V75-6 Eskilstuna 24/3/07
Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling. Auto 1640:
1 Sea Striker - Lennartsson P 1d220 12,6a
2 Almatic Truck - Wallin T 15033 13,4a
3 Chogo - Takter J 12051 12,6a
4 Sean Trot - Kontio J 21120 13,6a
5 Super Odds - Adielsson E 1d124 14,0a
6 Unbeatabletealight - Svanstedt Å 25211 12,5a
7 Speeden* - Kihlström Ö 0d621 12,2a
8 Regazzoni - STRUKEN
9 Days of Glory - Eriksson H 12025 12,7a
10 Pazoot A.E. - Ohlsson U d1404 13,8
11 Mary* - Goop B 11121 13,0a
12 Diamond Hunter - Söderkvist S 23141 13,8a
Vild körning från start? Luta er bakåt håll i hatten för på upploppet kommer **11 Mary!
**Hade Diamond Hunter haft framspår had ejag singlat som bara den.. Är ju en häst som behöver ha spetskänning för att vinna typ men den sist prestationen var ruggig.
Chogo om den hittAR till spets utan mass akörning är den farlig för int ekan väl Super Odds snuva på spets?
Modiga - 11
Fega - 3,11,12
;-))))))
Lämna inte Unbeatabletealight…verkar vara på gång igen…
mvh
Bertil
En 16 tid är hon inte ens oplacerad med här ;)

hey krabbar. Super Odds och sprinterlopp. Plättlätt vah?! spets o slut. skall man leta efter motbud så må jag föreslå Almatic Truck som verkligen var en "spelas-nästa-gång!"
#4, Så Chogo då? Vrålsnabb ut…
sea striker är också väldigt startsnabb, liksom sean trot. Men även om nu SUper Odds skulle missa ledningen så tror jag att han vinner detta på ren kapacitet. Såg väldigt fin ut senast då han inte fick fritt i tid.
SUper Odds är väldigt tidig här och kanske spik, värsta motbud är sean trot/chogo…..
Glöm inte Speeden*som har varit riktigt bar för Roger Walmann
#7, HAde inte Walmann sagt något i stil med:
_"Kan vara risk för lite för täta starter, tror dock att Örjan löser det på Lördag."
_
Lite väl optimistiskt va?

Såhär skriver wallman på sin hemsda:
"Han har gjort två jättefina lopp i vår regi och även om det är svårare motstånd nu är han inte helt borta om det löser sig med loppet."
#9, Okej jag har hört ett annat uttalande med.
speeden har en tvångssumma på en halv miljon + är inte så startsnabb så från spår 7 lär han komma väldigt dåligt till,,,,,,,tror jag inte på särskilt mycket.
1,3,4,5,6 är väl mer tidiga då.
#11, Tror inte heller på den… Observera att Chogo är nere i brons igen efter att ha gjort flera bra lopp i silver.. Kanske är en martch mellan Chogo och Mary!

ranken till detta lopp enligt mig är enligt följande:
rank: 5-11-3-2-6-7 vinnaren finns bland dessa hästar.
Mary får man abslout inte glömma Mary som är en friskfläkt. nu är det ju även Amerikanernas favoritdistans 1640 m. nästan lite för långt, borde varit 1609 m. -;)
jag har varit impad av Almatic Truck i hans senaste prestationer. kanske är lite av en medhängare när det andra kör. Hästen är tillräkligt snabb ut för att skaffa sig en bra position i loppet och med bra ryggar kan han avsluta snabbt.
verkligen en gåta för mig hur ni kan tro så mycket på Mary, lär knappast ha sådan tur 2 lopp i rad. Från spår 11 över kort distans så tänker jag inte ens fundera på att ta med den hästen och om goop sedan har sådan tur igen så får jag väl ta den skiten, men chansen är ju mycket liten.
almatic truck har inget att hämta här mot detta motståndet, kanske en liten platschans med en maximal resa, inget mer.
#14, Bara det att man vinner oftare från bakspår på kort än på medel. Chansen mkt liten? Skämtar du?! Man är inte seriös om man inte plockar emd denna på ett par stycken..

