V75-4 Mantorp 10/3-07
**
V75-4. V3-2. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Cafu Cafe - Frick K 43120 15,9a
2 In the Mood - Lennartsson P 10310 16,2
3 Foreign Summer - Olsson D 3d430 16,9a
4 Komet F.H. - Blomqvist M 24d60 16,5a
5 Winnie Ribb - Svensson C 12540 16,3
6 Mister Sigel - Nordström P 33050 16,4
7 Spike Dimanche - Adielsson E 43123 15,7a
8 Staro Almab - Kihlström Ö 12411 15,2a
9 Commander Crowe - Takter J 11111 14,9
10 King Haro - Svanstedt Å 1d202 15,2a
11 Hennessy Vint - Hanné T 11364 15,7a
12 Heaven of Fortune - Johansson P d3113 17,1a
Sjukt bakspår för 6:e gången irad. Men vad gör väl det mer än att oddset höjs lite granna? SPIK COMMANDER CROWE!

Vi har 2 st med i detta lopp 1 och 8 :)
Vi? Känner du Leif Witasp? Spelar ingen roll ingen är i närheten av Commander.
spår 9 är ett bra spår, lär komma igenom på ett bra sätt, men motståndet håller ingen särskilt bra klass. Hennesey Vint besitter också väldigt hög kapacitet och den hade jag kanske garderat med om han haft ett bra läge.
Givetvist ska COmmander Crowe ha en bra chans här mot detta dåliga motståndet, denna omgången är tråkig!
ska bli kul och se vad hennesey vint kan uträtta, blev störd senast när han fick upp farten och skulle attackera i spåren.
Jaadu den kan ju inte ens i närheten matcha Commander ens om commander hade haft tilägg ;)
nja, Commander crowe går 1.15 tider över medel just nu?? Hennesy Vint kan troligen gå likande tider så jag tror inte han hade varit stort slagen om han haft ett bra spår.
Men vi kan väl förvänta oss streck på 90%?????
möjligt man chansar på att CC galopperar och streckar på lite i loppet, läget är dåligt med tanke på att han är stänkrädd och här sitter han mitt i smeten. Man ser klart och tydligt att han agerar tveksamt bakom hästar i tidigare lopp……
Commander Crowe är utan tvekan veckan bank. Värre häst var det länge sedan man såg.
Takter kör ju bara fram då Nijo fattar du väl. Håller med dig Thomas!
Härligt det är med fint flytande internet siter!
Richard, det alternativet har inte Takter i starten då han har hästar framför sig och sidan om sig,,,,lär inte få fritt fören efter ca: 100-200 meter och då kanske det är för sent……
Men i normtfall så finns det 2 stora banker i denna omgången, Always Alluring och Commander crowe lär bägge vinna hela hela uploppet om dem går felfritt….
Hmm okej.. Tror knappast Commander galopperar… men men. Commander är ju säkrare än Järvsöfaks!
är ju inte rättvist att jämföra sedan järvsöfaks tävlar mot eliten och vinner alltid medan commander crowe fortfarande befinner sig i en låg klass mot dåligt motstånd. Han är knappast den första hästen som inleder med 5,6 raka segrar mot dåligt motstånd i klasslopp…….
Asså jag var lite skämtsam men det förstår du aldrig…
Men du sa en intressant sak.. säg en annan som vunnit sina 5 försat starter då? Alla från bakspår och MINST med 5 längder. Hans totala segmarginal är väl typ 40 längder…
det går ju inte att hitta, oddsen på att en häst har bakspår 5 lopp i rad är ganskaaaa små,,,,,sedan startar oftast de bästa hästarna i årgsloppen direkt och vid deras 5:e lr 6:e start möter dem de bästa i sin årgång, tror du commander crowe vinner så lätt då???
men hitta många hästar som vunnit sina 5 första lopp med några längder är inget svårt, den tiden har jag dock inte till a göra det.
sedan är det svårt också eftersom nästan ingen pressar sin häst mer än det behövs när dem är unga och börjar starta, därav vet man inte hur överlägsna dem egentgen är.

Det är ofta tuffare att gå ut och möta äldre mer rutinerade på v-75 än att möta jämåriga orutinerade i början av karriären.
Visa mig ngn då Nijo? går fint utan bakspår men 5 raka segrar + minst 30 längders segermarginal totalt och minst 175.000 intjänat!
men som sagt richard, längderna är svåra att bedöma eftersom väldigt få tränare pressar sina hästar mer än dem behöver i unga år. Kan leta upp lite hästar senär ATG.se fungerar.
Vad gäller årgångsloppen så håller jag absolut inte med om att de ska vara lättare än låga klasslopp på v75, iallafall inte för 4 åringar som commander crowe, de bästa 4 åringarna håller gulddivisionsklass flera fall.

