Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 749 ggr
Bertil
0

V75 Jägersro 28/1/06

Börjar så smått redan nu, så att preben kommer igång :-))))

Två spikar hittar i Tequilaracing Rose och Hot Shot Knick. Vidare kan jag tänka mig ett fåhästars lopp i avd 6 där jag hittills valt Vamos och Com More Money. I övriga tänkte använda pensel och tjära.

mvh

Bertil

Preben
0

Ingen fara denna vecka, jag är på hugget och kommer med en första utgåva här imorgon fm

Preben

Bertil
0

Härligt Vännen, så ska det låta!!!

mvh
Bertil

Preben
0

Ja då var det dags för lite nya hallucinationer. Som vanligt när jag får den stora äran att strecka för kamelerna så bjuder atg på diverse tvivelaktiga lopp denna gång ser vi två stolopp varav det ena inte änns lockat till fullt startfällt det säger lite om klassen tycker jag.

Nåväl mina intiala tankar är som följer

Vi börjar starkt med en spik, med tanke på hur överlägsen Tequilaracing Rose var i eskilstuna så tror jag att det blir till att springa i cirklar kring de andra. Som sagt på annan plats >Bertil tyskarna har ibland gjort lyckosamma räder men denna gång får man nog dra sig slokörad tillbaka till de tyska sparrisarna. Hårdas emot kommer nog nr 6 Spot stå för, kan bli farligt om den kastar sig till ledning. Jag tror på att Jägersro bjuder på 0 grader och inte helt lätt bana vilket borde gynna vår spik.

V75:2 Så var det in i träsket, ser dock ett ljus i tunneln ett antal hästar som skiljer sig lite från mängden. Jag talar då om Farmeks kapabla guldstalls sto Mellby Ocarina som senast lyckades sticka nosen först över linjen är detta månne en ny trend? Vi plockar också med den normalt sett bästa hästen Larissa Ås trots det ebarmliga raden är hon faktiskt bättre än så borde kunna vinna detta tror faktiskt hon kunnat komma ganska långt fram på Åby om hon fått chansen. Ludde har ju den goda smaken att alltid vinna minst ett lopp på V75 på Jägersro och med Symfoni Sund har han en god chans. Läste också någonstans på nätet en liten varning för Turningglou en häst som jag vet föga om och den har ju en bedrövlig rad men om pengarna räcker så. Till sist plockar jag med Västerbovivinnare den siste givne kandidaten till vinst i detta lopp.

V75:3 En samstämmig expertkår pekar här på veckans andra spik Hot Shot Kick jag rättar in mig i ledet i brist på bättre förslag.

V75:4 Nytt lopp med spattiga ston, och detta är verkligen inte lättare än det förra. Vi börjar dock med Its enough som vunnit de senaste gångerna efter tunga spår och det blir det antagligen här med. Nästa häst blir Elaisa Sofia som lagt sig till med den goda vanan att vinna om hon inte galopperar. Spår 4 är ju en klar risk men går hon iväg så har hon klar chans. Min 3:e häst blir Calypsi Elmcrown  som om hon håller ledningen vilket är möjligt men inte säkert har en god chans att plocka ner de andra damerna. Caprice Cristal är antagligen utmanaren om ledningen och om hon tar spets så kan hon mycket väl leda ända hem.

V75:5 Ännu ett lopp där man i princip skulle kunna ta med de flesta hästarna. Jag börjar dock med Speedy News, Idholmens Kenzo samt Stacey får titta lite mer på dessa hästar innan den slutgiltiga raden kommer på plats

V75:6 Här ser jag att följande 4 bör täcka väl. Blackfoot Browning som nu kommit i hästdoktorns vård kan den komma tillbaka och bli lika bra som den var som unghäst? Herr Uhrberg borde här ha en god chans med klasshästen Brian Ås med på bongen kommer också Ligne Droite som med sin urkraft kan komma och ligga och mala sönder spetshästen från sitt troliga läge i dödens. Till sist en annan heroisk hjälte Vamos som jag tror är luddes bästa chans för dagen blev ju snoppet slagen de sista metrarna senast.

V75:7 återkommer jag med lite senare

hafor
0

Ser intressant ut Preben. Jag håller med om att det finns några riktigt svårlösta lopp. Lopp 5 (Klass III) skrev jag nyss en analys om i tråden med det loppet som fokus.

En häst som måste med är 4 Important trots att han bara gjort 3 starter sedan 2004. Nu med framspår finns läge för spets och slut. Vi får se hur Erik lyckas få i väg 2 Idholmens Kenzo, kan bli överpace för Per Nordström brukar inte vika ner sig om han tror på bra spetschans. Så här kommer man inte undan med några få streck. 3 Play On Me, 5 Speedy News, 9 Giant Night Star och 10 Jenkas Tuffing bör definitivt få plats på kupongen också.

8 Stacy tror jag får svårt att hävda sig från detta usla läge. Dessutom möter hon alldeles för hårt motstånd. Hon visserligen ett fint trippelstaket, men det var mot betydligt sämre motstånd.

Bertil
0

Håller med dig Preben att det bör några fler än mina två val i avd. 6.  Ligne Droite hade jag helt och oförsvarligt missat. Lysande senast. Glöm  INTE  5.Com More Money med Nicolaj i pulkan.

För att bringa lite oreda i sista loppet, så har jag just nu hästarna 1-7 samt 9-11, med 6.Capricorn Label som förstarankad. Dock passarar han inte 5.Sixten Palema och jag är rädd att det kan bli en del körning i loppet och öppna upp för överraskningar.

