Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1052 ggr
Bertil
0

V75-3 Gävle 13/11/10

Lopp 6. V75-3 V5-5 Tvilling. Auto **2140:
**1 Conrads Epilog - Bergh R 1005d 12,0a
2 Debbie Brodda - Jansson T 00122 10,8a
3 Skully Gully* - Adielsson E 00011 10,2a
4 Rakas - STRUKEN
5 Local Conch* - Jensen F 14112 10,9a
6 Dust All Over - Untersteiner J 02060 11,0a
7 Maharajah - Kihlström Ö 12111 11,9a
8 Gidde T.H. - Lindblom C-E 12453 12,7a
9 Minos Vang* - Svanstedt Å 13131 10,8a
10 Yield Boko - Ohlsson U 34151 10,2a
11 Colombian Necktie - Kontio J 102d2 10,0a
12 Iceland - Melander S 11431 10,5a

staketkusken
0

7 Bara gå vidare.

Bertil
0

Troligen vinner Maharajah detta. Aktionen senast var av mkt gott märke och han lär ha vässat sig med senaste starten i kroppen. Det blir skor som senast enligt stalltrollet.

Jag skulle kunna sluta där om jag inte hade en crazy idé att distansen kanske är lite för kort för favoriten samt att Örjan håller igen i veckojobben för att hästens form inte ska "peaka" för tidigt. Med risk för att bli idiotförklarad och ansedd som streckslösare, så plockar jag i ordning: Maharajah, Local Conch, Iceland, Skully Gully och Rakas.

Det ni ;-)

mvh
Bertil

staketkusken
0

Ingen dum tanke Bertil, men jag tror jag ej tänker i de banorna denna gång tyvärr……

Men garderar du så har du ju det "helgarderat" med de du streckat….

Bertil
0

Ibland måste man överraska sig själv Fredda ;-)

mvh
Bertil

dextrosol
0

Dust All Over och Yield Boko är strukna

isabelle07
0

Det är aldrig bara att spika. Ska ju finnas ett spelvärde i det också.
86% är det spelvärt?
Mja, han möter en elitloppsvinnare som kom in i matchen seanste loppet efter varit usel gången innan.
Kasst spår men löser det sig därifrån så är han ju inte chanslös som strecken talar.
Skulle aldrig spika den till 86% jag inte.

staketkusken
0

Isabelle en spik är alltid en spik oavsett spelvärde….
Spelvärden tar man U hästar till…..

staketkusken
0

Isabelle en spik är alltid en spik oavsett spelvärde….
Spelvärden tar man U hästar till…..

brutalaccent
0

Iceland kanske rundar Maharajah från start nu när vi har så månda bortplockade hästar i fältet.

ThomasH
0

Jag struntar i vilket löpförlopp det blir hur loppet en blir kört så vinner Maharajah

brutalaccent
0

Thomas har skaffat sig attityd. gilla! -;)

dextrosol
0

Iceland vill oftast vara med där framme vilket innebär att Melander måste styra ganska bra och hitta en bra rygg direkt från spår 12. Under tiden som han gör det så tar Maharajah det lungt från start och sparar krafter till upploppet.

dextrosol
0

Rakas är struken

Bertil
0

inte fel att överraska sig själv ;-)

mvh
Bertil

Bertil
0

Allt försnack i kvällens "Vinnare" på TV4 handlade om Maharajah och visst gillar jag också den hästen… meeen jag gifter mig inte med honom. Sedan pratades det om en möjlig match mot Island

Tror inte att Hultmans kuse var vid sunda vätskor, meeen det förtar ju inte mina farhågor ;-)

mvh
Bertil

ThomasH
0

Måste medge att Maharajah var klen , eller snarare att Local Conch var bättre än vad jag trodde

Bertil
0

Ibland gissar man rätt vid val av favoritfall… Satte mina spikar och inöstade en sjua, meeen det var via reducerat spel så det blev inte lika mycket som Janis drog in, men fina 14400:- blev det. Känns skönt efter ett par månader med dåligt utfall på V75.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

grattis Bertil.

dextrosol
0

På Tv4 plus var Stig H kommentator och tyckte att Local Conch vinnartid var klen (13,8).

Om inte Stig såg eller förstod det så var banan 2 sekunder långsammare än vanligt, vilket innebär att Conchen vann på ca. 11,8