Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 338 ggr
Velikij
0

Erik, förgrömmade onge!

Igår var domarna på sitt soligaste humör. och endast tre bestraffningar utfärdades. Bland dem finns ett som gör mig lite nyfiken, nämligen det som drabbade Erik Adielsson (Always Aluring) i lopp 4. Den vanligtvis så timide Erik verkar ha fått en anmärkning i ordning och uppförande, för i domboken kan man läsa: "Erik Adielsson 500 kronor för förseelse av ordningskaraktär". Vad har han gjort, har han sagt "sjuttsingen!" eller liknande grovheter? Eller kanske har han hotat funktionärerna med pappa?

De flesta har väl hört historien som påstås härstamma från unge Eriks tidigaste karriär, när han blev uppkallad till höga vederbörande i tornet. Han tyckte inte om vad han fick höra, utan drämde i med "Nej, den uppfattningen har inte jag, och pappa tyckte likadant!". Den stränge farbrorn i nämnden tog tillrättavisningen med jämnmod, och svarade vänligt: "Nehej, jaså, det tyckte han inte! Och vad tyckte mamma då?"

Hannna
0

Ja, jo den har man hört förr:)

Jag läste bara på resultatlistan att Erik fick 500kr böter för att han anslutit felaktigt bakom bilen (eller liknande?) med Always Aluring.

Rickard007
0

Det kan han gött ha Erik.

Velikij
0

Jaha, det kan ju ha blivit felkodning för dålig anslutning helt enkelt. Fast då brukar det ju bli omstart, och inte bara böter…

Rickard007
0

Ja sant. Rätt åt han :D

ThomasH
0

Tyvärr så har detta ofog med dålig anslutning till billen numera bara gett böter. Örjan brukar ju titt som tätt försöka ta en "flygande" start med just dålig anslutning till bilen