V75-4 Jägersro 20/11/10
Lopp 7. V75-4 V4-1 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Little Face - Kolgjini L k6141 15,9a
2 Global Noble - Takter J 62211 15,4a
3 I Me Mine - Hanné T k12d1 17,0
4 Åtting Hornline - Nordström P pk142 16,4a
5 Bazir Dimanche - Zackrisson T 33162 15,5a
6 Home Sweet Home - Widell K d46d3 17,4a
7 Unleash Face - Goop B 05224 17,0
8 Split the Bill - Sjunnesson J k3144 16,6
9 I'm Weasel - Kihlström Ö 11112 17,3a
10 Paranoia - Uhrberg T pk113 16,7a
11 Lovely Face - Eriksson C kd4d3 17,1a
12 Lookslike a Face - Adielsson E 34134 17,3a

Väldigt svårt lopp med tanke på att alla hästar i detta lopp endast är 2 år
Vet inte hur Ludde brukar köra med Little Face, men jag antar att han sticker till ledningen direkt och kommer inte att släppa till någon (rätta mig om jag har fel). Jag hoppas att Ludde vinner med denna häst, gör han det blir han den 3:e tränaren att vinna: Derbyt, kriteriet och uppfödningsloppet på samma år (Lookslike A Face är också Luddes men jag tror inte det minsta på det ekipaget)
Jag utesluter Global Noble direkt, varje gång jag ser den hästen i startlistan galopperar den eller så förlorar den. Jag tar dock med Oscarssons hästar I'm Weasel och Split The Bill. Split The Bill är möjligen ingen som jag brukar räkna med, men det är en bra skräll på kupongen
P.S. Spika inte detta lopp, man ska aldrig spika 2-åringar

Struken häst: Åtting Hornline
Absolut ett svårt lopp. Formen hos dessa ungdomar kan variera från timme till timme!!!
Vi streckar på och jag börjar med Unleash Face. Tillbaka till den vanliga balansen, finfin form, Björn Goop i sidovagnen och…. nästan ostreckad. Min tipsetta ;-)
I Me Mine och Global Noble är starsnabba djur och någon av dem sitter i ledningen tidigt enär Ludde helst kör i ryggar.
Jim Oscarsson väljer att avstå uppsittning och jag tror att I'm Weasel kan få läge att avgöra med sin snabbspurt. Örjan kör.
Strecka på allt vad hushållskassan tillåter.
mvh
Bertil
Tror som Bertil på I´m Weasel

Om Kihlström har en bra dag så tror jag också att I'm Weasel kan vinna detta lopp hur lätt som helst