Nära storvinst?
Åsa Elmroth skrev en krönika i aftonbladet om hur nära hon var att vinna miljoner. http://www.aftonbladet.se/vss/trav365/story/0,2789,1020026,00.html
Själv har jag aldrig råkat ut för nåt liknande men hur är det med er? Varit nära nån gång o fallit på målfotot?
Om ämnet är för känsligt eller privat för någon är det bara att skita i tråden, här ska vi förhoppningsvis höra snyfthistorier och era värsta trav badbeats. (heter det så?) 
Såg den artikeln med! Kollade resultaten dne lördagen med, båda hans spikar var med Bo Eklöf..
BERÄTTA DIN STORY!
Man borde väl inte utsätta sig för traumat att återkalla gamla försyndelser, men en av mina värre grodor hände sommaren 1989. Det började med att jag lyckades hyra en stuga i Dalarna i samband med storlopp på Romme. Några veckor tidigare hade jag träffat Kalle på stan, och eftersom han aldrig i sitt sextioåriga liv varit längre från Göteborg än till Karlstad kom vi överens om att han och hans fru skulle följa med mot att Kalle stod för bensinen och jag för stugan. Vi hade en toppenvecka i Dalarna - Kalle drog nog in några tusen på Romme, och jag kom väl för min del åtminstone undan med blotta förskräckelsen. Sedan strövade vi runt i Dan Anderssons fotspår resten av veckan, och Kalle trivdes gott, även om han hade tydliga symptom på travabstinens.
När vi skulle åka hem tyckte jag att jag kommit undan lite billigt eftersom stugan var hyrd genom jobbet. Jag ville därför göra rätt för mig genom att lägga några hundralappar i bensinbidrag. Men Kalle var svårmedgörlig, så jag kom på idén att vi skulle lämna in en V64:a för pengarna på Halmstad, vilket han tyckte lät bra. Kalle påstod att han hade en klar (Ingemar Bok körde) och ett bra trelås, och själv hittade jag en halvfavorit som spik. Resten hjälptes vi åt med, och jag var lite halvfeg med att se till att vi hade med Stig H. i nästan alla lopp.
Kalle var av någon outgrundlig anledning chaufför åt olika tränare, och jag är ännu idag full av beundran för att de kuskarna klarade av att köra lopp efter bilturerna - Kalle var s.a.s. spontanist i trafiken. Just den här dagen körde han P-O Pettersson, själv gick jag hemma och värmde upp med någon grogg inför Tipsextra efter att ha lämnat in vår kupong. Strax innan TV-sändningen skulle börja ringde det på telefonen - det var Kalle on line! Han hade lånat Forsgrens mobiltelefon, eftersom han liftade med dem en bit.
"Du hade väl Stig H. i sista?", skrek Kalle. Jag kollade kupongen. Stig H. här, Stig H. där, Stig H. överallt - utom i sista…
"Nä", pep jag ynkligt."Reserv…"
Jag hörde hur Kalles passagerare skrek, och förstod att han just avreagerat sig på någon medtrafikant.
"Sexhundrafemtiotusen!", skrek Kalle så högt att han knappt hade behövt mobilen för att höras. "Stig H. vann sista, och vi hade fått sexan om du tagit med honom!"
"Vad fick vi då?", undrade jag försiktigt. Det visade sig att vi fick ungefär sex tusen på man, vilket jag var dum nog att tycka att "det var väl bra?"
"Bra?!", skrek Kalle, men hann inte längre förrän P-O avbröt honom. När Kalle återkom, något mer behärskad, berättade han att P-O sade att han hade varit stenklar om inte Hanné gått ut sent på bortre långsidan, nu hade PO:s häst blivit tvåa med mersmak, och den hade vi förstås med, liksom den som blev trea. Men Stig H:s häst (som gav tolv gånger vill jag minnas) fick vi alltså inte med.
Som den travfilosof han var lugnade Kalle ner sig så småningom. Fast inte var det många gånger som han glömde att påminna mig om Halmstad när vi sågs, och då visste jag att det var dags att gå in i koma en stund, medan han drog historien för alla som ville höra på hur urbota dum jag var som "glömde" Stig H. i sista den där gången…
Men du är förlåten Kalle - hoppas att du fick tidtagaruret med dig till din travhimmel så att du kan klocka in några klara!
(Tiden har virat in upplevelsen i glömskans skonsamma dimma, men jag vill minnas att sexan gav 650.000, vilket väl motsvarar några miljoner i dagens kurs.)

hur man blir blåst på 140lax och får nöja sig med 412 kr för att man blev snål och ett knapptryck som var fel på ATG:s - spelkonto på nätet.
http://www.atg.se/ResultatServlet?datum=20060306&bankod=Hd&action=ratt_rad&betType=V65
hade spik på 6 Magnifik Sund och Peter Untersteinter. men det var här mitt fel tryck kom, för jag skulle egentligen spika 7 Red Chili Pirat. detta kom jag i och för sig på innan loppet blev kört. så gissa om jag blev glad när Peter vann loppet rätt så klart, med en klängd.
misstaget kom i sista avdelningen där jag spikade emot favoriten Björn Goop och hans Tibcane för att istället spika Wiramiss. jag visst att Wiramiss skulle ge 140lax vid 6 rätt och när han leder in på upploppet efter att ha fått bestämma hela loppet. så smyger Goob fram från rygg och paserar honom en bra bit från mål. vinner med 4,5 längder. men detta var en dag så jag verkligen hängde med huvet! för mitt system kostade mig 25kr. hade jag inte blivit snål i sista så hade 40lax varit helt okej för en ensam student från Norrbotten nere i Skåne.
Jag har tyvärr ingen men rolig läsning.. Inegn mer?