Jag är inne på Brutalen Accents linje och tänker inte utelämna Almatic Truck. Har sett kanonfin de två senaste och bra läge. Först i ranken håller jag ändå Super Odds som troligen är bästa hästen kapacitetsmässigt förutom möjligtvis Mary, men då har ju den ett elftespår att brottas med.
Min rank: 5,2,3,4,11,7,12,6
#16, Almatic Truck, vad ser ni i den? När vann den V75 senast kort i rocken här asså.
OK, enligt mig så har ingen seriös spelare med Mary då det är kort distans och spår 11, lär knappast ha lika mycket tur som vid senaste vinsten. Blir mycket förvånad om hon vinner detta och det är rent sunt förnuft!
så kan man också säga rickard………
#18, Säg det du. Konstigt att du använder ordet "sunt förnuft" då Mary är betrodd tpy 30% eller? av svenska folket. Dumma de måste vara!
Läser på flera ställen att Mary hade en så väldig tur senast. Vet inte om jag håller med. Satt kvar i körningen på sista bortre, hamnade i maskin, backade sig loss i stort sett som sista häst inne på upploppet, sidledsförflyttades fyra spår, strul med ryckhuva i 20-30 meter, avgjorde ändå ganska säkert mot vassa hästar.
Därmed inte sagt att hon vinner på lördag. Elftespår är tungt, mycket tungt över sprinterdistans.
#20, Håller med det var inte tur.
hmm,,,,mary kördes mycket spårsnålt samtidigt som det var högt tempo,,,,in mot uploppet galopperar hästen utvändigt så mary kan komma ut i 4:e spår, UTAN att behöva backa sig loss! och därav vann hon loppet.
8 Regazzoni - STRUKEN
Speeden* har nu två lopp i kroppen och visade ju 10,3/300 i ett försök till sprintermästaren, mycket spelvärd. Mary* går framåt med tätare starter
Ifall det är som du säger att Mary går framåt med täta starter vinner den ;)
om maxklaff igen, men vad är oddsen på att det inträffar 2 lopp i rad? Mary klarar knappast att göra något eget jobb i spåren från detta spåret och mot detta motståndet.
sedan är det väl klart att det kan klaffa jävligt bra som senast, dock inget man borde utgå ifrån.
#26, Nah men bäddat för körning till en början och är den bättre än sist så tror jag på bra chans… Den slog Hurricane som är andrahandare i silver nu..
Det här loppet vinner nog SEA STRIKER leder från start till mål det är en bra spik .
#28, Finns inte på världskaratan att den svarar spets om Chogo + Super Odds ställer frågan då är den sist imål sen.
Iofs är det bra så det blir tempo så MARY speedar ner allt igen.
Mary var riktigt riktigt bra, bara oflyt att hon inte vinner. Super Odds imponerade knappast. Jag kommer fortsätta spika Mary!
varför är det oflyt att Mary inte vann?? förstår jag verkligen inte………..
Mary gjorde ett mycket bra lopp, men super odds vann och gjorde också ett mycket bra lopp efter 1.12 öppning och bra tempo hela loppet. Spikade på enna systemet.
men visst var Mary väldigt bra, någon oflyt var det dock knappast, helt enkelt inte tillräckligt bra……….

*nickar och håller med* fick ett bra löp i draget på andra hästar. men Super Odds på sprinterdistans. borde ha varit dagens säkraste spik egentligen om man tittar på hans prestationer på 2140m.
#32, Otur för att jag hade vinnare..
Sen var knappast Super Odds mycket bra… Vinenr aldrig en final sådär… Heja Mary! Hon behöver väl täta starter och lär starta på Romme kanske sedan final.. Hoppas iaf, så man får se en spurtande MARY dyka upp på Åby's upplopp!

Bästa prestationen i loppet anser jag att Mary gjorde, målfototorsk mot en favorit som satt i ledning samtidigt som Mary fick göra grovjobbet i tredjespår.
#35, Precis!
jo, men super odds gjordd ju också grovjobb, det var han som satte tempot i loppet genom hård öppning och sedan behålla farten. Mary bara hängde med i draget under större delen av loppet. Med det vill jag inte ta bort att hennes prestation var mycket fin, men visst fan förtjänade super odds vinsten och visst fan kan han vinna finalen. Finns MYCKET mer att hämta då hästen går mycket nedtyngd i balansen.