Så var det sagt och inte blev ni klokare av det. Fast det blev ju inte jag heller :-))))

mvh

Bertil

lazze
0

Bertil!!!Glömma Com More Money?Vill du inte ha in 7:an,var i kontakt med mina Danska vänner,och dom menade på att tar man lite fler streck i sista så ska han absolut med,En del av dessa hästtokiga Danskar har till och med gått så långt att dom spikat.De du Bertil!Där fick du nått att bita i.Hemlis

ThomasH
0

Lazze, varför ströks Com More Money senast, i V75 mästaren? Man kan undra om formen, när han var struken senast.

hafor
0

Det är möjligt att Com More Money är het i Danmark, men här krävs finsk sisu. Finns ingen som står emot Ligne Droite om han håller dig till rätt gångart hela vägen!

lazze
0

Bra fråga Thomas!Men du vet Danskarna är ett lurigt folkslag,så något kanske ligger bakom den strykningen,behöver inte va så,men varför hasar man annars upp den så mycket i Danmark????

ThomasH
0

Här kommer mitt förslag till 7 rätt på Jägersro. Som vanligt så bygger systemet på artikeln "V75 Tips Jägersro 28/1" Sytemet är på 2688 rader, men reduceras med Jokersystemet till 605 rader genom min 1 av 3 utgångshästar (fet stil), 1  till4 A hästar 1 till 3 B hästar och 0 till 2 C hästar.

1: 4 Tequilaracing Rose

2: 2 Mellby Ocarina(A), 6 Inga Gelj(B), 7 Symfoni Sund)B), 11 Västerbovivinnare(B), 5 Hamras(C) Gala, 3 Larissa Ås(C)

3: 7 Hot Shot Knick

4: 10 It's Enough(A), 4 Elaisa Sofie(B), 1 Calypso Elmcrown(B), 2 Carprice Cristal(C),

5: 2 Idholmens Kenzo(A), 10 Jenkas Tuffing(B), 3 Play On Me(B), 9 Giant Night Star(C)

6: 7 Ligne Droite(A), 2 Blackfoot Browning(B), 9 Andaloux(B), 11 Vamos(B), 4 Brian Ås(B), 1 Matador De(C), Com More Money(C)

7: 6 Capricon Label(A), 3 Ron Keeper(B), 5 Sixten Palema(B), 1 Nice Supise S.A(C)

Lise-Lotte
0

Com more money var struken för hosta senast så formen är det nog inget fel på i alla fall ….

lazze
0

Tack för det Lise-Lotte,kanske du också har tänkt ta med honom???

ThomasH
0

Lise-Lotte varför är det inget fel på formen om man varit struken för hosta? För mig är det en varning att han inte har kunnat träna som vanligt och att stallet kan ha problem

Lise-Lotte
0

Lazze - nej jag tar inte med CMM Ludde hade honom och trodde väl ganska länge på honom men så mycket mer bidde det inte. Är nu 8 år också och kusken sätter ned ekipaget ytterligare. Jag spikar dessutom Ligne Droit som ska ta hem detta om han är vid sunda vätskor Flört

Thomas - javisst har man en infektion i kroppen så är det naturligtvis nedsättande men strykningen med hosta som lämnad anledning säger ingenting och jag tar det för att hosten nog inte var så besvärlig.

lazze
0

Här kommer mitt inlämnade till Jägersro 28/1-06.

Avd1)4

Avd2)2,3,5,6,7,8,10.11

Avd3)1,2,3,6,7

Avd4)12

Avd5)1,2,8,10

Avd6)2,4,5,7

Avd7)1,5,8,9,10

2560 rader

hafor
0

Jag kör lite på chans denna vecka. Garderar superspiken Tequilaracing Rose ;-) Erik var inte helt nöjd med värmningen!

V75-1: 1-2-3-4-5-6-9-12
V75-2: 2-3-5-6-9-11
V75-3: 7
V75-4: 1-10
V75-5: 1-2-3-9-10
V75-6: 7
V75-7: 3-5-6

Reducerat system på 600 rader, 1-3 utgångshästar.

Lyckat till alla med dagens V75:aPenga mun

Ola007
0

Här kommer mitt system till dagens V-75 

1:4

2:2,4,5,6,7,10,11

3:7

4:1,2,4,7,10

5:2

6:1,2,7,9,11

7:1,6.

Lupinen
0

Wiiiieee 7 rätt idag =) Jag är jättenöjd! Någon mer som fick 7 rätt?

mvh//Lupinen

hafor
0

Grattis lupinen. Vi var många landet runt som prickade in 7:an idag. Det blir en fin jackpot till nästa veckas V75-finaler på Solvalla.

Totalt 57018 rader med 7 rätt idag :-)

Preben
0

Det måste vara førsta gången på mycket længe som inte Ludde vann på V75 på Jægersro. Nåvaæl nya tag før kamelerna som plockar in jackpotten på valla næsta vecka

:-) Preben

lazze
0

Tycker att det utvecklades till en riktig skräpomgång,den lär ju inte gå till historien.Men va fan,man ska va glad att det blev som det blev,när nu cirkusen drar vidare till huvudstadsbanan,även hemmabana för mig och 51 millar extra i potten och det ska vi väl kunna dela broderligt på.Det är bara att börja ögna i startlistorna och försöka bena ut vad som är be och bu.Säger även Grattis till dig Lupinen,spar dessa pengar till ett större system på lördag.Vi försöker väl ge varandra den infomation och tips vi kommer över till samtliga här.mvh

Lazze