V75 6 Solvalla 4/2
**V75 6
****DD-1
****Bronsdivisionen, Final.
**3-åriga och äldre i svensk träning.
2140 m. Autostart.
Pris: 220.000-110.000-55.000-28.000-18.000-9.000 (6 priser)
Lopp 9 Solvalla (S=05) Lö Auto 2140
1 NASDAQ BOY -v6- Lennartsson P (Läh Ka) 40:1
2 JEWISH BANKER (DK) -h5- Goop B (Läh Ka) :2
3 TORNADO GULL -h7- Uhrberg T :3
4 VIKTOR PÅ ÄNG -v7- Jensen F :4
5 GIFT TO EUROPE -v7- Näslund T (Nil Ar)a :5
6 CHILAVERT -v8- Fredriksson G :6
7 FINESS C.D. -s9- Lindblom C-E (Hel Ja)a :7
8 INSPECTOR GODIVA -h8- Ohlsson U (Håk Pa) :8
9 TERRIFIC STEP -s6- Eklöf B (Gus Ro)a :9
10 TEQUILARACING ROSE -h5- Adielsson E (Joh SH) :10
11 PEACH ÅS -s5- Kihlström Ö (Wal Ro) :11
12 ROYAL QUI -h6- Svanstedt Å :12
Turordning: 2-5-4-10-8-1-11-9-3-12-6-7
Så får vi då äntligen se honom på V75 det enorma löftet Jewish Banker. nu ska han klara av Gift To Europe och formtoppade Tequilaracing Rose, men har travade ju som en kamel senast och borde inte starta.
Gift To Europe var mitt första val när först såg startlistan, men ju mer jag ögnar ju fler kandidater hittar jag

I och med att loppet går på Valla så brukar ju 5 Gift To Europe göra sämre lopp och därför skulle man kanske kunna spika 2 Jewish Banker. 10 Tequilaracing Rose bir nog struken innan start om han i är lika dåligt skick som senast.
Bara därför kliver säkert en jätteskräll fram och vinner ;-)

Sällskapet för denna upphausade häst ska bli intressant att se hur han klarar, förhoppnignsvis blir det inte som i lördags där ingen ville vinna utan släpper bredvilligt till favoriten och sedan sitter och sk-tåker
. Om hästarna är friska och kuskarna sugna så streck på de fem första
Jewish Banker är inte bara upphaussad han är en kanonhäst som bara vinner detta.

Hur kan man vara en kanonhäst när man ännu inte slagit någon kanon? Visst jättebra tider men hur mycket till motstånd har han blivit bjuden? Och visst ex Uhrberg som kört honom varit lyrisk men jag personligen har svårt att köpa "tyckanden" rakt av utan bevis - om du förstår vad jag menar. Till dess garderar jag hellre
Jag vet lise-lotte att du brukar göra det det är därför din tips är så läsvärda, jag har sett Jewish Banker och Thomas Uhrberg överdriver inte

En av få hästar som slagit Jewish Banker nyligen är 8 Inspector Godiva som jag trodde skulle vinna V75-champion till Ulf Ohlsson senaste starten (2:a efter Maximillian O.C.). Nu är dock läget så jobbigt att han får svårt att upprepa den bedriften.
Troligen kommer dock 2 JB och 5 GTE köra om täten och då kan det bli läge för en tredje. Vi får se hur TR är på lördag. Om han är lika dåligt skick som senast blir han struken tror jag. Stig-H kan inte ta ut honom i detta gäng med skavanker!
Då hann inte Jewish Banker upp Inpector Godavia, men avslutade mycket starkt

Karledsproblem hade Tequilan senast men kanske att han kan slippa utrustning som retar/skaver?
Jag spikar Gift to Europe,inga fler kommentarer om honom,han bara vinner
Om Gift To Europe ska vinna så gör han det på sin kanon speed. Men jag tror nog att både Jewish Banker och Tequilaracing Rose har bättre vinstchans. Mvh//Lupinen