Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 331 ggr
LarsM
0

V75 funderingar

En trevlig V75:a där det som alltid gäller att hitta spikarna.

En given, Commander Crowe.

En troligt, Conrads Trick,, ååå då ska ni veta att jag fick fina pengar på Saviola i förra statren. Oavsett detta har jag tagit ställning och tror att detta är dagens näst bästa spik. RYGGA!!!! ;o)

En chansning, Jenspeter Hornline, som närmast flög fram senast, formen på topp och ett bra spår/kusk gör att jag spikar JP H.

I det resterande lopen är det bara atta gardera, I första loppet vill jag varna för Real Ås som med rätt resa kan slå av alla i detta lopp, men kommer Allways Alluring till spes så lär han vinna detta.

Guldloppet är väldigt öppet, här tror jag på nr 1 Anelka, han har Calle i vagnen vilket bådar för offensiv körning. Men även Flying Herkules är med på fotot om det löser sig med positionerna. Tror också att 10 Picture Ås kan bättre än sist och skall passas. Tok skräll på nr 4 Taylor Boko…..

Stoeltien känns öppet fast det är ett litet fält, normalt vinner Camilla Highness men då det kan finnas lite ringrost så tror jag att Ingrid Palema är vinnaren, 6 Stenåsens Winny ,4 Flying Young, 5 Tobina Pazzione skall också passas

I sista loppet tror jag att vinnaren är 4 Super Odds men det saknas inte motstånd och kanske 3 Blue Canyon är tillbaka i fint slag, varning för 2 Prstige och 9 Lindy Later. Jag hoppar Hurricane Line då magkänskan säger att det blir för tufft från spår 6….

Rickard007
0

Jasså du jag kommer köra 4 spikar på mitt IRL system -

Camilla!
Commander!
Fortune!
Alluring!

Sedan garderar jag upp V75 6 mycket tar nog 2,6 i sista ocg  3 hästar i guld.

Nijo
0

vadå? ingrid palema har inte heller startat på ett tag och borde ha ringrost………….

jenspeter hornline har jag inte med på 8 hästar, är fin bana nu och då ska han inte ha en chans mot dessa hästarna.

Conrads trick tror jag hade en"engångsprestation" senast, inte visat något liknande tidigare och nu är det ockå hårdare motstånd, stor chans att han blir hängande från spår 7 också. Nah, det vinner fortune accesss som är en bättre häst på alla sätt o viss.

vad gäller spikar så är jag på rickards sida.

brutalaccent
0

sista avdelningen håller jag på att knepa lite på. där kommer man inte att få se mkt värmningsrapporter ifrån. kanske bara lite ang hur hästarna varit under veckan och om allt står till under dagen. så det känns lite skrämande när man ser startlistan och kommer fram till att det egentligen kan vara vem som helst av dessa 11 som är kvar. men efter att ha tittat på tidigare lopp på ATG-Live så kommer jag fram till att: endast 5% streckade - Kontio styrda - formhästen: Sean Trot fått ett ypperligt läge att hamna bra till. rygg på Super Odds, som är bra iväg, men befaras ta det lungt och köras bakifrån(2-3 utv) där kommer förmodligen Sean Trot som o är rätt så pigg iväg få ett bra utgångsläge eftersom han redan sitter i rygg på SO. det kommer ju att bli ett lite annat läge för honom idag, eftersom han går bäst i spets. men vrider Super Odds ut sista 600m så kommer nog Sean Trot att hänga på bra och kommer att kunna avsluta vast på slutet. Storm Varning med andra ord!

Rickard007
0

Precis Nijo instämmer :D

Nijo
0

hehe,mjo, varnat för den en del här. Gillar verkligen Sean Trot har tyvärr haft problem med skador och annat under en tid och därför är han egentligen i en låg klass jämfört med sin kapacitet,,,är en riktigt bra häst i grunden.

Men om Sean Trot vill gå bakifrån denna gången också får vi se,annars en häst som bara går att köra i ledningen eller dödens, chockade mig senast när han fungerade mycket bra bakifrån och bara flög runt allt.

Vad gäller SUper Odds så är det inte säkert att Uhrberg har mycke till val, hästen är lite utav en rusare från start som bara sticker iväg,,,,vilket gynnar sean trot då också.

brutalaccent
0

om jag ska vara riktigt ärlig ang Sean Trot så är det för att det är Jorma K som kör honom. den "min-landsman" skrämmer skiten ur mig ibland. så för att vara helt ärlig, tar jag med honom för att Jorma kör honom och för att hästen verkligen KAN prestera. blev lite impad i hans senaste lopp. när han faktist gick bakifrån.