harry boy

17 mars 2007 Storslam för Harry Boy på V75
Harry Boy svarade för en ruggig bedrift i Kalmars V75-tävlingar.
Hela 45 av 75 system med sju rätt var tillverkade av Harry Boy.
Och i Viskafors lär det jublas rejält eftersom sex olika andelssystem inlämnade på Tempo hade sju rätt.
Kalmartravets V75-tävlingar var skrällbetonad. Sju rätt gav 589.379 kronor och totalt hittade 75 system alla vinnarna. Över 60 procent av dessa stod alltså Harry Boy för, vilket är anmärkningsvärt.
Att det är populärt att gå med i ett andelssystem hos atg-ombuden finns det många bevis för.
På Tempo i Viskafors gick sex olika andelssystem in med sju rätt. Varje system kostade 972 kronor och gav drygt 620.000 kronor tillbaka.
Det var tio andelar på varje system, och det innebär att de som satsat en hundring kan hämta ut 62.000 kronor vardera.
Extra lyckosam var också den som hade två sjuor, inlämnat på Kaggelens spelbutik i Göteborg. Dessa är totalt värda 1.307.908 kronor.
Michael Carlsson .HÄMTAT på atgs sida.
Det är väl vi andra som med vårat duktiga spel som fixar vinsterna till harry b ,jag tycker utdelningen ska vara högre till oss som skriver egna rader?????????????????
Det finns några små frågetecken i sammanhanget:
1/ Hur mycket bidrar Harry Boy med av totalomsättningen? Jag har en känsla av att den spelformen också bidrar till mer än vad Harrykollektivet får ut! (Själv har jag redovisat ett Harryspel á 200 kronor här i sju veckor, utan någon återbäring…)
2/ Harryspelarna fick en oväntad bonus i den fjärde avdelningen den här gången, då en 39%-are blev utkörd och en 10%-are var förstahäst på tendensen. På Harry kan man ju inte ta ut reserver, medan många reguljärspelare gissningsvis till stor del prioriterade andra reserver. Det där jämnar ju ut sig de gånger Harrysspelarna låses vid fel tendenshäst när en betrodd häst strykes.
3/ Det finns andra som litar på turen genom att lämna in sömmersketips i form av telefonnummer, födelsesiffror eller rena chansrader. Själv lämnade jag länge in ett system baserat på tillverkningsnumret på en vedpanna. Skall sådant slumpspelande också bannlysas, och hur skall det i så fall gå till?
4/ Om "vi andra med vårt duktiga spel" nu är så duktiga - då borde "vi" väl vinna mer än Harryspelarna?
Hmm… Svåra frågor att svara på Velikij ;)
Men detta tyckte jag var mest spektakulert :
_"Och i Viskafors lär det jublas rejält eftersom sex olika andelssystem inlämnade på Tempo hade sju rätt"
_HELA 6 system hade 7 rätt där.. Hyggligt rätt ute.