V75-5 Mantorp 10/3-07
**
V75-5. V3-3. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Global Glory - Goop B 30206 12,7a
2 Tabula Rasa T.J. - Takter J 00000 12,4a
3 Camilla Highness - Uhrberg T 14016 11,4a
4 Flying Young - Kihlström Ö 03106 12,6a
5 Tobina Pazzione - Lennartsson P d3303 12,5a
6 Stenåsens Winny - Söderkvist S 63011 11,9a
7 Ingrid Palema - Svanstedt Å 12110 12,0a
Pinsamt litet fält. Stenåsens Winny spetsar och släpper till? Den som kommer fram först fömodligen eller? Camilla går nästan bara på Jägers men ska trots det räknas här…tidigt dessutom. Ingrid emot dessa 2? Känns som alla eller de 3? Kanske Flying…
Rickard, är ju skitsnack att camilla highnes bara går på jägers, finns inga somhelst bevis för det,,,bara till att kolla upp starterna så kan du se att hon har gjort precis lika bra lopp på andra banor också. herregud!
Camilla Highness har dock inte startat länge och stjärnhästar brukar behöva 4,5 starter innan dem är i bra form, men detta motståndet håller väldigt dålig klass så det kan bli vinst.
Flying Young har väldigt fina förutsättningar, tycker om kort distans och med lite hästar i fältet så kommer hon bra till, dock ingen bra form just nu, annars en spik.
<Ingrid palema, ska räknas med, heltäckt på dessa 3 hästar.
Ledning tar troligen Global Glory!
Haha jag skrev baar så för att du skall komma till att bli tjurig. Nej beviset är att PETRI har sagt dte själv. Fatat det.
ge mig den texten isåfall som bevisar han har sagt det,,,,,Jag tror knappast petri puro har sagt att Camilla Higness bara presterar på jägersro,,,,,,fakta finns ju att hon har gjort mycket bra lopp på andra banor också. Bara till att kolla upp tidigare lopp……
Han har inte sagt det så det är nerskrivet tror jag ej. han har sagt såhär något i denna stilen: " Camilla går bäst när hon får springa mot stallarna som på Jägers".
Tycker att Camilla Highness ska vinna detta, men de kloke ska kanske gardera med Ingrid Palema, de övriga tror jag inte har med detta att göra
hehe, rickard , och hur fick du det uttalande till att Camilla nästan bara presterar på jägers???? är inte ens i närheten.
Men thomas, hur bra är Camilla highness utan lopp i kroppen på 2 månader va???? får se vad Puro säger hur hon går i ränngen…….
Vafn tror du Nijo? Hur många banor har stallarna i upplopepts riktning? Jägers + en till vilken är det?
men då är det jäkligt konstigt att hon gjort så pass bra lopp på så många andra banor, hur har det gått till????
MEN FATTAR DU ILLA? Inte bara då men oftast. "i regel" sa han!
ok, men även det är konstigt då jag ser många vinster och bra prestationer på andra banor, Camilla Highness har ven gått väldigt bra utomlands,,,,,hur är banorna där????
jag köper inte resonemanget och sedan är det bara till att kolla på hennes resultat på de olika banor.
Jag skiter i om du köper det eller ej, huvudsaken är att jag vet.

Det är faktiskt sant(sant och sant) men det stämmer det Rickard säger, att Petri menar att Camilla ofta går bra på jägers, (samma sak med Present, han går också ofta bra på jägers.) Sedan går hon självklart bra på andra banor med.
Tack Hanna. Varför skulle jag ljuga?
men då köper jag inte Puros resonemang, så enkelt är det eftersom hon har beviserligen gjort väldigt bra lopp på många andra banor också.
I vilket fall så är det KNAPPAST en tillräckligt bra anledning för att inte tro på hästen, har hon bara lite form och tempo i sig så vinner hon detta, punkt slut!
Jag tror ju trots allt på henne nu… Läskunnig=?

Alltså det är inte det att hon går dåligt annars på andra banor, men att hon går ofta bra på jägers, kämpar bättre.
Precis… Fattar du Nijo ?

Är det alltså var Camilla Highness gör sina bästa lopp som kommer att avhandlas denna vecka? Förra veckans diskussion gällde ju Karis val av kuskar. Jag följer med spänning…. :-))
Haha ja för att det finns en kille som alltid måste ha sista ordet här, nu är det 2. Jag och Nijo.
INGRID PALEMA trivs bra på mantorp vunnit 3 av 4 starter där,är nog starkaste hästen…..
Tja och välkommen. Jo att Åke trivs på Mantorp vet väl de flesta, och dessutom finaler ;)
ingrid palema är fortfarande klassen under camilla highness, kan vinna om svanstedt lyckas ta ledningen, annars tror jag knappast ingrid kan besegra camilla highness, med form elr utan form, gillar bana eller inte,,,,camilla highness är bästa hästen.
flying young är inte en sämre häst än ingrid palema så streckar man för ingrid så ska flying young också med på lappen, helt klart.
Tack r007.Det står 1-1 i möten ingrid p-camilla h..
jag tar nog med båda….
och det står 1-0 till prime mot conny nobell,,,inte fan är prime en bättre häst för det.
Hmm en intressant sak är att av de Stoelit's loppen so körst sen Expressens statistik började vinns bara 8% av andrahandsfavoriten på strecken. Det är lite intressant. Och det är det loppet som flest favvos vinner.
Camilla Highness brukar var mycket vältränad till debuter efter vila och är en mycket tänkbar spik
MM sant Thomas… Puro blir Mr 100% imorron!