Acclaim tror jag inte på från 7, plockar jag bort med stor sannolikhet, tacksamt att han troligen blir stor favoit också.
Ima Super crown var bra senast och denna tös har jag väntat på länge, är tidig vid gardering för mig.
Picture Ås kan mycket mer än senast, banan som ställde till det och den är ganska tidig i detta loppet.
SKogans Joker får jag hoppas skärper upp sig, ska ses som favorit här tyker jag om banan bir fin.
Flying Herkules verkar ha riktigt fin form nu och har sett lysande ut i de 3 senaste loppen, hade vunnit senast vid fritt tidigare(han inte accelerera tillräckligt snabbt)
ANelka tar ledningen och kanske får bluffa bort mycket där, ska räknas isåfall, varifin vid vinsterna.
ca: 5 streck blir det troligen i detta lopp.
Man är inte seriös om man plockar bort Acclaim.. Inte heller ta bort Minnesota som har megaform på 5.
megaform? jag står fast vid att klass slår form och den klass Minnesota en gång hade är borta nu, kräver ett perfekt maxlopp samtidigt som en del andra underpresterar, visst kan det blir vinst men chansen är liten. MEN Minnesota går troligen in på systemet förre acclaim pga bättre spår, så mycket kan vi säga rickard.
Visst kan acclaim vinna loppet, men jag tycker chansen är sådär, har absolut inte större vinstchans än någon annan i loppet och är absolut inte streckvärd för mig. Om strecken är på ca: 20% så tar jag med acclaim, bättre chans ska han inte ha.
Blue Chip star är ett kul drag annars, uselt spår men bra kapacitet och med tempo och rätt ryggar så kan det blir vinst,men tempo blir det väl inte här??????troligen ikke
Haha du är ju sjuk förfan. Detta har du sagt varje gång han vunnit. - "Han har absolut inte större vinstchans än någon annan i loppet". Man brukar lära sig på sina misstag..
. Haah Form slår klass heter det men.
han har vunnit 2ggr och båda gångera hade han mycket bra spår och fick ett mycket fint lopp med bra position och tempo i loppet…….
Spår 7 nu är inte bra alls och acclaim hamnar troligen långt bak och tempo tror jag knappast det blir,,,,,,Tror denna uppgiften blir mycket svårt för acclaim.
Det har du trott innan med.
japp, men då har jag haft otur med att acclaim har fått en bra position i 2:a utvändigt eller 3:e utvändigt och sedan har det blivit tempo på loppet,,,,,,här lär acclaim som bäst få 5:e utvändigt och något tempo tror jag knappast det blir.
Du som haft otur? Inte att du vart lite fel ute?
nah, det tycker jag inte direkt,,,,,,han har varit streckad på 80% och vunnit knappt efter väldigt fina lopp,,,,,sådana hästa är inte intressanta för mig spelmässigt…..Men visst borde man förutse att han hamnar 2:a elr 3:e utvändigt från spår 2+9 elr vad han haft.
Det var inget fint lopp sist. Huvudsaken är väl att han vinner inte med hur mycket?
hehe, inte däri problemet ligger rickard,,,en häst som vinner med ett huvud eller halv längd är ju knappast en bra 80% are,,,,nästa gång kan han lika väl förlora med ett huvud eller en halv längd……..SKillnaden är att han hade lite mer tur med positioner än de andra hästarna……..
Klart han fick ett fint lopp senast,,,,,fick 2:a utvändigt det var bra tempo, skogans joker fick lägga sina krafter på att köra sig till ledningen och sedan gick Acclaim visserligen sista 300m? i dödens, men det enda motbudet i skogans joker fick lägga sin krafter på att kör sig till ledningen och gillade inte banan riktigt enligt tränaren.
så om acclaim hamnar 5:e utvändigt nu och tempot är lägre, motståndet lite bättre, vad är chanserna då att han ska vinna när han vunnit med betydligt bättre resor tidigare och knappt med halv längd……
Det var minst 400 meter. Chanserna lite sämre men knappast är det skogans som slår honom.
tiden får utvisa:)
annars tycker jag att flying herkules och ima super crown står på tur….starkt lås?? hehe :-)
lite mer seriöst är väl att Anelka blir livsfarligt från ledningen, varit väldigt bra i 2 senaste och kommer nog få bestämma lite här. Picture Ås blir också livsfarlig, ska inte ta så hårt på senaste prestationen eftersom han var kraftigt missgynnad av banan och balansen
Plus att det var årsdebut för honom. Nej han skall kanske passas.
Ditt skämtsamma slås Ima + Flying ingen utav dme me dpå 6 för min del.

Om acclaim ska med på mitt system ska banan vara hård…
Jo det är sant, om banann är lös så kan man ju räkna bort han direkt.

Enligt prognosen så kommer det bli rätt så milt väder på lördag. Upp till 8°C..
kaitsu, då är det bara frågan hur vädret är torsdag+fredag för att om det skiftar från minus till +8 så lär banan blir mycket lös och tung.

Ska tydligen vara milt väder (skifta mellan 1-6°C) även torsdag o fredag.. Regn väntas oxå komma under torsdagskvällen/natten. Hur påverkas banan?
Ja dte är frågan. Ganska viktig info…

varför ströks acclaim sist?
#22, Hovböld. Hockey sa att han kanske hade kunnat starta men att det inte hade varit riktigt schysst mot hästen.
Acclaim vinner nog,så det får bli en spik…
hehe, acclaim är inte med på 7,8 hästar på min kupong,,,,,rankar väl han som 5: i loppet kanske, men han är kraftigt överstreckad och därav plockr jag bort han.
stor risk att han hamnar långt bak här och sedan är han inte bättre än någon annan då han inte kan göra särskilt mycket själv.
Asså ditt jävla snack om att han inte är bättre än någon annan… Konstigt att han har flera V75 segrar och mest Startpoäng av alla men det är väl en slump eller?
nja, han har ju startat mest i v75 av alla tror jag också……han har 2 segrar med bra resor och dåligt motstånd, so what? han är inte bättre än tex minnesota tycker jag.
Haha ingen bra resa sist men.. Ditt resonemang håller inte.
jaha? satt 2:a utvändigt nästan hela loppet, möte dåliga hästar och när ledaren fått lägga en del krut på att få positionen så ska väl acclaim klara av att gå i dödens under ca: 300m tycker jag.
minnesota är som sagt minst lika bra häst med liknande egenskaper, skillnaden är att minnesota lär hamna bättre till i detta loppet…….
Acclaim är en bättre häst än Minnesota.
11 Robinson Starlight - STRUKEN
och inte sörjer jag….
mvh
Bertil
Inte jag heller. Men jag sörjer din seg het ;)
Ääähh, jag har ju ett vuxenliv att fixa…;-)
Tycker att jag servar er mer än jag får creds för ;-)
mvh
Bertil

#33 Alltid lika uppskattat!
Haha men Staffan servar oss fan inte bra bara massa strul!
Nu missade du ämnet något…jag är inte en server…bara din viruella mamma ;-)
mvh
Bertil
PS Tack Kaitsu
Haha okej ;)
Anelka kommer att köras barfota runt om och gör ju sina bästa lopp i spets, han kommer att laddas för det. Flying Herkules jobbar mycket förbättrad i veckan ock kommer att springa barfota, se upp!! Picture Ås missgynnades ju av banan senast och slipper ju brodd nu