V75 5 Jägersro 28/1
**V75 5
****Tvilling
****Klass III, försök 1 i meeting 2.
**3-åriga och äldre svenska i svensk träning 75.000 -125.000 kr.
2140 m. Autostart.
Pris: 75.000-37.500-22.500-13.000-8.000-(5.000) kr.
Lopp 8 Jägersro (J=07) Lö Auto 2140
1 PARISIENNE -s4- Uhrberg T (Mal To) 40:1
2 IDHOLMENS KENZO -v6- Adielsson E (Joh SH) :2
3 PLAY ON ME -v5- Wester L (Spå LO)a :3
4 IMPORTANT -h5- Nordström P (Jan SO) :4
5 SPEEDY NEWS -v7- Goop B (Ste Ul) :5
6 PETER'S GOOFY -v6- Sjunnesson J (Sva Ma) :6
7 DEAN PEARL -s4- Svanstedt Å :7
8 STACY -s4- Untersteiner P :8
9 GIANT NIGHT STAR -h5- Thryvelli J (Syl Jö)a :9
10 JENKAS TUFFING -h4- Kontio J (Nur Ti) :10
11 DESIGN KEMP* -v4- Söderkvist S (Läh Ka) :11
12 BOLETS FABIAN -v6- Persson S (Edb Pe)a :12
Turordning: 6-9-2-10-11-5-3-8-4-7-12-1

Klass III verkar vara urvattnad och trots att Erik A "lovade" vinst senast så var han rätt blek. Det blir att gardera så långt man har råd.
Nu vinner Idholmens Kenzo, han klarade inte banan senast som krävde brodd

En häst som måste med är 4 Important trots att han bara gjort 3 starter sedan 2004. Nu med framspår finns läge för spets och slut. Vi får se hur Erik lyckas få i väg 2 Idholmens Kenzo, kan bli överpace för Per Nordström brukar inte vika ner sig om han tror på bra spetschans. Så här kommer man inte undan med några få streck. 3 Play On Me, 5 Speedy News, 9 Giant Night Star och 10 Jenkas Tuffing bör definitivt få plats på kupongen också.
Håller med dig hafor här kommer jag också att strecka en hel del. Just nu har jag alla tolv startande på bongen, men det blir koanske inte så när ska till att lämnas in.
mvh
Bertil

Efter strykningen av 5 Speedy News och framför allt 4 Important så får detta loppet att helt annat utgångsläge. Nu kanske 2 Idholmens Kenzo får överta från 1 Parisienne tidigt och då blir nog IK svårslagen. Speciellt eftersom vi kan räkna med att han kan köra med optimal balans.
Plötsligt får många kryss möjlighet att bli en spik :-)))
Eller kanske ett 4-hästarslås:
2-3-9-10
Intressant hafor OCH…..2-3-9-10 är också mina fyra första val i loppet OCH…just i den ordningen också. Kan två på TIF verkligen ha fel???????………………………Javisst, men knappast troligt :-))
mvh
Bertil
Jag tror att Peter Untersteiner åker in på systemet med 8 Stacy, förutom de tidigare nämnda men vinner gör Iholmens Kenzo

Peter Untersteiner har inget förtroende själv för 8 Stacy. Han har inte med henne på 5 hästar i sin rad i V75-Cupen. Men det blir säkert ett rejält kupongras om hon mot förmodan skulle vinna. Frågan är om hon är värd att satsa pengar på ?
Läget har ju i alla fall blivit bättre med 3 hästar strukna invändigt. Jag väljer dock att inte betala för den möjligheten.
Thomas Uhrberg som brukar vara rätt bra på att tippa har bara:
3 Play On Me och 9 Giant Night Star i sin rad till V75-Cupen.
Låter mycket underligt, varför startar man en häst som inte tror ett dugg på själv? Hon har onekligen bra form, men ett trist spår. Nå, skit det samma Idholmens Kenzo vinner

#9 Ja kanske Idholmens Kenzo ska få nosen först denna gång, tredje gången gillt heter det ju ;-)
Håller med Thomas,Ik kan gå med optimal balans denna gång i jämmförelse mot Bregåkers betongbana!