Jag sa i början av karriären. Tuffare att möta äldre mer rutinerade på v-75 än jämngamla orutinerade de 5 första starterna. Har väl inte gjort många fler starter? 5-6?
Men Nijo. Inte fan har dom PRESSAT Commander Crowe inte ett skit! Den har ju bara lunkat på, vi har en mil kvar tills botten är visad i den.
jo, för 3 åringar är det givetvist svårt,,,,men commander crowe är trots allt 4 år,,,gjort 5.6 starter men är ändå bra utvecklad i kroppen.
Vet du varför? Petri har ju haft tålamod han tränade ju den mycket längre än vad ivriga orutinerade tränare hade gjort innan dne fick starta. Han väntade tills han var riktigt nöjd. Han äger dne ju hlet själv väl..
Vet du varför? Petri har ju haft tålamod han tränade ju den mycket längre än vad ivriga orutinerade tränare hade gjort innan dne fick starta. Han väntade tills han var riktigt nöjd. Han äger dne ju hlet själv väl..
hehe, Rickard, Puro startade in CC när den var 3 år pga den växte mycket, var väldigt hetsig eller "barnslig" av sig och därav gick den i stort sätt inte att starta…….
men detta har många tränare gjort tidigare, det är vanligt att tränare låter de hästar som växer väldigt mycket och är stora i sina kropp vänta 1 år extra innan dem börjar tävla…..
Jasså, exempel tack?

#3 Mm jobbar där.

#8-20 Nu förstår jag varför Rickard brukar ligga i topp på aktivitetslistan:)
Eller varför jag brukar liga 1:a i klagtoppen på denna skiten när dte laggar sönder?
#37, Hehe okej, Grattis till V75 segern näst senast då, men denna vecka i detta lopp kan ni bara glömma vinst.. Plats som allra bäst. Förmodligen en matlapp? Iofs en stor amtlapp då det är ju finaler :D

# 39 Tack, Okej jag säger inte mer än att med örjan i vagnen och med tanke på att hästen är en av dem bästa i stallet (kapasitet mässigt) skall han va bland dem 3.har vart otroligt trög och nu blire norsk. kanske inte vinner detta men han kommer nog bli nyttig när han växt i sin lite stora kropp, och fattar att man skall ta i.
Okej, jo platsen bakom CC kanske han kan ta… Såg ni intervjun med Puro? Han sa att CC kanske kan gå in 10 miljoner pch att det förmodligen var en drömhäst. Men Nijo tror väl fortfarande att den är en "kanske något".
jag står fast vid min åsikt, anser fortfarande han har besegrat skithästar och sedan kn allt hända,,,,,många lovande hästar som stannat i utvecklingen elr skadat sig.
men visst har han fina förutsättningar med sin fysik
Puro tycker inte det han sa "inte vilka lopp som helst". Jag är faktist imponerad av dig hur du kan veta mer än Petri det är starkt.
rickard, vad har det med saken att göra om vad puro tycker??? det står skrivet i fakta vilka hästar han mött……..hans bedömning är högst subjektiv, liksom min och det har knappast att göra med vem som vet bäst.
jag tror helt klart att årgångsloppen är mycket hårdare än dåliga klasslopp mot sämre hästar…….finns många blivande stjärnor som kommer kriga i den aktuella 4 årings toppen nu.
gold strike, keifer trot, sahara hothoney, staro allentown är några exempel på väldigt fina hästar som också kan gå mycket långt,,,,dem hade säkerligen vunnit de klassloppen som CC också gjort.
Vissa utav dem kan ju inte hålla sig på benen. Sahara var jättebra sist du.. Nah Commander krossar alla de lätt.
kan inte hålla sig på benen?? commander crowe klarade inte ens av provlopp som 3 åring, hästen gick inte att tävla med så vem är längst kommen i utvecklingen då? knappast commander crowe.
sahara hothoney var sjuk med stor sannolikhet.
sedan har vi vulcan sund och verdi sund som också var mycket bra som 3 åringar,,,verdi sund har ju vunnit samma klasslopp som commander crowe, skillnaden är väl att han var 1 år yngre!
Jaja Commander kommer ju bli bättre än va du tror. (Och är oxå)
Jajemänsan vinst!
Förresten! Han gav mera på plats än på vinnare haha!

Den värsta talangen Takter kört! Stora ord. Och vad har inte Takter kört förena under sin karriär? Karmer Boy var väl en hygglig häst redan som ung iallafall.
Fick förresten 6 dagars startförbud, såå löjligt….
Ja visst den är ruggig!
VA!? Vem fick 6 dagars startförbud?
Hannna vad menar du med det? På www.travpsort.se finns det ingen som fått någon bestraffning! Vad menar du?

Commander Crowe fick det av banveterinären, för munsår. Menar, löjligt värre. (går att läsa på travronden:P)
Okej.. men när börjar dte gälla då?

Nu direkt antar jag, så att såret i munnen kan läka.
Läste det nu.. Gäller det fårn och med imorron asså? Får han inte anmäla sin häst till något lopp förräns på Söndag nästa vecka alltså?
Larvigt kansek ja men det spelar kanske inte så stor roll. Eller skulle han matcha ngt speciellt?
Banvetrinären hade tydligen ngn anmärkning på Camilla med. Hatar han Puro? ;)
Förresten.. Hur är klassgränserna?
CC är väl i Klass II nu väl? Men ngn som vet dom gränserna?
Länka gärna om det står ngn stans,

Commander Crowe kommer förmodligen inte att tävla inom klass-löpen. utan att gå ut i större sammanhang. Breeders Crown motsvarande och när han är klar där kommer han att stå i Guld. DVD!
men klasserna borde du kunna hitta om du Googlar lite eller på Travsport.se
Okej jag är föt lat hehe.. Nah men han måste väl gå lite då och då.. Kan ju inte bara gå i dem stora loppen. Han komme rju troligen hoppa över Kungapokalen och Sprintermäsatren.. Synd att han hoppar Kungapokalen men bara för jag skriver dteta blir det väl start för han där.. Och just den helgen lyckas jag infinna mig i DANMARK! Fan om dte sker det är den talangen jag vill se.