V75-7 Åby 16/10/10
**Lopp 10. V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Hoity Toity Face - Karlsson J J 35d01 11,3a
2 Nursery Rhyme - Lindblom C-E 10d02 11,6a
3 Calamara Donna - Untersteiner J 64326 11,3a
4 Miss Sixty - Goop B 5d331 12,6a
5 Debbie Brodda - Adielsson E 22001 10,8a
6 Caddie Dream - Kihlström Ö 04100 11,8a
7 Frillan Filiokus - Persson S 10360 12,6a
8 Ninotchka - Svanstedt Å 11k13 11,8a
9 Vanessa du Ling - Kontio J 23204 11,9a
10 Victoria Island - Kolgjini L 42135 11,8a
11 My Samba - Andersen T d1111 12,3a
12 Bexipop - Takter J 1d050 11,8a
Ett getingbo, där jag väljer att gå lång.
Frillan Filoukus går utan skor och hon kan ju inte köras bort hela tiden. Sparade krafter i de senaste loppen gör att jag tror att hon sitta med kalasform. Tredje eller fjärde par ytter vore fint om kusken lyckas i starten.
Alla vet ju att Debbie Brodda besitter form och detta lopp är väl lämpligare än senast???
Calamara Donna är speeding madam, men det gäller att inte söla i starten. Andra par inner med OS skulle vara smaskens.
Hoity Toiyty Face börjar så smått komma i form och Jennifer brukar vara ettrig när hon sitter i ledning med HTF och det vill till att ta den ifrån henne ;-)
mvh
Bertil
Bertil, ingen av dina hästar ovan kommer vinna =) inget illa menat, men 2an är en mkt bra häst i toppform som kommer gå för ledning enligt stallet, därifrån blir de svårt att rubba henne, enda hästen som kan är Vanessa Du Ling, men de e många bra hästar med.
Helt rätt, grattis och tack för fint tips!!!
mvh
Bertil
alltid kul att att dela med sig =) systemet sket sig, tog bort Nagajka de sista ja gjorde o la till Continental istället, sen sket de sig på Mayday som ja oxo tvekade lite på… ehh De finns fler lördagar =)
Rätt inställning!!!
jag skrev: "
Bubblare: Ludde drar tofflorna på Nagajka och hon ska inte nonchaleras!"
Vidare hade jag Conchita Exclusive som första häst…
Vi skulle ha gjort ett gemensamt system denna gång ;-)
mvh och ny tag
Bertil
Att Nursery skulle ta ledningen kunde man väl ändå aldrig tro på?
Jag var tvärsäker, precis som alla andra att Hoity skulle ta ledningen och att då nr2 skulle sitta i rygg och få bästa loppet.
Jag spikade Nursery och fick 6 rätt.
Hade först spik Iceland men efter man fick höra rapport om att han inte skulle köras för vinst så valde jag spik mellan Neo smed och 12 i fjärde. Jag Ryggade Forsgren som spikade 12an….
Hade jag valt den andra hade jag varit 1 milj rikare idag :)