Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 758 ggr
Bertil
0

V75-6 Gävle 13/11/10

**Lopp 9. V75-6 V4-3 DD-1 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Bruce Tooma - Näslund T 10320 12,9a
2 King of Kings - Adielsson E dk216 13,1a
3 Yoggi Hornline - Lövgren J 00102 14,3a
4 Rejäl Karsk - Söderkvist S 20530 13,8a
5 Putte Topline - Bergh R 41413 14,2a
6 Womanizer - Kylliäinen T 15122 13,8a
7 Cayenne Käbb - Lindblom Å 06111 13,6a
8 Abano Suit - Untersteiner P 16541 14,3a
9 Shepard - Svanstedt Å 11636 14,0a
10 Discovery Håleryd - Takter J 25121 13,8a
11 El Sueco - Ohlsson U 31301 12,6a
12 Cyklon Sund - Kihlström Ö 11522 12,9a

staketkusken
0

Underskatta inte Nr 10 gått som tåget för snygg Jonne.

Bertil
0

El Sueco speedar ner allt???

Discovery Håleryd är som staketkusen antyder, värd att beakta i ett tidigt skede av sytemkonstruerandet. Han reser bra och känns fin i vecko-jobben.

Bubblare: Cayenne Käbb och Shepard. Sistnämnde är mäktig att gå en 1.13-spruta sita tusingen och det är inte illa för klassen.

mvh
Bertil

ThomasH
0

Nu blir han bortglömd då han förlorade senast, men det upplopp som King of Kings visade var grymt, min första häst i loppet

staketkusken
0

Tänkte just hissa upp nr 2 Kingen i Tipset.

Något säger mig bara den vinner, han tatt bort El Sueco en del ggr skall den med eller inte denna vecka?

Eller skall man våga spika kung Erik….

Bertil
0

Men hur läser ni loppet om ni tippar King Of Kings?

Han kommer knappast att kunna vara med i startrusningen. Han är ju bara speedig till slut och inte i själva startsekvensen. Jag tippar att han i bästa fall kan få tredje par invändigt. Det betyder hermetiskt innesluten och enda alternativet blir att backa sig loss. Då vill det till om han ska hinna med och orka med att svepa fältet. Men Erik sitter ju upp igen och om banan tillåter, så blir det barfota och han är en helt annan travare med den utrustningen.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

jag tror inte att Erik kommer att köra invändig med King of Kings. King of Kings skulle vara mitt singelstreck i detta lopp, som så många gånger förut.

dextrosol
0

Tänk på att det troligen har regnat hela dagen idag i Gävle, och det skulle kanske fortsätta imorgon igen. Banunderlaget blir då antagligen något tung.

Därför är jag mest inne på Cayenne Käbb. Cayennen vann senast hur enkelt som helst på något tung bana med krafter kvar, tror att Åke klarar denna uppgift.

Åke sa på Atg att Cayennen har känts fin under jobben där hemma och han tror ganska mycket på honom, hans enda minus var att det blir svårt att komma till spets. Enda minus jag har hittat är det att när Åke tror mycket på sina hästar går det oftast åt skogen.

Jag tror vid gardering att Bruce Tooma kan skrälla till om Cayennen misslyckas

Travexperten
0

6 Womanizer -Min A häst och känns given!! Förvånad

Bertil
0

Jag läste loppet fel… ni läste rätt ;-)

Bertil
0

Tyvärr blev Cayenne Käbb lite het i ledningen… och tyvärr kördes det undan för tidigt… han skulle aldrig ha fått luckan!!!

mvh
Bertil

brutalaccent
0

spiken satt ju som ett smäck. men jag blev förvånad över att El Sueco skrynklade ihop sig så tidigt.

Bertil
0

…blev ju störd till galopp, men det inverkade nog inte altför menlig på hur loppet kom att gestalta sig.

mvh
Bertil