V75-5 Eskilstuna 24/3/07
Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling. Auto 1609:
1 Gam Vinter* - Kihlström Ö 04030 20,9a
2 Åkre Lurifax - Olsson R N 50145 22,0a
3 Saran Salama* - Perttunen T 36213 20,7a
4 Turkka K.* - Kontio J 1442d 21,1a
5 Mörtvedt Jerkeld* - Frick J 41053 21,2a
6 Järvsöfaks - Persson J-O 11111 17,9a
7 Moe Brage* - Aarum D 110d2 24,8
8 Moe Odin* - Mehla A 11111 19,6a
Här får man nog läsa på lite….
mvh
Bertil
Ja.. Värmningar och dylikt är viktiga..

lägg av krappar. det är faktist inte roligt! -X)
Haha :D Gör vi dig fundersam ;)
6+8 är tidiga bud………………………………….
till tvillingen som ska liras:)
Tvilling med Järvsöfaks.. den ger max 4 ggr.
Sinnesundersökning väntar den som spelar tvilling i detta lopp!!!!!
vadå?
troligen är moe odin+järvsäfaks ett ganska säkert spel och jag får väl kanske en 3ggr på det? ganska soft tycker jag.
Tänk om han skulle förlora? Snacka om jackpott nästa gång
#9, Men å är det ju varje gång isåfall.
Han har förlorat mot Moe Odin* förr över just aktuell distans, men det lär väl aldrig mera ske
MEn att det just råkade vara över 1609 är ju bara en tillfällighet.. Kommer aldrig göra ngt annat än att spika );
Givetvis, vi har fått en V65:a
Utryckte mig lite hårt, sorry…men det borde finnas intressantare tvillingar att spela….faxen bidrar ju nästan inte alls…men dina spel är dina spel och sätter man en tusenlapp (minst) så blir det ju en hygglig dagsförtjänst.
mvh
Bertil
men om jag vill spela detta loppet så lär jag inte kunna få bättre odds,,,,vad ska jag lira då? plats på moe odin som ger 1.5ggr pengarna.
#15, 1.5? Glöm den ger ju 1.00. ge fan i spelet i detta lopp? ;)
I min 4700:onde kommetar på iFokus nätverket bjdue rjag på en stenklar vinnare - JÄRVSÖFAKS!
stenklar är han absolut inte, möter bra kallblod i form av moe odin, saran salema och mörtvedt jerkeld,,,,,dem kräver all respekt och kan helt klart vinna.
men visst har faksen bra chans
#18, Nej chansen är bara hyfsad absolut inte mer. 
där ser ni, även faksen kan förlora trots att han fick ett bra lopp när 2 andra körde ijhäl varandra. Moe Odin var helt klart den bästa hästen för dagen, starkt att vinna efter 1.15 öppning!

tji där fick man. men om jag ska vara ärlig så gör det inget att han inte vinner. även fast man spikar honom, för åker man på Faxen så är det bara att ta det. för det gör ungefär alla andra oxo. hehe
#20, Visst bra feeling att gardera upp honom.. Men något bra lopp fick han ju knappast… J-O's kommentar efter var fin, han sa att Moe Odin fick ett bra lopp :o!

Skulle Moe Odin och Järvsöfaka bytt positioner skulle utgången blivit helt annorlunda tror jag.
#23, Möjligt… Faksen var inte bra iaf.

# 24 Jag tycker Faksen gjorde ett riktigt bra lopp. Vad har du för krav på Faksen egentligen? Ska han vinna varje lopp med 20 meter eller mer? Nu mötte han Moe Odin, näst bäst i världen, fick stryk på målfoto efter en kortspeed och du anser att Faksen var dålig. På upploppet sitter Persson och bara bevakar så inte Moe Odin ska få luckan, när Fricken galopperar hinner inte Faksen tända om på en kortspeed. Jag hade själv spikat Faksen så jag talar inte i egen sak, jag anser bara att Faksen gjorde ett riktigt bra dagsverke trota att han förlorade för ovanlighetens skull. Kraven på Järvsöfaks liknar de krav som ställdes på Ingemar Stenmark under hans storhetstid, vann han var det som det skulle vara, förlorade han var det uppståndelse i hela Sverige, det var det enda folk pratade om.
Nah men jag tyckte inte han var riktigt som han brukar.